Sosyal
Bilimlerin diğer alanlarında olduğu gibi Coğrafya disiplininde de yeni ilgi
duyulan çocuklar ve çocukluk kavramı ‘çocukluğun yeni sosyal çalışmaları’
kapsamında coğrafyacıların da yoğun olarak eğildiği bir alan olmuştur. Son
yirmi yıl içindeki çalışmalar sayesinde ‘çocuk coğrafyaları’, Beşeri
Coğrafya’nın bir alt dalı olmasının yanında özellikle sosyal bilimlerdeki
teorik tartışmalara bağlı olarak disiplinlerarası çalışmalara da konu olmuştur.
Bu çalışmada, çocuk coğrafyalarının gelişim süreci hakim olan yaklaşımlar
çerçevesinde irdelendikten sonra çocuk ve mekân arasındaki ilişkiyi anlamak
için gündelik olanın tecrübe edildiği çocukların gündelik mekânları ele
alınacaktır. Bu bağlamda, mekânsal bir perspektifin çocuk çalışmalarına
derinlik kattığının altı çizilip, nispeten yeni olan bu alana, Türkiye
coğrafyacılarının ilgi duymasının coğrafya çalışmalarına da farklı bir boyut
katacağı vurgulanmıştır.
Çocuklar Çocukluk Çocuk Coğrafyaları Çocukların Gündelik Mekânları
The children and the concept of childhood, which have
been neglected in social sciences for a long time, are now emerging as a new
area, which is labeled as “the new social studies of childhood”. ‘Children
Geographies’, which haven been studied in the last two decades, is an area of study, in both Human Geography
and interdisciplinary studies, depends on the new approaches in social
sciences. This article specifically
draws upon geographical work cited extensively in recent studies and also
highlights new approaches in children geographies and children’s everyday space
sin order to comprehend the relationship between children and spaces. In this
respect, it emphasizes this spatial perspective in the childhood studies that
provides diverse dimensions for geographers in Turkey.
Children Childhood Children Geographies Everyday Spaces of Children
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 17 |