Yeşilçam filmlerinin
vazgeçilmez dekoru olarak Türkiyeli izleyicilerin belleğine kazınan İstanbul,
son yirmi yılda değişen siyasal ve kültürel ikliminin izlerinin takip
edilebileceği bir kent olarak beyaz perdedeki yerini almıştır. 1991 yapımı
Camdan Kalp (Fehmi Yaşar) ve 2001 yapımı Büyük Adam Küçük Aşk (Handan İpekçi)
filmlerinin karşılaştırmalı analizi ile ilerleyen bu makalede amaç, İstanbul’un
değişen temsilleri bağlamında yeni Türkiye sinemasının beslendiği kimlik
çatışmalarına (sınıfsal, etnik, cinsel) has gerilimlere dair bir çerçeve
sunabilmektir. Bu doğrultuda kurucu ideolojinin mekânsal politikalarına
odaklanan makale, İstanbul’un yeni seslerine kulak vermeyi denemektedir.
İstanbul, which was settled in mind of Turkish
spectator as being the indispensable setting of Yesilcam movies, has been on
screen as a city by which marks of last twenty years’ political and cultural
climate could be read. The aim of this article which can be taken as a
comparative analysis of two movies namely Camdan Kalp (1991, Fehmi Yaşar) and
Büyük Adam Küçük Aşk (Big Man, Little Love, 2001, Handan İpekçi) is to
introduce a framework of the tensions of identity clashes (class antogonism,
ethnic and sexual) by which new Turkish cinema is dominated. In this respect,
focusing on spatial politics of founder ideology of Turkey the essay pay
attention to new voices of İstanbul.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 10 |