Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim İngilizce Dersi Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçları Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Tutuma Etkisi

Yıl 2022, , 164 - 180, 02.08.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.961403

Öz

Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim 7. sınıf İngilizce dersi kelime öğretiminde Web 2.0 araçları kullanımının öğrenci akademik başarısına ve tutuma etkisini belirlemektir. Araştırma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya uzaktan eğitim aracılığıyla 2020-2021 eğitim öğretim yılında, Doğu Anadolu bölgesinde yer alan bir ortaokulun 24 tane yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Deneysel işlem sürecinde, deney grubunda Web 2.0 araçları kullanılmış, kontrol grubunda ise müdahale edilmeyen öğretim programı hiç Web 2.0 aracı kullanılmadan uygulanmıştır. Hem deney hem de kontrol grubuna başarı testi, ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, Ortaokul İngilizce Dersi Tutum Ölçeği deney grubu öğrencilerinin tutumlarını belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test başarı puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark vardır ve bu fark, deney grubu lehinedir. Ayrıca, Web 2.0 araçları kullanımı deney grubu öğrencilerinin tutumlarını da olumlu etkilemiştir. Bu sebeple bu çalışmada, uzaktan eğitimde Web 2.0 araçları kullanımı ve gelecek çalışmalar üzerine önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Almalı, H. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Aydoğmuş, M. ve Kurnaz, A. (2017). Ortaokul İngilizce dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Journal of Research in Education, Science, and Technology, 2(2), 14-24.
  • Bahadorfar, M., ve Omidvar, R. (2014). Technology in teaching speaking skill. Acme International Journal of Multidiciplinary Research, 2(5), 9-13.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: Kahoot örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozna, H., ve Yüzer, T. V. (2020). Digital Natives’ Use of Web 2.0 Tools in Learning Foreign Language: A Case Study. Language and Technology, 2(1), 26-43.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, T. (2004). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesinde kuram ve uygulama boyutuyla oluşturmacı yaklaşım. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chomsky, N. (1975). Reflections on language. New York: Pantheon.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaa.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Den Exter, K., Rowe, S., Boyd, W. ve Lloyd, D. (2012). Using web 2.0 technologies for collaborative learning in distance education-case studies from an Australian University. Future Internet, 4(1), 216-237.
  • Doğan, İ. (1996). Sosyoloji, kavramlar ve sorunlar. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Fürstenau, S., ve Niedrig, H. (2010). Bilder und Brieffe von Mehrsprachigkeit. M. KrügerPotratz içinde, Bei Vielfalt Chancengleichheit (s. 269-288). Münster: Waxmann.
  • Gökçe, B. (1992). Toplum bilimlerde araştırma (2.baskı). Ankara: Savaş Yayınları.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. ve Çalışkan, M . (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69-94.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Karadağ, B. F. ve Garip, S. (2021). Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi (9. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasapoğlu-Akyol, P. (2010). Using educational technology tools to improve language and communication skills of ESL students. Novitas-ROYAL, 4(2), 225-241.
  • Meyer, K. A. (2010). A comparison of Web 2.0 tools in a doctoral course. The Internet and Higher Education, 13, 226-232.
  • O’reilly, T. (2005). Web 2.0: compact definition. 06 Nisan 2021 tarihinde https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html. adresinden erişildi.
  • Özbal, A. (2017). Yazma becerisinin geliştirilmesinde web2.0 araçlarının kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Özdoğan, A. ve Berkant, H. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özel, A. (2013). The use of the internet and web 2.0 tools among EFL instructors. Unpublished Master’s Thesis, Akdeniz University, The Institute of Educational Sciences, Antalya.
  • Özgür, H. (2016). Facebook sosyal ağına entegre e-portfolyo yazılımının akademik başarı ve öğretim sürecinde kullanımına yönelik tutuma etkisi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 38-56.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkinliğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Türegün-Çoban, B. (2020). 7. sınıf yabancı dil öğretiminde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, üst düzey düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Uzunboylu, H., Bicen, H. ve Cavus, N. (2011). The efficient virtual learning environment: A case study of web 2.0 tools and Windows live spaces. Computers & Education, 56(3), 720-726.
  • Warschauer, M. (2010). Invited commentary: New tools for teaching writing. Language Learning and Technology, 14(1), 3–8.
  • Yıldırım, İ. (2020). 7. sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesinde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fene yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.

The Effect Of Web 2.0 Tools On Students’ Achievement and Attitude in Distance English Language Education

Yıl 2022, , 164 - 180, 02.08.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.961403

Öz

The purpose of this study is to analyze the effect of using Web 2.0 tools in teaching vocabulary for distance English language lessons on academic achievement and attitude. In the study, quantitative method and pre-test and post-test experimental design were used. The participants of this study were 24 seventh grade students (12: experiment group, 12: control group) from a secondary school in Upper Euphrates Section, Eastern Anatolia. Due to the global effect of COVID-19 pandemic, English language lessons were online via distance education for both groups. During the experimental procedure, Web 2.0 tools were used in the lessons of the experimental group whereas English language curriculum without any use of Web 2.0 tools was used in the lessons of the control group. As data collection, the achievement test was used for both experimental and control groups as pre-test and post-test. Also, Middle School English Course Attitude Scale was applied for the experimental group to collect data on the attitude. According to the findings of this study, there was a significant difference between the academic achievement scores of the experimental and the control groups and the experimental group’s score was higher than the control group. Also, attitudes of experimental group students have increased positively towards English language lessons compared to the pre-test. These findings provide the suggestions on using Web 2.0 tools in distance education for future practice and more research for researchers.

Kaynakça

  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). Webquest (Web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 33-45.
  • Almalı, H. (2020). Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Aydoğmuş, M. ve Kurnaz, A. (2017). Ortaokul İngilizce dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Journal of Research in Education, Science, and Technology, 2(2), 14-24.
  • Bahadorfar, M., ve Omidvar, R. (2014). Technology in teaching speaking skill. Acme International Journal of Multidiciplinary Research, 2(5), 9-13.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: Kahoot örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozna, H., ve Yüzer, T. V. (2020). Digital Natives’ Use of Web 2.0 Tools in Learning Foreign Language: A Case Study. Language and Technology, 2(1), 26-43.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, T. (2004). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesinde kuram ve uygulama boyutuyla oluşturmacı yaklaşım. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chomsky, N. (1975). Reflections on language. New York: Pantheon.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaa.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212.
  • Den Exter, K., Rowe, S., Boyd, W. ve Lloyd, D. (2012). Using web 2.0 technologies for collaborative learning in distance education-case studies from an Australian University. Future Internet, 4(1), 216-237.
  • Doğan, İ. (1996). Sosyoloji, kavramlar ve sorunlar. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Fürstenau, S., ve Niedrig, H. (2010). Bilder und Brieffe von Mehrsprachigkeit. M. KrügerPotratz içinde, Bei Vielfalt Chancengleichheit (s. 269-288). Münster: Waxmann.
  • Gökçe, B. (1992). Toplum bilimlerde araştırma (2.baskı). Ankara: Savaş Yayınları.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. ve Çalışkan, M . (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69-94.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Karadağ, B. F. ve Garip, S. (2021). Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi (9. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasapoğlu-Akyol, P. (2010). Using educational technology tools to improve language and communication skills of ESL students. Novitas-ROYAL, 4(2), 225-241.
  • Meyer, K. A. (2010). A comparison of Web 2.0 tools in a doctoral course. The Internet and Higher Education, 13, 226-232.
  • O’reilly, T. (2005). Web 2.0: compact definition. 06 Nisan 2021 tarihinde https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html. adresinden erişildi.
  • Özbal, A. (2017). Yazma becerisinin geliştirilmesinde web2.0 araçlarının kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Özdoğan, A. ve Berkant, H. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özel, A. (2013). The use of the internet and web 2.0 tools among EFL instructors. Unpublished Master’s Thesis, Akdeniz University, The Institute of Educational Sciences, Antalya.
  • Özgür, H. (2016). Facebook sosyal ağına entegre e-portfolyo yazılımının akademik başarı ve öğretim sürecinde kullanımına yönelik tutuma etkisi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 38-56.
  • Sarı, E. (2019). Web 2.0 uygulamalarına göre tasarlanmış fen bilimleri dersinin etkinliğinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Türegün-Çoban, B. (2020). 7. sınıf yabancı dil öğretiminde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, üst düzey düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Uzunboylu, H., Bicen, H. ve Cavus, N. (2011). The efficient virtual learning environment: A case study of web 2.0 tools and Windows live spaces. Computers & Education, 56(3), 720-726.
  • Warschauer, M. (2010). Invited commentary: New tools for teaching writing. Language Learning and Technology, 14(1), 3–8.
  • Yıldırım, İ. (2020). 7. sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesinde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fene yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Büşra Türegün Çoban 0000-0002-3071-3330

Abdullah Adıgüzel 0000-0001-7184-3644

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 16 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Türegün Çoban, B., & Adıgüzel, A. (2022). Uzaktan Eğitim İngilizce Dersi Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçları Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Tutuma Etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(12), 164-180. https://doi.org/10.21733/ibad.961403

Cited By








IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386