Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Karşılaştırmalı Örnek Olay İncelemesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 131 - 160, 10.04.2017

Öz

Krizler aniden ortaya çıkabilen ve doğru yönetilmediği takdirde
kurumların var olan düzenini bozabilen hatta hayatını tehlikeye sokabilen
yıpratıcı ve yıkıcı özellik taşıyan olaylardır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesiyle birlikte tüm kullanıcıların duygu ve düşüncelerini özgürce
ifade edilebildiği, paylaşılan bir içeriğin milyonlarca kişi tarafından
görüntülenebildiği sosyal medya mecralarında krizler etkisini daha şiddetli
göstermekte ve daha hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Bu sosyal medyanın
hızlı ve interaktif yapısına uygun bir kriz yönetimini gerektirmektedir.
Doğru yürütülen bir kriz yönetim süreci kurumun kriz nedeniyle oluşan
olumsuz imajını düzeltebilir hatta olumlu yönde değiştirebilmektedir. Bu
doğrultuda Kullanıcıların kurumlar ve ürünleri hakkında yaptıkları
yorumları, tutumları ve tercihleri özgürce ifade edebildiği sosyal medya
mecralarında yürütülecek kriz yönetimi, kriz yönetim stratejileri
kapsamında doğru ve şeffaf bilgilerin sosyal medya içerisindeki akışın
etkili biçimde sağlanmasıyla mümkün olmaktadır. Sosyal medya
içerisinde kriz yönetimi ve kriz iletişim faaliyetleri kullanıcılara ulaşma,
kullanıcıların algısını değiştirme ve krizin yarattığı olumsuz imajı ortadan
kaldırma konusunda büyük önem arz etmektedir. Bu durum kurumların
sosyal medyaya özgü bir kriz yönetim faaliyeti gerçekleştirmesi
gerekliliğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • [1] Akar, Erkan, (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, İstanbul: Efil Yayınevi. [2] Aydede, Ceyda, (2002). Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul: MediaCat Yayınları. [3] Booth, Simon, (1993). Crisis management strategy: Competition and change in modern enterprises, London: Routledge. [4] Burnett, John, J, (1988). A Strategic Approach to Managing Crises, Public Relations Review, 24(7). [5] Coombs, W. Timothy, (2010). Parameters for Crisis Communication, http://onlinelibrary.wiley.com [6] Demir, Müge, (2015). İletişimde Sosyal Medya Sosyal Medyada Etkileşim, İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. [7] Dinçer, Ömer, (2003). Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. [8] Erol, Mehmet, Seyfettin, Efegil, Ertan, (2012). Krizler ve Kriz Yönetimi, Ankara: Barış Kitabevi. [9] Gilbert, Eric, Karahalios, Karrie, (2009). Predicting Tie Strength With Social Media. http://leonidzhukov.net [10] Jacques, Tony, (2007). Issue Management and Crisis Management: An Integrated Non-linear, Relational Construct, Public Relations Review, 33(2). [11] Kietzmann, Jan, H, Hermkens, Kristopher, McCarthy, Ian, P, Silvestre, Bruno, S, Social Media? Get Serious! Understanding the functional building blocks of social media, (2011). https://www.academia.edu/959458 [12] Kırık, Ali, Murat, (2013). Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı, Sosyal Medya Araştırmaları, Konya: Çizgi Kitabevi. [13] Lauge, Ana, Sarriegi Jose, Torres, Jose, (2009). The Dynamics of Crisis Lifecycle for Emergency Management, https://semanticscholar.org/ [14] Mıtroff, Ian, (1988). Break-away Thinking: How to Challenge Your Business Assumptions (and why you should), New York: John Wiley and Sons Corp. [15] Okay, Ayla, Okay, Aydemir, (2012). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: DER Yayınları. [16] Penrose, John, M, (2000). The Role of Perception in Crisis Planning, http://www.sciencedirect.com [17] Pira, Aylin, Sohodol, Çisil, (2015). Kriz Yönetimi: Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İstanbul: İletişim Yayınları. [18] Sütçü, Cem, Akyazı, Erhan ve Dilmen N. Emel, (2006). Real and Virtual Identities Considered, İstanbul, 4th International Symposium of Interactive Media Design. [19] Tutar, Hasan, (2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, İstanbul: Hayat Yayınları. [20] Tüz, Melek, Vergiliel, (2004). Kriz Döneminde İşletme Yönetimi, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım. [21] Ülger, Billur, (2003). İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, İstanbul: Der Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Caner Kayış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2017
Kabul Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayış, C. (2017). Sosyal Medyada Kriz Yönetimi ve Karşılaştırmalı Örnek Olay İncelemesi. İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 131-160.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png