Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Medya Ritüeli Olarak Survivor’ın Toplumsal Yaşamımızdaki İz Düşümü

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 17 - 36, 10.04.2017

Öz

Dünyada yaklaşık 50 ülkede her yıl yayınlanan Survivor yarışması bir
medya ritüelidir. Türkiye’de ilk kez 2005 yılında yayınlanmaya başlayan
yarışma gösterildiği diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de büyük
ilgiyle izlenmektedir. Aynı programı sürekli olarak izleyenlerin belli bir
kültürel grup oluşturduğu düşünüldüğünde bu kültüre sunulan değerlerin,
inançların ne olduğunun ve neye hizmet ettiğinin incelenmesi, toplumsal
gerçekleri ve eğilimleri yansıtması bakımından önemlidir. Çalışmada
eleştirel söylem analizi ile en popüler medya ritüellerinden biri olan
Survivor yarışmasını incelenerek gerçek yaşamdaki iz düşümlerini
değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • [1] Adorno, W.T. (2012). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Yedinci Baskı. N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. [2] Avar, B. (2011). ‘Survivor’ ve Benzerleri Toplumu ‘Formatlıyor'. [9 Mayıs 2011) http://banuavar.com.tr/survivor-ve-benzerleritoplumu- formatliyor-banu-avar/ [3] Çevik, A. Performans, Ritüel, Oyun. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. (Çevrimiçi), aves.comu.edu.tr/ImageOfByte.aspx?Resim=8&SSNO=1&USER =335 [4] Freud: (2007a ). Uygarlık , Din ve Toplum. 6. Basım. S. Budak (çev.). İstanbul: Öteki Yayınevi. [5] Freud: (2007b ). Psikanalize Yeni Giriş Dersleri. 6. Basım. S. Budak (çev.). İstanbul: Öteki Yayınevi. [6] Hebdige, D. (2004). Altkültür: Tarzın Anlamı. 1. Basım. S. Nişancı (çev.). İstanbul: Babil Yayınları. [7] Horkheimer, M. (2005). Akıl Tutulması. 6. Basım. O. Koçak (çev.). İstanbul: Metis Yayınları. [8] Karaman, K., (2010) Ritüellerin Toplumsal Etkileri, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:21. [9] Kellner, D. (2010). Medya Gösterisi. Birinci Baskı. Z. Paşalı (çev.). İstanbul: Açılımkitap Yayınları. [10] Larsen, B.S. ve Thomas T. Rituals in the modern world - applying the concept of ritual in media ethnography. In: Global Media Studies - Ethnographic Perspectives. Ed. Patrick D. Murphy and Marwan M. Krady. Routledge. New York. 2003 [11] Modleski, T. (1998). Eğlence İncelemeleri. Birinci Baskı. N. Gürbilek (çev.). İstanbul: Metis Yayınları. [12] Oskay, Ü. (1994). Çağdaş Fantazya. Bilim-Kurgu ve Korku Sineması. Birinci Baskı. İstanbul: Der Yayınları. [13] Oskay, Ü. (2000). Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri. Dördüncü Baskı. İstanbul: Der Yayınları. [14] Özbudun: (2009). Tören, Ulus-Devlet, İktidar. [15] Özsoy, A. (2011). Televizyon ve İzleyici. Birinci Baskı. Ankara: Ütopya Yayınevi. [16] Paçacı, İ. (2014). Elektronik iletişim çağı ve oluş(turul)makta olan yeni(!) toplum düzeni üzerinde küresel toplum mühendisliği etkisi. Marmara İletişim Dergisi. Yıl: 2014. Sayı: 21. ss. 19-56. ISSN:1300-4500 [17] Rahte, E.Ç. (2010). Kamusallık, Toplumsal Katılım ve Medya: Kadın Programları Etnografisi. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi. Sayı: 13. Öğr. Gör. Dr. Emek Çaylı Rahte. [18] Sevginer, P.(2012). Medya ve Siyaset ilişkisi içerisinde Türkiye’de gazetecilik ve sansür. Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri Yüksek Lisans Tezi. Danışman Yrd. Doç. Dr. Murat Akser. İstanbul. [19] Türkoğlu, N. (2000). Görü-Yorum. 1. Basım. İstanbul: Der Yayınevi. [20] Türkoğlu, N. (2004a). Toplumsal İletişim İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara. Birinci Baskı. İstanbul: Babil Yayınları. [21] Türkoğlu, N. (2004b). Kültürel üretim alanları Renkli Atlas. Birinci Baskı. İstanbul: Babil Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayten Övür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2017
Kabul Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Övür, A. (2017). Bir Medya Ritüeli Olarak Survivor’ın Toplumsal Yaşamımızdaki İz Düşümü. İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 17-36.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png