Büyük bir sahneye dönüşen
gündelik hayatımız içinde her birimiz bize dayatılmış gündelik rollerimizi
eksiksiz sergiliyoruz. Rollerimizi sergilerken, gündelik hayat içinde her gün
deneyimlediğimiz çeşitli eylem, olay ve davranışlarla ve çeşitli sosyal
gerçeklerle karşılaşıyoruz. Gündelik hayatın tiyatrosu işte böyle oluşmaktadır.
Peter Brook’un da dediği gibi gündelik hayatın tiyatrosu iki insanın boş bir
mekânda karşılaşmasından bu yana sergilenmektedir.
Bu çalışma, Sitüasyonist
yaklaşımları göz önüne alıp gündelik hayatın tiyatrosunda bir dériver rolü
oynamaktadır. Mekân ve performans çalışmaları kesişmesinde gündelik hayatın
tiyatrosuna odaklanan bu çalışma, gündelik hayatın tiyatrosunu İzmir sahnesinde
Alsancak-Kıbrıs Şehitleri özelinde olduğu gibi sergileyecek ve teatral
etkinlikleri bir dériver gözüyle keşfedecektir. Performansları esnasında
sanatçıların olduğu gibi gözlemlenmesi, fotoğraflanması, ve performans
mekanlarının haritalandırılması ile bu çalışma ayrıca Dziga Vertov’un The Man
with the Moving Camera (Kameralı Adam)
filminde dediği gibi hayat-neyse o diyecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 10 |