Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Film Festivalleri: Kentler, İzleyiciler ve Endüstri

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 10, 72 - 85, 30.09.2013

Öz

Bu yazı Ankara’nın film
festivalleri ile ilgili özellikle İstanbul üzerinden karşılaştırmalı bir
inceleme yaparken festivalleri ve amaçlarını; kültür endüstrisi içindeki
pozisyonlarını ve kentler için önemlerini değerlendirmeye çalışacaktır. Festivaller,
farklı paydaşlarının taleplerini kendi bakış açılarını, gündemlerini ve
konumlarını kaybetmeden uzun vadedeki amaçlarını ve festivaller içindeki
pozisyonlarını nasıl koruyabilirler?

 





Bu yazının temel amacı
güncel sanatın alanında sık sık gündeme gelen kültürel alan içinde sponsorların
konumuna dair soruları ve eleştirileri film festivallerinin alanına da
taşımaktır. Ayrıca kentlerin kültürel sermayesinin önemli bir parçası olan film
festivallerinin hangi iktidar ilişkilerini içerdiği ve onları nasıl gizlediği,
Ankara ve İstanbul’da kent kimliği ile bağlantılı olarak nasıl farklı
tezahürler gösterdiğine de değinilecektir.

Kaynakça

  • SİYAD, (2009). 16 Günde Tam 162.000 kişi!.
  • http://www.siyad.org/article.php?id=2020
  • Çakmur, B. (1998). Kültürel Üretimin Ekonomi Politiği: Kültürün Metalaşmasında Genel Eğilimler, Kültür ve İletişim, 1-2, 111-147.
  • Çelenk, S. (2008), iletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar, Ankara:De Ki.
  • De Valck, M.& Loist, S. (2013) Festivals.
  • http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199791286/obo-9780199791286-0155.xml?rskey=i3Sp1C&result=1&q=skadi%20lost#firstMatch
  • Evren,S.& Delier B. (2013) İyi de Banane - Onat Kutlar'dan Bugüne Sanat Dünyasının Ekonomi-Politiğine Dair Güncel ve Gerekli Bir Müdahale.
  • http://www.birikimdergisi.com/birikim/makale.aspx?mid=953&makale=%DDyi%20de%20Banane%20-%20Onat%20Kutlardan%20Bug%FCne%20Sanat%20D%FCnyas%FDn%FDn%20Ekonomi-Politi%F0ine%20Dair%20G%FCncel%20ve%20Gerekli%20Bir%20M%FCdahale
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak, Çev: S. İrvan, Ark Yayınları.
  • Varlı Görk, R. (2010) Nedir Şu Yeşilçam’ın Meyvesi ‘Altın Portakal’? Antalya’nın Yeniden Yapılandırılması Sürecinde Antalya Altın Portakal Film Festivalinin Metalaştırılması, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi(20), 1-40
  • Johnson, M. (2011). A study of the Venice Film Festival as a Product of Mussolini’s Italy.
  • http://venice11.umwblogs.org/the-venice-film-festival-a-study-of-the-venice-film-festival-as-a-product-of-mussolinis-italy/
  • Loist, S. (2011 ). On the Relationship Between Film and Industry, Busan Cinema Forum. 391-400
  • Rüling, C.C. Pedersen, J.S. (2010). Film Festival Research from an Organizational Studies Perspective, Scandinavian Journal of Management 26, 318-323.
  • Wu, C. (2005). Kültürün Özelleştirilmesi: 1980’ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi, İstanbul: iletişim.

Film Festivals: Cities, Audiences and Industry

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 10, 72 - 85, 30.09.2013

Öz

This article compares and contrasts the film
festivals in Ankara with those in Istanbul, while at the same time attempting
to analyze film festivals, their aims and purposes, their positions within the
cultural industry as well as their importance for cities. How can festivals
maintain their long term goals and demands from different stakeholders, without
having to compensate from their own approach, stance and agendas?

 





The main purpose of this article is to open to
discussion questions and comments with regards to the position of sponsors
within the cultural sphere as a part of contemporary arts. Moreover the article
will elaborate on the power relations within film festivals, which are
important cultural capitals of cities, and how these relations are dissembled
as well as ways in which festivals differ under Ankara and Istanbul identities.

Kaynakça

  • SİYAD, (2009). 16 Günde Tam 162.000 kişi!.
  • http://www.siyad.org/article.php?id=2020
  • Çakmur, B. (1998). Kültürel Üretimin Ekonomi Politiği: Kültürün Metalaşmasında Genel Eğilimler, Kültür ve İletişim, 1-2, 111-147.
  • Çelenk, S. (2008), iletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar, Ankara:De Ki.
  • De Valck, M.& Loist, S. (2013) Festivals.
  • http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199791286/obo-9780199791286-0155.xml?rskey=i3Sp1C&result=1&q=skadi%20lost#firstMatch
  • Evren,S.& Delier B. (2013) İyi de Banane - Onat Kutlar'dan Bugüne Sanat Dünyasının Ekonomi-Politiğine Dair Güncel ve Gerekli Bir Müdahale.
  • http://www.birikimdergisi.com/birikim/makale.aspx?mid=953&makale=%DDyi%20de%20Banane%20-%20Onat%20Kutlardan%20Bug%FCne%20Sanat%20D%FCnyas%FDn%FDn%20Ekonomi-Politi%F0ine%20Dair%20G%FCncel%20ve%20Gerekli%20Bir%20M%FCdahale
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak, Çev: S. İrvan, Ark Yayınları.
  • Varlı Görk, R. (2010) Nedir Şu Yeşilçam’ın Meyvesi ‘Altın Portakal’? Antalya’nın Yeniden Yapılandırılması Sürecinde Antalya Altın Portakal Film Festivalinin Metalaştırılması, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi(20), 1-40
  • Johnson, M. (2011). A study of the Venice Film Festival as a Product of Mussolini’s Italy.
  • http://venice11.umwblogs.org/the-venice-film-festival-a-study-of-the-venice-film-festival-as-a-product-of-mussolinis-italy/
  • Loist, S. (2011 ). On the Relationship Between Film and Industry, Busan Cinema Forum. 391-400
  • Rüling, C.C. Pedersen, J.S. (2010). Film Festival Research from an Organizational Studies Perspective, Scandinavian Journal of Management 26, 318-323.
  • Wu, C. (2005). Kültürün Özelleştirilmesi: 1980’ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi, İstanbul: iletişim.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilge Taş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Taş, B. (2013). Film Festivalleri: Kentler, İzleyiciler ve Endüstri. İDEALKENT, 4(10), 72-85.