Öz
Krizler aniden ortaya çıkabilen ve doğru yönetilmediği takdirde
kurumların var olan düzenini bozabilen hatta hayatını tehlikeye sokabilen
yıpratıcı ve yıkıcı özellik taşıyan olaylardır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesiyle birlikte tüm kullanıcıların duygu ve düşüncelerini özgürce
ifade edilebildiği, paylaşılan bir içeriğin milyonlarca kişi tarafından
görüntülenebildiği sosyal medya mecralarında krizler etkisini daha şiddetli
göstermekte ve daha hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Bu sosyal medyanın
hızlı ve interaktif yapısına uygun bir kriz yönetimini gerektirmektedir.
Doğru yürütülen bir kriz yönetim süreci kurumun kriz nedeniyle oluşan
olumsuz imajını düzeltebilir hatta olumlu yönde değiştirebilmektedir. Bu
doğrultuda Kullanıcıların kurumlar ve ürünleri hakkında yaptıkları
yorumları, tutumları ve tercihleri özgürce ifade edebildiği sosyal medya
mecralarında yürütülecek kriz yönetimi, kriz yönetim stratejileri
kapsamında doğru ve şeffaf bilgilerin sosyal medya içerisindeki akışın
etkili biçimde sağlanmasıyla mümkün olmaktadır. Sosyal medya
içerisinde kriz yönetimi ve kriz iletişim faaliyetleri kullanıcılara ulaşma,
kullanıcıların algısını değiştirme ve krizin yarattığı olumsuz imajı ortadan
kaldırma konusunda büyük önem arz etmektedir. Bu durum kurumların
sosyal medyaya özgü bir kriz yönetim faaliyeti gerçekleştirmesi
gerekliliğini ortaya koymaktadır.