Göç, Türkiye’nin en önemli gündemlerinden birini oluşturmaktadır. Hem iç hem de dış göçler toplumsal değişimde önemli bir rol oynamaktadır. Hem göç eden hem de göç edilen yer açısından birçok problem ortaya çıkabilmektedir. Özellikle 1970’li yıllarda artan göçlerle beraber Türkiye, bu konuda önemli dönüşümler yaşamıştır. Kimlik, aidiyet, eşitsizlik, yabancılaşma gibi kavramlar daha fazla dikkat çekmiştir. Ayrıca gecekondu, alt yapı gibi problemler de ciddi sorunlar olarak baş göstermiştir. Birçok alanda olduğu gibi sinemada da bu konular ele alınmıştır. Bir takım ideolojik akımlar çerçevesinde göç olgusu sahneye taşınmıştır. Bir takım nedenlerle büyük şehirlere olan göçler Türkiye’nin ciddi bir altyapı ve kimlik sorununa da dönüşmüştür. Göç meselesine genellikle toplumsal gerçekçi yaklaşım eğilmiştir. Toplumsal gerçekçiler göç, kent, yabancılaşma, eşitsizlik gibi temek referans kavramlar üzerinden bir film üretimi gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmada Yusuf İle Kenan filmi incelenecektir. Film, Ömer Kavur tarafından toplumsal gerçekçi bir bakış açısıyla seyirciye sunulmuştur. Çalışmada filmdeki mekân, zaman, şahıslar bir takım karşılaşma ve çatışmalar çerçevesinde ele alınacak. Sinema üzerinden Türkiye ve göç okuması yapılacaktır.
yok
yok
yok
Migration constitutes one of the most important agendas of Turkey. Both internal and external migrations play an important role in social change. Many problems may arise in terms of both the emigrant and the place of emigration. Especially with the increasing immigration in the 1970s, Turkey has experienced significant transformations in this regard. Concepts such as identity, belonging, inequality and alienation attracted more attention. In addition, problems such as slums and infrastructure emerged as serious problems. As in many other fields, these issues are also discussed in cinema. The phenomenon of migration was brought to the stage within the framework of some ideological movements. Migration to big cities for a number of reasons has also turned into a serious infrastructure and identity problem in Turkey. The social realist approach to the issue of migration is generally focused on. Social realists produced a film based on basic reference concepts such as migration, the city, alienation, and inequality. In this study, Yusuf ile Kenan movie will be examined. The film was presented to the audience by Ömer Kavur from a social realist point of view. In the study, the place, time, people in the film will be discussed within the framework of a number of encounters and conflicts. Turkey and migration will be read through the cinema.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Orjinal Makale |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Göç ve Mültecilik Özel Sayısı |