The definition of Islamic art has varied depending on the perspectives of those who define it. Today, it is broadly understood to encompass works produced by both Muslims and non-Muslims within Islamic cultural contexts. However, the academic study of Islamic art did not evolve organically within Islamic societies; rather, it was shaped by European scholarly frameworks in the late 19th century. The disciplinary formation of Islamic art in Europe took distinct forms across different cultural and national contexts. This article traces German interest in Islamic art back to the early modern period, emphasizing the significant role played by the Austro-Hungarian Empire in fostering this engagement—primarily due to its geographical proximity to and historical interactions with the Ottoman Empire. In the German-speaking world, key figures such as Josef Strzygowski, Friedrich Sarre, and Ernst Herzfeld were instrumental in advancing the field. This study explores how the discipline—whose origins can be loosely traced to the 18th century, and which took form through both individual and institutional efforts in French-, English-, and German-speaking contexts during the second half of the 19th century—was constructed within the framework of German Orientalism through specific actors and scholarly practices.
Islamic art German Orientalism Josef Strzygowski Friedrich Sarre Ernst Herzfeld
İslam sanatının tanımı, onu tanımlayanların perspektifine göre çeşitlilik göstermiştir. Günümüzde, genel olarak hem Müslümanlar hem de Gayrimüslimler tarafından İslami kültürel bağlamlarda üretilen eserleri kapsadığı kabul edilmektedir. Ancak İslam sanatı çalışmaları, İslam toplumlarında organik bir şekilde gelişmemiş, bunun yerine 19. yüzyılın sonlarında Avrupalı akademik çevreler tarafından şekillendirilmiştir. İslam sanatının akademik bir disiplin olarak oluşumu, Avrupa'da farklı kültürel ve ulusal bağlamlarda kendine özgü biçimler almıştır. Bu makale, Almanların İslam sanatına olan ilgisini erken modern döneme kadar takip ederken, bu ilginin gelişmesinde Avusturya-Macaristan İmparatorluğunun oynadığı önemli rolü vurgulamaktadır. Bu durum, büyük ölçüde Osmanlı Devleti’ne coğrafi yakınlığı ve tarihsel etkileşimleri nedeniyle gerçekleşmiştir. Almanca konuşan dünyada Josef Strzygowski, Friedrich Sarre ve Ernst Herzfeld gibi önemli figürler bu alanın ilerlemesinde kilit rol oynamışlardır. Bu çalışma, kabaca izleri 18. yüzyıla kadar takip edilebilen, 19. yüzyılın ikinci yarısı ile görece Fransızca, İngilizce ve Almanca konuşulan dünyalardaki bireysel ve kurumsal çabalarla şekillenen bir disiplinin Alman oryantalizminde hangi aktörlerle ve pratiklerle icat edildiğini irdelemektedir.
İslam sanatı Alman oryantalizmi Josef Strzygowski Friedrich Sarre Ernst Herzfeld
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Yakınçağ Tarihi (Diğer), Yeniçağ Kent Tarihi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 48 |