Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 119 - 134, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.530267

Öz

Günümüzde çalışanlar bilgi ve beceri birikimlerini devamlı şekilde
ilerletebilecekleri, çalışma saatlerini ve koşullarını kendilerinin
belirleyebileceği, özel yaşamlarının dikkate alındığı, hayatlarını anlamlı hale
getiren, kendilerini mutlu edecek işlerde çalışmayı tercih etmektedirler.
Dolayısıyla kariyer başarısının anlam değiştirdiği ve bireyin çalıştığı
örgütten memnun kalmasını değil, kariyerinin tüm alanına yayılmış etkilerinden
memnun olması gerektirdiği anlamını taşımaktadır. Böyle bir başarı yönelimi ise
örgüt uygulamalarını aşan ve bireyin kendisine ait ortaya koyduğu başarı
kriterlerine yönelen bir kariyer planlamayı gerektirmektedir. Bireysel kariyer
planlamada demografik faktörler, ekonomik ve sosyal faktörler, devletin
belirlediği yasalar, ülkenin içinde bulunduğu sosyal ve politik faktörler gibi
etkenler temel belirleyicileri konumundadır. Bu çalışmanın amacı Pamukkale
Üniversitesi’nde göreve yeni başlayan öğretim elemanlarının kariyer
planlamalarına etki eden faktörlerin neler olduğunu ve bu faktörlerin ne
derecede etkilediğini ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Aytaç, S. (1997). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Bingöl, D. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Beach, D. S. (1980). Managing People at Work, Mc Millian Publishing.
  • Can, H. (2002). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çalık, T. ve Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, 1.Basım, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Çetin, C. (1996). Kariyer Planlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 25 (1).
  • Demirbilek, T. (1994). Örgütlerde Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Cilt: 9, Sayı: 2.
  • Doughall, M, ve Vaughan, E. (1996). Changing Expectations- Career Development: Implications for Organizations and for Social Marketing, Journal of Management Development, Vol:15, No:9.
  • Erdoğmuş, N. (2002). Yeni Kariyer Yaklaşımları ve Kariyer Değerlerindeki Değişim, l.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10 - 11 Mayıs, İzmit.
  • Fındıkçı, İ. (1999). Bilgi Toplumunda: Yöneticilerde Kendini Geliştirme, İstanbul: Kültür Koleji Vakfı Yayınları.
  • Greenhaus, J. H. (1987). Career Management, The Dryden Pres, Usa.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Milkovich, G. (1985). Personnel Management, A Diagnostic Approach, 4. Edition, Business Publication.
  • Palmer, M. (1993). Performans Değerlendirmeleri. Şahiner D. (çev), İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Palmer, M. ve Kenneth T.W. (1993). İnsan Kaynakları, Doğan Şahiner (çev.), Rota Yayınları.
  • Raymond, N.A. (1999). İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Canan Çetin (çev.), İstanbul: Beta Yayını.
  • Rood, A. (1965). Realizing Your Executive Potential, Mc-Graw-Hill Inc. Newyork.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, Bursa, 2005.
  • Şimşek, M. Ş. (2007). Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynakları Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Uğur, A. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya: Sakarya Kitapevi.
  • Uzun, T. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi'nde Etkin Bir Yöntem: Kariyer Planlaması, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt : 5 Sayı:2.

A Research on Career Planning of Beginning Teaching Staff: Sample of Pamukkale University

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 119 - 134, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.530267

Öz

Today, employees prefer to work in jobs that can keep their knowledge
and skills constantly, work hours and conditions can be determined by them,
their special lives are taken into consideration, their lives are meaningful
and they will make them happy. Therefore, it means that the meaning of career
success has changed and that the individual should not be satisfied in the
organization, but rather be satisfied with the effects of his entire career.
Such a success orientation requires a career planning that transcends
organizational practices and leads to the success criteria of the individual.
Factors such as demographic factors, economic and social factors, legislation
determined by the state, social and political factors in the country are the
main determinants in individual career planning. The aim of this study is to
reveal what the factors that affect the career planning of the instructors who
are new to Pamukkale University and what effect these factors are.

Kaynakça

  • Aytaç, S. (1997). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Bingöl, D. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Beach, D. S. (1980). Managing People at Work, Mc Millian Publishing.
  • Can, H. (2002). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çalık, T. ve Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, 1.Basım, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Çetin, C. (1996). Kariyer Planlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 25 (1).
  • Demirbilek, T. (1994). Örgütlerde Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Cilt: 9, Sayı: 2.
  • Doughall, M, ve Vaughan, E. (1996). Changing Expectations- Career Development: Implications for Organizations and for Social Marketing, Journal of Management Development, Vol:15, No:9.
  • Erdoğmuş, N. (2002). Yeni Kariyer Yaklaşımları ve Kariyer Değerlerindeki Değişim, l.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10 - 11 Mayıs, İzmit.
  • Fındıkçı, İ. (1999). Bilgi Toplumunda: Yöneticilerde Kendini Geliştirme, İstanbul: Kültür Koleji Vakfı Yayınları.
  • Greenhaus, J. H. (1987). Career Management, The Dryden Pres, Usa.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Milkovich, G. (1985). Personnel Management, A Diagnostic Approach, 4. Edition, Business Publication.
  • Palmer, M. (1993). Performans Değerlendirmeleri. Şahiner D. (çev), İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Palmer, M. ve Kenneth T.W. (1993). İnsan Kaynakları, Doğan Şahiner (çev.), Rota Yayınları.
  • Raymond, N.A. (1999). İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Canan Çetin (çev.), İstanbul: Beta Yayını.
  • Rood, A. (1965). Realizing Your Executive Potential, Mc-Graw-Hill Inc. Newyork.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, Bursa, 2005.
  • Şimşek, M. Ş. (2007). Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynakları Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Uğur, A. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya: Sakarya Kitapevi.
  • Uzun, T. (2003). İnsan Kaynakları Yönetimi'nde Etkin Bir Yöntem: Kariyer Planlaması, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt : 5 Sayı:2.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kızıloğlu 0000-0002-6098-3980

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kızıloğlu, M. (2019). Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(1), 119-134. https://doi.org/10.21733/ibad.530267
AMA Kızıloğlu M. Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği. IBAD. Mart 2019;4(1):119-134. doi:10.21733/ibad.530267
Chicago Kızıloğlu, Mehmet. “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 1 (Mart 2019): 119-34. https://doi.org/10.21733/ibad.530267.
EndNote Kızıloğlu M (01 Mart 2019) Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 1 119–134.
IEEE M. Kızıloğlu, “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği”, IBAD, c. 4, sy. 1, ss. 119–134, 2019, doi: 10.21733/ibad.530267.
ISNAD Kızıloğlu, Mehmet. “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/1 (Mart 2019), 119-134. https://doi.org/10.21733/ibad.530267.
JAMA Kızıloğlu M. Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği. IBAD. 2019;4:119–134.
MLA Kızıloğlu, Mehmet. “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 1, 2019, ss. 119-34, doi:10.21733/ibad.530267.
Vancouver Kızıloğlu M. Mesleğe Yeni Başlayan Öğretim Elemanlarının Kariyer Planlamasına Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Örneği. IBAD. 2019;4(1):119-34.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter