Bu çalışmada 2018 İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının
kazanımları (3-8. sınıflar), Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’nin (YBT)
bilişsel talep basamaklarına göre incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Belge niteliğindeki verilere Milli Eğitim Bakanlığı resmi sayfasından
ulaşılmıştır. Analizlere başlamadan önce uzman (dış denetçiler olarak)
görüşleri alınmış, araştırmada toplam 293 kazanım incelenmiştir.
Duyuşsal ve devinişsel becerilere yönlendiren kazanımlar inceleme dışı
tutulmuştur. Kazanımların %3,65’inin hatırlama, %39,82’sinin anlama,
%34,26’sının uygulama, %8,49’unun analiz, %7,87’sinin değerlendirme
ve %5,91’inin yaratma bilişsel talep basamağında olduğu tespit edilmiştir.
İncelenen kazanımların bilişsel talepler açısından daha çok anlama ve
uygulama bilişsel talep düzeylerinde kaldığı gözlemlenmiştir. Bu çalışma,
Fen Bilimleri öğretmenlerinin sınıf içi faaliyetlerini yönlendirmesine
katkı sağlayacaktır. Ayrıca çalışmada, gelecekte yapılacak olan öğretim
programı geliştirme çalışmalarına yönelik öneriler sunulmuştur.
Öğretim programı Fen eğitimi Yenilenmiş Bloom taksonomisi Bilişsel talep
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)