In this study, conducted to examine the effects on the views of third-year pre-service science teachers regarding the nature of science and their attitudes towards web-based instruction during the 2020-2021 academic year, a quasi-experimental design with a pre-test and post-test control group was used. The Nature of Science Scale (NSS) and the Web-Based Instruction Attitude Scale (WBIAS) were employed as data collection tools. Upon analyzing the post-test results obtained from the Nature of Science Scale, a significant difference was observed, particularly in sub-dimensions such as the openness of scientific knowledge to change, the experimental basis of science, scientific models, scientific methods, social and cultural values in science, and the role of creative imagination in science. Additionally, the data obtained from the WBIAS indicated a significant difference between the post-test averages of the groups.
Teacher Candidates Science Education Nature of Science Scale Web-Based Teaching Attitude Scale
SYL-2020/3185
2020-2021 öğretim yılında fen bilgisi eğitiminde öğrenim gören 3. Sınıf öğretmen adaylarından oluşturulan çalışma grubunun bilimin doğasına yönelik görüşlerine ve web tabanlı öğretime yönelik tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bilimin Doğası Ölçeği (BDÖ) ve Web Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği (WTÖTÖ) kullanılmıştır. Grupların Bilimin Doğası Ölçeği’nden elde edilen son test sonuçları incelendiğinde anlamlı fark gözlemlenirken bilimsel bilginin değişime açık olması, bilimin deney temelli yanı, bilimsel modeller, bilimsel yöntem, bilimde sosyal ve kültürel değerler, bilimde yaratıcı hayal gücünün yeri, bilim, bilim alt boyutlarında anlamlı fark olduğu sonucuna varılmıştır. WTÖTÖ’den elde edilen veriler incelendiğinde grupların son test ortalamaları arasında anlamlı fark belirlenmiştir.
Öğretmen Adayları Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilimin Doğası Ölçeği Web Tabanlı Öğretim Tutum Ölçeği
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
SYL-2020/3185
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Sosyolojisi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | SYL-2020/3185 |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 20 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
