Çalışmanın amacı, son yıllarda rekabet üstünlüğünün en
önemli kaynaklarından biri olarak görülen inovasyon ile kültür arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla kültür, inovasyon ve Hofstede kültür boyutları
kavramları tanımlanmış ve aralarındaki ilişki ortaya çıkarılmıştır. Ülkelerin
kültürel yapılarının inovasyon yetkinlikleri üzerine etkilerinin olup olmadığı,
literatürde uzun süredir incelenmektedir. Ülkelerin kültür boyutları üzerine en
önemli literatür çalışması Hofstede tarafından yapılmıştır. Bu çalışma sonucuna
göre ulusal kültür, inovasyonu etkilemektedir ve bir işletme, yeni bir ülkede
faaliyette bulunacaksa, o ülkenin
kültürünü analiz etmesi ve başka bir kültürde başarılı olmak için gerekli
yapısal değişiklikleri gerçekleştirmesi çok önemlidir. Bu amaçla kültür,
inovasyon kavramları tanımlanmış ve aralarındaki ilişki ortaya çıkarılmıştır.
Araştırma sonuçları kültürün ve Hofstede
kültür alt boyutlarının yeniliği üzerinde önemli ve anlamlı bir etkiye sahip
olduğunu göstermiştir.
Hofstede kültür boyutu İnovasyon İnovasyon kültürü Kültür Kültür alt boyutu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.