Bu araştırmada halk
eğitimi merkezlerinde çalışan öğretmenlerin kültürler arası duyarlılık
düzeyleri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu araştırmanın evreni 2017–2018
eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 16 halk eğitimi
merkezinde çalışan öğretmenlerdir. Bu evren içinden uygun örneklem yöntemi ile
belirlenen halk eğitimi merkezlerinde çalışan 270 öğretmen, araştırmanın
örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “Kültürlerarası
Duyarlılık Ölçeği” ve “Empatik Eğilim
Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle veriler bilgisayar
ortamına aktarılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda istatistik programında
çözümlenmiş, manidarlıklar minimum p<,05
düzeyinde sınanmıştır. Betimleyici
frekans ve yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri
saptanmıştır. Ayrıca t testi tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlı
çıkması durumunda da Scheffe testine başvurulmuştur. Ayrıca ölçek puanları
arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi yapılmıştır.
Öğretmen Kültürler Arası Duyarlılık Empati Halk Eğitimi Merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.