Akademik yazma, dilde üst düzey yetkinlik gerektirmekte ve özellikle hedef dilin konuşulduğu ülkede eğitim almak amacıyla dil öğrenenler için hayati bir önem taşımaktadır. Akademik yazma hem dilin etkili ve hatasız kullanımını gerektirmesi hem de diğer yazı türlerine göre çok daha çeşitli süreci içinde barındırması sebebiyle oldukça zorlu bir beceri alanıdır. Nitekim Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin çoğunluğu, en çok zorlandıkları dilsel faaliyetin akademik yazma olduğunu belirtmektedir. Konuyla ilgili akademik çalışmaların tamamı; öğrencilerin akademik yazmada oldukça zorlandıklarını ve yeterli düzeyde gelişme kaydedemediklerini ifade etmektedir. Bu çalışmada öğrencilerin görüşleri üzerinden söz konusu zorluğun gerekçelerinin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin akademik yazma becerilerinin yeterli düzeyde gelişmemesinin sebepleri TÖMER’lerden mezun olmuş ve Türkiye’de eğitimlerine devam eden lisans ve lisansüstü öğrencilerinin görüşleri üzerinden belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılan bu çalışmada veriler, yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Buradan hareketle akademik yazma sorunları 5 ana tema altında sınıflandırılmıştır: akademik Türkçe derslerine erişimle ilgili sorunlar, öğretimle ilgili sorunlar, akademik yazma becerisiyle ilgili sorunlar, öğrenci kaynaklı sorunlar, öğretici kaynaklı sorunlar. Ayrıca öğrencilerin bu sorunlara yönelik kendi tecrübe ve gözlemleri sonucunda belirledikleri çözüm önerileri de çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu araştırmanın, alanyazında ittifak edilen bir konuya ilişkin farklı bir perspektif sağlayabileceği düşünülmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe dil beceri alanları yazma akademik yazma akademik yazma zorlukları.
Academic writing requires a high level of proficiency in the language and is especially vital for those learning the target language for educational purposes. Academic writing requires effective and error-free use of the language and involves a much more diverse process than other types of writing. The majority of students learning Turkish as a foreign language define academic writing as the most difficult language skill. This study aims to determine the reasons for academic writing difficulties through the views of students. Within the scope of the research, the reasons for the inadequate development of the academic writing skills of students learning Turkish as a foreign language were tried to be determined through the opinions of undergraduate and graduate students who learned Turkish at TÖMER and are currently continuing their education in Türkiye. In this study, which uses a case study method from qualitative research methods, data were collected through semi-structured interviews. Based on the interviews, academic writing problems were categorized under 5 themes: problems related to access to academic Turkish courses, problems related to teaching, problems related to academic writing skills, student-based problems, instructor-based problems. Solution suggestions for academic writing problems determined by students as a result of their own experiences and observations were also included in the study.
Turkish as a foreign language language skills writing academic writing academic writing difficulties.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Orjinal Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: Türk Eğitim Sisteminde Değişimler ve Yeni Eğilimler |