This study focuses on the branding efforts of destinations and investigates how destination communication and branding practices are applied to cities. Within the scope of these practices, it has been tried to reveal what kind of work the city of Izmir, which has many beauties, has done for destination communication, image and branding efforts. Thus, the role of communication in creating a destination image of Izmir and what needs to be done were tried to be determined. In this study, in-depth interviews were conducted with 17 students taking Entrepreneurship course at Ege University, Faculty of Communication using qualitative research method. As a result of these interviews, the position of Izmir in the process of destination branding, the image created by the city of Izmir, and what needs to be done to become a brand city were tried to be examined. At the same time, the study was carried out by applying SWOT analysis on Izmir's strengths, weaknesses, opportunities for Izmir and finally what threats it faces. Research was conducted to determine its strengths and weaknesses, to determine which features should be highlighted and to reduce the weaknesses.
Bu çalışmada, destinasyonların markalaşma çabalarına yoğunlaşarak, destinasyon iletişiminin ve markalaşma uygulamalarının kentlere nasıl uygulandığı araştırılmıştır. Bu uygulamalar dahilinde, pek çok güzelliğe sahip olan İzmir şehrinin destinasyon iletişimi, imaj ve markalaşma çabaları için ne gibi çalışmalar yaptığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Böylece, İzmir’in bir destinasyon imajı oluşturmasında iletişimin rolü ve yapılması gerekenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılarak Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi’nde Girişimcilik dersi alan 17 öğrenci ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler neticesinde, İzmir’in destinasyon markalaşması sürecindeki konumu ve İzmir şehrinin oluşturduğu imaj, marka şehir olma yolunda yapılması gerekenler irdelenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda İzmir’in güçlü yönleri, zayıf tarafları, İzmir için fırsatlar neler ve son olarak ne gibi tehditlerle karşı karşıya SWOT analizi uygulanarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Güçlü ve zayıf yönleri belirlenerek ve hangi özelliklerinin öne çıkarılması gerektiği ve zayıf tarafların azaltılması hususunda araştırma yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyasal İletişim |
Bölüm | Orjinal Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |