Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 84, 01.01.2020

Öz

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK 2211-A GENEL YURT İÇİ DOKTORA BURSU

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F., Bell, R., & Lederman, N. (1998). The nature of science and instructional practice: Making the unnatural natural. Science Education , 82, 417- 436.
  • Adler, A. (2012). Bireysel psikoloji. (C. Çelebi, çev.) Ankara: Altınpost.
  • Aguilar, O. M., Waliczek, T. M., & Zajicek, J. M. (2008). Growing environmental stewards: The overall effect of a school garden program on environmental attitudes and environmental locus of control of different demografic group of elementary school children. HortTechnology , 18 (2), 243-249.
  • Aivazidis, C., Lazaridou, M., & Hellden, G. F. (2006). A comparaison between a traditional and an online environmental program. The Journal of Environmental Education , 37 (4), 45-54.
  • Akdemir, H. & Karakuş, M. (2016). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1(2), 55-67.
  • Arık, S. (2010). Geniş etkili güncel olayların öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Arık, S. (2017). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve aktif öğrenmenin çevre eğitimi üzerine etkisinin sistematik incelenmesi ve meta-analizi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Aslan Efe, H. (2015). Animasyon destekli çevre eğitiminin akademik başarıya, akılda kalıcılığa ve çevreye yönelik tutuma etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi , 3 (5), 130-143.
  • Ayaz, M. (2015a). 5E öğrenme modelinin öğrencilerin derslere yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 29-50.
  • Ayaz, M. F. (2015b). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Electronic Turkish Studies, 10(3), 139-160.
  • Ayaz, M. F. (2015c). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (4), 51-76.
  • Ayaz, M. F., & Şekerci, H. (2015). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya ve tutuma etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (2), 27-44.
  • Ayaz, M., & Söylemez, M. (2016). The effect of project-based learning approach on students’ attitudes towards science lesson: A meta-analysis study. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 112-137.
  • Ayaz, M., Şekercı, H., & Oral, B. (2016). The effect of using of instructional technology to elementary school students' academic achievement: A meta-analysis study. Journal of The Faculty of Education, 17(1), 35-54.
  • Balkan Kıyıcı, F. (2009). Eğitim fakülteleri için genel çevre bilimi. V. Sevinç (Ed.) içinde, Çevre eğitimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Balkan Kıyıcı, F., & Atabek Yiğit, E. (2010). Sınıf duvarlarının ötesinde fen eğitimi: Rüzgar santraline teknik gezi. International Online Journal of Educational Sciences , 2(1).
  • Bamberg, S., & Möser, G. (2007). Twenty years after Hines, Hungerford, and Tomera: A new meta-analysis of psycho-social determinants of pro-environmental behavior. Journal of Environmental Psychology, 27, 14-25.
  • Başar, T., Aşkın, Ġ. & Gelbal, S. (2016). Tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 355-371.
  • Başol, G. & Erbay, Ş. (2017). Portfolyo kullanımının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 32(2), 396-412.
  • Başol, G., Doğuyurt, M., & Demir, S. (2016). Türkiye örnekleminde meta analiz çalışmalarının içerik analizi ve metodolojik değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences , 13(1), 714-745.
  • Batdı, V. (2014a). Kavram haritası tekniği ile geleneksel öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin başarıları, bilgilerinin kalıcılığı ve tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (42), 93-102.
  • Batdı, V. (2014b). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (Meta-analitik ve tematik bir çalışma). e-International Journal of Educational Research, 5 (3), 39-55.
  • Batdı, V. (2015). A meta-analytic study concerning the effect of computer-based teaching on academic success in Turkey. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(5), 1271-1286.
  • Bax, L., Yu, L.-M., Ikeda, N., & Moons, K. (2007). A systematic comparison of software dedicated to meta-analysis of causal studies. BMC Medical Research Methodology, 7(40), 1-9.
  • Bayraktar, S. (2001). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education, 34(2), 173- 188.
  • Becker, P., Lindner, M., Loynes, C., & Pedersen Gurholt, K. (2016). Human nature relations through the lens’ of three European outdoor education traditions: A case study of a masters programme. 7th International Outdoor Education Research Conference, (s. 82). Cape Breton Island.
  • Belland, B., Walker, A., Whitney Olsen, M., & Leary, H. (2015). A pilot meta-analysis of computer-based scaffolding in STEM education. Journal of Educational Technology & Society , 18 (1), 183-197.
  • Benzer, E. (2010). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanan çevre eğitimi dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığına etkisi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Bilgili, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde çevre konularının öğretiminde, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin erişine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Blair, D. (2009). The child in the garden: An evaluative review of the benefits of school gardening. The Journal of Environmental Education, 40 (2), 15-38.
  • Bodzin, A. (2008). Integrating instructional technologies in a local watershed investigation with urban elementary learners. The Journal of Environmental Education, 39 (2), 47-58.
  • Borenstein, M., Hedges, L., Higgins, J., & Rothstein, H. (2009). Introduction to meta- analysis. New jersey: Wiley.
  • Bozdemir, H., Ezberci Çevik, E., Altunoğlu, B. & Kurnaz, M. (2017). Astronomi konularının öğretiminde kullanılan farklı yöntemlerin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi (ALEG), 3(1), 12-24.
  • Bozdoğan, A. (2012). Eğitim amaçlı gezilerin planlanmasına ilişkin fen bilgisi öğretmen adaylarının uygulamaları: Altı farklı alan gezisinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 12 (2), 1050-1072.
  • Broyles, I. (2011). Distributed cognition minicourse: An instructional intervention to improve the effectiveness of one-day environmental education camps. Doctor of philosophy, Capella University, Minneapolis, MN.
  • Burek, K. (2012). The impact of socioscientific issues based curriculum involving environmental outdoor education for fourth grade students. Doctor of philosophy, University of South Florida College of Education, Science Education Department of Secondary Education, Florida.
  • Bülbül, Y. (2007). Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara ve erişiye etkisi. Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı, Çanakkale.
  • Cantürk Günhan, B. (2016). Türkiye’de uygulanan drama temelli eğitimin matematik başarısına etkisi: Bir Meta-Analiz çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (2), 145-162.
  • Capar, G., & Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice (EDAM), 15(2), 553-559.
  • Carletta, J. (1996). Assessing agreement on classification tasks: The kappa statistic. Computational linguistics, 22(2), 249-254.
  • Chen, M., & Chan, K. (2016). Effects of parenting programs on child maltreatment prevention a meta-analysis. Trauma, Violence, & Abuse, 17(1), 88-104.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scale. Educational and Psychological Measurement, 20, 37-46.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Second Edition. USA: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research in education. Sixth Edition. USA: Routhledge.
  • Cooper, H. (2010). Research synthesis and meta-analysis a step-by-step approach. USA: Sage Publishing.
  • Cooper, H., & Hedges, L. (2009). Research Synthesis as a Scientific Process. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.) içinde, Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis (s. 3-16). New York: Russell Sage Foundation.
  • Cömert, H. (2011). Çevre sorunları ve etkileri konusundaki işbirlikli öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bilgi, tutum ve davranışlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilm Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Programı, İstanbul.
  • Creswell, J. (2005). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (2nd edition). New Jersey: Pearson. Cronin-Jones, L. (2000). The effectiveness of schoolyards as sites for elementary science instruction. School Science and Mathematics, 100 (4), 203-211.
  • Çelik, S. (2013). İlköğretim matematik derslerinde kullanılan alternatif öğretim yöntemlerinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Çetin, G. (2003). The effect of conceptual change instruction on understanding of ecology concepts. Doctor of philosophy, The Middle East Technical University , Department of Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Dağyar, M. & Demirel, M. (2015). Probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(181), 139-174.
  • DeWitt, J., & Storksdieck, M. (2008). A short review of school field trips: Key findings from the past and implications for the future. Visitor Studies, 11 (2), 181-197.
  • Dochy, F., Segers, M., Bossche, P., & Gijbels, D. (2003). Effects of problem-based learning: A meta-analysis. Learning and Instruction, 13, 533-568.
  • Ellis, P. (2013). The essential guide to effect sizes: Statistical power, meta-analysis, and the interpretation of research results. New York: Cambridge University Press.
  • Ennis, R. H. (1985). A Logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43 (2), 44-48.
  • Erentay, N. (2013). Okul dışı doğa uygulamalarının beşinci sınıf öğrencilerinin fene ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Erkuş, A. (2017). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Fan, X. (2001). Statistical significance and effect size in education research: Two sides of a coin. The Journal of Educational Research, 94 (5), 275-282.
  • Field, J. (2001). Lifelong education. International Journal of Lifelong Education , 20 (1-2), 3-15.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new are of cognitive – development inquiry. American Psychologist, 34 (10), 906-911.
  • Glass, G. (1982). Meta-analysis: An approach to the synthesis of research results. Journal of Research in Science Teaching, 19(2), 93-112.
  • Glass, G. V. (1976). Primary, secondary, and meta-analysis of research. Educational Researcher, 5 (10), 3-8.
  • Glass, G., & Smith, M. (1979). Meta-analysis of research on class size and achievement. Educational evaluation and policy analysis, 1(1), 2-16.
  • Gnanalet, S., & Ramakrishnan, K. (2010). Effectiveness of multimedia programme in teaching Environmental education–a study. International Conference on e-resources in Higher Education: Issues, Developments, Opportunities and Challenges. Tamilnadu.
  • Gökmen, A. (2008). Bilgisayar destekli çevre eğitiminin öğretmen adaylarının madde döngüleri konusundaki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Gözüyeşil, E., & Dikici, A. (2014). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 629-648.
  • Greenhouse, J. B., & Iyengar, S. (2009). Sensitivity analysis and diagnostics. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.) içinde, Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis (s. 417-433). New York: Russell Sage Foundation.
  • Güven, E. (2011). Çevre eğitiminde tahmin-gözlem-açıklama destekli proje tabanlı öğrenme yönteminin farklı değişkenler üzerine etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci görüşleri. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Hawcroft, L., & Milfont, T. (2010). The use (and abuse) of the new environmental paradigm scale over the last 30 years: A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 30, 143-158.
  • Hedges, L. V. (2009). Statistical considerations. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.). Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis içinde, (pp. 37-47). New York: Russell Sage Foundation.
  • Hedges, L., & Vevea, J. (1998). Fixed and random effects models in meta-analysis. Psychological Methods, 3(4), 486.
  • Higgins, J., Thompson, S., Deeks, J., & Altman, D. (2003). Measuring inconsistency in meta-analyses. British Medical Journal, 327(7414), 557-560.
  • Hines, J. M., Hungerford, H. R., & Tomera, A. N. (1987). Analysis and synthesis of research on responsible environmental behavior: A meta-analysis. The Journal of Environmental Education, 18 (2), 1-8.
  • Hsiao, H.-S., Lin, C.-C., Feng, R.-T., & Li, K. (2010). Location based services for outdoor ecological learning system: design and implementation. Educational Technology & Society, 13 (4), 98-111.
  • Hsu, S.-J. (2004). The effect of an environmental education program on responsible environmental behavior and associated environmental literacy variables in Taiwanese college students. The Journal of Environmental Education, 35 (2), 37-48.
  • Hueda-Medina, T., Sanchez-Meca, J., Marin-Martinez, F., & Botella, J. (2006). Assessing heterogeneity in meta-anlaysis: Q statistic or I2 index? Center for Health, Intervention, and Prevention (CHIP), 19, 1-37.
  • Hunter, J. E., & Schmidt, F. L. (2000). Fixed effects vs. random effects meta-analysis models: Implications for cumulative research knowledge. International Journal of Selection and Assessment, 8 (4), 275-292.
  • Hurst, M., Dittmar, H., Bond, R., & Kasser, T. (2013). The relation between materialistic values and environmental attitudes and behaviors: A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 36, 257-269.
  • Jeong, H., Hmelo-Silver, C. E., Jo, K., & Shin, M. (2016). CSCL in STEM education: Preliminary findings from a meta-analysis. System Sciences (HICSS) 49th Hawaii International Conference, (s. 11-20). Hawaii.
  • Johnson, D., Johnson, R., & Stanne, M. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Exhibit B. 02 12, 2016 tarihinde https://pdfs.semanticscholar.org/93e9/97fd0e883cf7cceb3b1b612096c27aa40f90.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kanadlı, S., Ünal, K. & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157. Kanlı, U. (2010). Yapılandırmacı kuramın ışığında öğrenme halkası’nın kökleri ve evrimi: Örnek bir etkinlik. Eğitim ve Bilim (Education and Science), 34 (151), 44-64.
  • Kaplan, A., Duran, M., & Baş, G. (2015). Matematik dersinde çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 11 (3), 814-831.
  • Karakuş, M. & Öztürk, H. Ġ. (2016). Türkiye’de uygulanan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin fen bilimleri öğretiminde akademik başarı ve derse karşı tutumlar üzerindeki etkisini incelemeye yönelik bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning (IJAL), 1(1), 1-28.
  • Karakuş, M. & Yalçın, O. (2016). Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 1-20.
  • Klöckner, C. (2013). A comprehensive model of the psychology of environmental behaviour - a meta-analysis. Global Environmental Change, 23 (5), 1028-1038.
  • Koçak, İ. (2008). Proje tabanlı öğrenme modelinin kimya eğitimi öğrencilerinin alkanlar konusunu anlamaları ile kimya ve çevreye karşı tutumlarına olan etkisinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Konstantopoulos, S. (2008). An Introduction to meta-analysis. J. Osborne (Eds.) içinde, Best practices in quantitative methods (s. 177-196). USA: Sage.
  • Kyndt, E., Raes, E., Lismont, B., Timmers, F., Cascallar, E., & Dochy, F. (2013). A meta- analysis of the effects of face-to-face cooperative learning. Do recent studies falsify or verify earlier findings? Educational Research Review, 10, 133-149.
  • Lazonder, A., & Harmsen, R. (2016). Meta-analysis of inquiry-based learning: Effects of guidance. Review of Educational Research, 86 (3), 681-718.
  • Lee, J., Lee, Y., Gong, S., Bae, J., & Choi, M. (2016). A meta-analysis of the effects of non-traditional teaching methods on the critical thinking abilities of nursing students. BMC Medical Education, 16 (240), 1-9.
  • Lipsey, M. W., & Wilson, D. B. (2001). Practical meta-analysis. Thousand Oak,London, New Delhi: Sage.
  • Littell, J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. New York: Oxford University Press.
  • Liu, S.-T. (2004). Effectiveness of an intergenerational approach for enchancing knowledge and improving attitudes toward the environment. Doctor of philosophy, The Pennsylvania State University , Department of Agricultural and Extension Education, Pennsylvania.
  • Merdin, S. (1996). Tanrıya koşan fizik. İstanbul: Timaş.
  • Mifsud, M. (2012). A meta-analysis of global youth environmental knowledge, attitude and behavior studies. US-China Education Review, B (3), 259-277 .
  • Mullen, B., Muellerleile, P., & Bryant, B. (2001). Cumulative meta-analysis: A consideration of indicators of sufficiency and stability. Personality and Social Psychology Bulletin, 27 (11), 1450-1462.
  • National Research Council (NRC) (2000). Inquiry and the national science education standards: A guide for teaching and learning. Washington, DC: National Academy.
  • Nkire, F. (2014). Participatory environmental education programme and learners' attitude towards the environment in Nigeria. South Africa International Conference on Education (SAICE) (s. 320-329). Pretoria: African Academic Research Forum.
  • Oflaz, V. (2012). Proje tabanlı çevre eğitiminin öğretmen adaylarının çevre bilincine ve epistemolojik inançlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Programı, Denizli.
  • Orwin, R., & Vevea, J. (2009). Evaluating coding decisions. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.), The handbook of research synthesis and meta-analysis (Second edition) içinde, (s. 177- 203). New York: Russell Sage.
  • Osbaldiston, R., & Schott, J. P. (2011). Environmental sustainability and behavioral science: Meta-analysis of proenvironmental behavior experiments. Environment and Behavior, XX (X), 1-43.
  • Öner Armağan, F. (2011). Kavramsal değişim metinlerinin etkililiği: Meta analiz çalışması. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Özdemir, O. (2007). Yeni bir çevre eğitimi perspektifi: “Sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitim”. Eğitim ve Bilim, 32 (145), 23-38.
  • Özdemir, O. (2010). Doğa deneyimine dayalı çevre eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin çevrelerine yönelik algı ve davranışlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27, 125-138.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Adana.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 100-111.
  • Öztürk, E. (2013). Uluslar arası bir çevre eğitim projesinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının çevre bilincine etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara.
  • Popper, K. (2015). Bilimsel araştırmanın mantığı. (İ. Aka, & İ. Turan, Çev.) İstanbul: YKY (Yapı kredi yayınları).
  • Ratcliffe, M., Merrigan, K., Rogers, B., & Goldberg, J. (2011). The effects of school garden experiences on middle school-aged students’ knowledge, attitudes, and behaviors associated with vegetable consumption. Health Promotion Practice, 12 (1), 36-43.
  • Remington, T., & Legge, M. (2017). Outdoor education in rural primary schools in New Zealand: A narrative inquiry. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 17 (1), 55-66.
  • Riegel, U., & Kindermann, K. (2016). Why leave the classroom? How field trips to the church affect cognitive learning outcomes. Learning and Instruction, 41, 106-114.
  • Robinson, C., & Zajicek, J. (2005). Growing minds: The effects of a one-year school garden program on six constructs of life skills of elementary school children. HortTechnology, 15(3), 453-457.
  • Rodrigues, C., & Payne, P. (2017). Environmentalization of the physical education curriculum in Brazilian universities: Culturally comparative lessons from critical outdoor education in Australia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 17 (1), 18-37.
  • Rosenthal, R. (1991). Meta-analytic procedures for social research. London: Sage.
  • Rosenthal, R., & DiMatteo, M. R. (2001). Meta-analysis: Recent developments in quantitative methods for literature reviews. Annual Reviews Psychology, 52 (1), 59-82.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication bias in meta-analysis – prevention, assessment and adjustments. (H. R. Rothstein, A. J. Sutton, & M. Borenstein, Eds.) West Sussex, England: John Wiley & Sons.
  • Sağlamer Yazgan, B. (2013). Araştırmaya dayalı sınıf dışı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin araştırma-sorgulama becerilerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Sanchez-Meca, J., & Marin- Martinez, F. (2010). Meta-analysis in psychological research. International Journal of Psychological Research, 3 (1), 150-162.
  • Sarıer, Y. (2013). Eğitim kurumu müdürlerinin liderliği ile okul çıktıları arasındaki ilişkilerin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi. Doktora tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Scarce, R. (1997). Field trips as short-term experiential education. Teaching Sociology, 25(3), 219-226.
  • Schmidt, H. G., Van der Molen, H. T., Te Winkel, W. W., & Wijnen, W. H. (2009). Constructivist, problem-based learning does work: A meta-analysis of curricular comparisons involving a single medical school. Educational psychologist, 44(4), 227-249.
  • Semerci, Ç., & Batdı, V. (2015). A meta-analysis of constructivist learning approach on learners’ academic achievements, retention and attitudes. Journal of Education and Training Studies, 3(2), 171-180.
  • Sharma, S., Durand, R., & Gur-Arie, O. (1981). Identification and analysis of moderator variables. Journal of Marketing Research, 291-300.
  • Shelby, L. B., & Vaske, J. J. (2008). Understanding meta-analysis: A review of the methodological literature . Leisure Sciences, 30 (2), 96-110.
  • Shin, I.-S., & Kim, J.-H. (2013). The effect of problem-based learning in nursing education: A meta-analysis. Advances in Health Sciences Education, 18(5), 1103- 1120.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57 (1), 1-23.
  • Sirin, S. (2005). Socioeconomic status and academic achievement: A meta-analytic review of research. Review of Educational Research, 75(3), 417-453.
  • Skaza, H. (2010). Assessing the effect of simulation models on systems learning in an introductory environmental science course. Master of science, University of Nevada, Department of Environmental Studies School of Environmental of Public Affairs, Las Vegas.
  • Smith , M. B. (1968). Attitude change. D. L. Sills (Eds.) içinde, International encyclopedia of the social sciences (Cilt 1, s. 458-467). USA: The Macmillan Company & The Free Press.
  • Solmaz, G. (2010). İşbirlikli öğrenme yoluyla kavramsal anlamaya yönelik öğretimin öğrencilerin çevre kavramlarını anlamalarına ve çevre farkındalıklarına etkisi: 7. sınıf "insan ve çevre" ünitesi örneği. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Suárez-Orozco, M., & Suárez-Orozco, C. (2017). The Sustainable Planet: Towards an Education for Sustainability. A. Battro, L. Pierre, M. Sorondo, & J. Braun (Eds.) içinde, Children and Sustainable Development (s. 93-99). New York: Springer International Publishing.
  • Şad, S. N., Kış, A., & Demir, M. (2017). A Meta-analysis of the effect of contemporary learning approaches on students’ mathematics achievement. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 32(1), 209-227.
  • Şahin, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Adana.
  • Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2013). İşbirlikçi öğrenmenin kavramsal değişim üzerindeki etkisi: Bir meta analiz çalışması. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1, 21-32.
  • Tapia-Fonllem, C., Fraijo-Sing, B., Corral-Verdugo, V., & Ortiz Valdez, A. (2017). Education for sustainable development in higher education institutions: Its influence on the pro-sustainability orientation of Mexican students. SAGE Open, 7(1), 1-15.
  • Tiflis Bildirgesi. (1977). Environmental education: Creating an environment to educate about the environment. (United Nations Education, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) in cooperation with the U.N. Environment Programme (UNEP)) Mart 22, 2016 tarihinde Tbilisi Declaration (1977): https://www.gdrc.org/uem/ee/tbilisi.html adresinden alındı.
  • Topan, B. (2013). Matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Topçu, M., & Atabey, N. (2017). Sosyobilimsel konu içerikli alan gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin argümantasyon nitelikleri üzerine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 68-84.
  • Toraman, Ç., & Demir, E. (2016). The effect of constructivism on attitudes towards lessons: A meta–analysis study. Eurasian Journal of Educational Research, 16(62).
  • Ural, G., & Bümen, N. (2016). Türkiye’de fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacılığın öğretimsel uygulamaları üzerine bir meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 41(185), 51-82.
  • Ün Açıkgöz, K. (2014). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Ürey, M., Çepni, S., & Kaymakçı, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı sosyal bilgiler öğretim programı kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-29.
  • Ürey, M., Göksu, V., & Karaçöp, A. (2017). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen okul bahçesi programına yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 1-14.
  • Üstün, U. (2012). To what extent is problem-based learning effective as compared to traditional teaching in science education? A Meta-Analysis study. Phd. thesis, Middle East Technical University Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Üstün, U., & Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39, 1-32.
  • Üstünel, M. F. (2016). Ödevin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme Değerlendirme Yüksek Lisans Programı, Antalya.
  • Valentine, J. C. (2009). Judging the qualityof primary research. H. Cooper, L. Hedges, & J. Valentine (Eds.) Second edition the handbook of research synthesis and meta- analysis içinde (pp. 129-146). New York: Russell Sage Foundation.
  • Yaşar, Ş., Çengelci Köse, T., Göz, N. L., & Gürdoğan Bayır, Ö. (2015). Sosyal bilgiler dersinde öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin etkililiği: Bir meta analiz çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(1), 38-56.
  • Yoldaş, C. (2009). Çevre bilimi dersinin sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri, erişileri ve tutumlarına etkisi. Doktora tezi, Dokuz Eylül Eğitim Bilimleri Enstitüsü , İzmir.
  • Yurt, E., & Polat, S. (2015). The effectiveness of multiple intelligence applications on academic achievement: A meta-analysis. Journal of Social Studies Education Research, 6(1), 84-122.
  • Zelezny, L. (1999). Educational interventions that improve environmental behaviors: A meta-analysis. The Journal of Environmental Education, 31(1), 5-14.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.

The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 84, 01.01.2020

Öz

This study conducted a meta-analysis of 57 primary experimental studies which involved 6237 students and investigated the effect of constructivist learning approach and active learning on students’ environmental education. The study also analyzed a set of moderator variables, which are considered to influence the results of the primary studies in line with the findings of the meta-analysis. The moderator variables included “year of publication”, “language of publication”, “type of publication”, “country”, “educational level”, “sample size”, “type of measuring instrument in terms of questions and developer”, “duration of experimental intervention”, “research design”, “teacher and researcher effect”, and “type of constructivist learning approach and active learning method”. The sample consisted of 6237 students and 57 primary experimental studies on environmental academic achievement and environmental attitudes, which were conducted between 2000 and 2015 and met the inclusion and exclusion criteria. A total of 114 effect sizes were obtained from 57 studies. This study used a meta-analysis approach, which is a retrospective study design. The data were analyzed using meta-analysis. The meta-analysis of the data was performed using a random- effects statistical model. Hedges’ g was used to measure effect size. Moderator variables were analyzed using the analog to the analysis of variance (ANOVA) based on random-effects and mixed-effects models. The results of the meta-analysis showed that the overall effect size of constructivistlearning approach and active learning on environmental education compared to traditional learning is positive and large (Hedges’ g= 1.463). According to the results of the moderator analysis, constructivist learning-based and active learning-based environmental education significantly differed in terms of “country”, “sample size”, “educational level”, “type of publication”, “type of measuring instrument”, “developer of measuring instrument”, “language of publication”, “teacher effect”, and “researcher effect”. On the other hand, no significant difference was found in terms of “year of publication”, “duration of experimental intervention”, “research design”, and “type of teaching method used in the experimental group”. Taken together, these findings suggest that constructivist learning and active learning can often be used in environmental education. The following variables should be considered in environmental education practices: sample size of the experimental group, educational level of students, measuring instruments employed, and researchers conducting the experiment, and duration of experimentalintervention. 

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F., Bell, R., & Lederman, N. (1998). The nature of science and instructional practice: Making the unnatural natural. Science Education , 82, 417- 436.
  • Adler, A. (2012). Bireysel psikoloji. (C. Çelebi, çev.) Ankara: Altınpost.
  • Aguilar, O. M., Waliczek, T. M., & Zajicek, J. M. (2008). Growing environmental stewards: The overall effect of a school garden program on environmental attitudes and environmental locus of control of different demografic group of elementary school children. HortTechnology , 18 (2), 243-249.
  • Aivazidis, C., Lazaridou, M., & Hellden, G. F. (2006). A comparaison between a traditional and an online environmental program. The Journal of Environmental Education , 37 (4), 45-54.
  • Akdemir, H. & Karakuş, M. (2016). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1(2), 55-67.
  • Arık, S. (2010). Geniş etkili güncel olayların öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Arık, S. (2017). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve aktif öğrenmenin çevre eğitimi üzerine etkisinin sistematik incelenmesi ve meta-analizi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Aslan Efe, H. (2015). Animasyon destekli çevre eğitiminin akademik başarıya, akılda kalıcılığa ve çevreye yönelik tutuma etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi , 3 (5), 130-143.
  • Ayaz, M. (2015a). 5E öğrenme modelinin öğrencilerin derslere yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 29-50.
  • Ayaz, M. F. (2015b). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Electronic Turkish Studies, 10(3), 139-160.
  • Ayaz, M. F. (2015c). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (4), 51-76.
  • Ayaz, M. F., & Şekerci, H. (2015). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya ve tutuma etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (2), 27-44.
  • Ayaz, M., & Söylemez, M. (2016). The effect of project-based learning approach on students’ attitudes towards science lesson: A meta-analysis study. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 112-137.
  • Ayaz, M., Şekercı, H., & Oral, B. (2016). The effect of using of instructional technology to elementary school students' academic achievement: A meta-analysis study. Journal of The Faculty of Education, 17(1), 35-54.
  • Balkan Kıyıcı, F. (2009). Eğitim fakülteleri için genel çevre bilimi. V. Sevinç (Ed.) içinde, Çevre eğitimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Balkan Kıyıcı, F., & Atabek Yiğit, E. (2010). Sınıf duvarlarının ötesinde fen eğitimi: Rüzgar santraline teknik gezi. International Online Journal of Educational Sciences , 2(1).
  • Bamberg, S., & Möser, G. (2007). Twenty years after Hines, Hungerford, and Tomera: A new meta-analysis of psycho-social determinants of pro-environmental behavior. Journal of Environmental Psychology, 27, 14-25.
  • Başar, T., Aşkın, Ġ. & Gelbal, S. (2016). Tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 355-371.
  • Başol, G. & Erbay, Ş. (2017). Portfolyo kullanımının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 32(2), 396-412.
  • Başol, G., Doğuyurt, M., & Demir, S. (2016). Türkiye örnekleminde meta analiz çalışmalarının içerik analizi ve metodolojik değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences , 13(1), 714-745.
  • Batdı, V. (2014a). Kavram haritası tekniği ile geleneksel öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin başarıları, bilgilerinin kalıcılığı ve tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (42), 93-102.
  • Batdı, V. (2014b). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (Meta-analitik ve tematik bir çalışma). e-International Journal of Educational Research, 5 (3), 39-55.
  • Batdı, V. (2015). A meta-analytic study concerning the effect of computer-based teaching on academic success in Turkey. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(5), 1271-1286.
  • Bax, L., Yu, L.-M., Ikeda, N., & Moons, K. (2007). A systematic comparison of software dedicated to meta-analysis of causal studies. BMC Medical Research Methodology, 7(40), 1-9.
  • Bayraktar, S. (2001). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education, 34(2), 173- 188.
  • Becker, P., Lindner, M., Loynes, C., & Pedersen Gurholt, K. (2016). Human nature relations through the lens’ of three European outdoor education traditions: A case study of a masters programme. 7th International Outdoor Education Research Conference, (s. 82). Cape Breton Island.
  • Belland, B., Walker, A., Whitney Olsen, M., & Leary, H. (2015). A pilot meta-analysis of computer-based scaffolding in STEM education. Journal of Educational Technology & Society , 18 (1), 183-197.
  • Benzer, E. (2010). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanan çevre eğitimi dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığına etkisi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Bilgili, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde çevre konularının öğretiminde, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin erişine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Blair, D. (2009). The child in the garden: An evaluative review of the benefits of school gardening. The Journal of Environmental Education, 40 (2), 15-38.
  • Bodzin, A. (2008). Integrating instructional technologies in a local watershed investigation with urban elementary learners. The Journal of Environmental Education, 39 (2), 47-58.
  • Borenstein, M., Hedges, L., Higgins, J., & Rothstein, H. (2009). Introduction to meta- analysis. New jersey: Wiley.
  • Bozdemir, H., Ezberci Çevik, E., Altunoğlu, B. & Kurnaz, M. (2017). Astronomi konularının öğretiminde kullanılan farklı yöntemlerin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi (ALEG), 3(1), 12-24.
  • Bozdoğan, A. (2012). Eğitim amaçlı gezilerin planlanmasına ilişkin fen bilgisi öğretmen adaylarının uygulamaları: Altı farklı alan gezisinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 12 (2), 1050-1072.
  • Broyles, I. (2011). Distributed cognition minicourse: An instructional intervention to improve the effectiveness of one-day environmental education camps. Doctor of philosophy, Capella University, Minneapolis, MN.
  • Burek, K. (2012). The impact of socioscientific issues based curriculum involving environmental outdoor education for fourth grade students. Doctor of philosophy, University of South Florida College of Education, Science Education Department of Secondary Education, Florida.
  • Bülbül, Y. (2007). Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara ve erişiye etkisi. Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı, Çanakkale.
  • Cantürk Günhan, B. (2016). Türkiye’de uygulanan drama temelli eğitimin matematik başarısına etkisi: Bir Meta-Analiz çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (2), 145-162.
  • Capar, G., & Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice (EDAM), 15(2), 553-559.
  • Carletta, J. (1996). Assessing agreement on classification tasks: The kappa statistic. Computational linguistics, 22(2), 249-254.
  • Chen, M., & Chan, K. (2016). Effects of parenting programs on child maltreatment prevention a meta-analysis. Trauma, Violence, & Abuse, 17(1), 88-104.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scale. Educational and Psychological Measurement, 20, 37-46.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Second Edition. USA: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research in education. Sixth Edition. USA: Routhledge.
  • Cooper, H. (2010). Research synthesis and meta-analysis a step-by-step approach. USA: Sage Publishing.
  • Cooper, H., & Hedges, L. (2009). Research Synthesis as a Scientific Process. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.) içinde, Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis (s. 3-16). New York: Russell Sage Foundation.
  • Cömert, H. (2011). Çevre sorunları ve etkileri konusundaki işbirlikli öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bilgi, tutum ve davranışlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilm Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Programı, İstanbul.
  • Creswell, J. (2005). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research (2nd edition). New Jersey: Pearson. Cronin-Jones, L. (2000). The effectiveness of schoolyards as sites for elementary science instruction. School Science and Mathematics, 100 (4), 203-211.
  • Çelik, S. (2013). İlköğretim matematik derslerinde kullanılan alternatif öğretim yöntemlerinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Çetin, G. (2003). The effect of conceptual change instruction on understanding of ecology concepts. Doctor of philosophy, The Middle East Technical University , Department of Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Dağyar, M. & Demirel, M. (2015). Probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(181), 139-174.
  • DeWitt, J., & Storksdieck, M. (2008). A short review of school field trips: Key findings from the past and implications for the future. Visitor Studies, 11 (2), 181-197.
  • Dochy, F., Segers, M., Bossche, P., & Gijbels, D. (2003). Effects of problem-based learning: A meta-analysis. Learning and Instruction, 13, 533-568.
  • Ellis, P. (2013). The essential guide to effect sizes: Statistical power, meta-analysis, and the interpretation of research results. New York: Cambridge University Press.
  • Ennis, R. H. (1985). A Logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43 (2), 44-48.
  • Erentay, N. (2013). Okul dışı doğa uygulamalarının beşinci sınıf öğrencilerinin fene ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Erkuş, A. (2017). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Fan, X. (2001). Statistical significance and effect size in education research: Two sides of a coin. The Journal of Educational Research, 94 (5), 275-282.
  • Field, J. (2001). Lifelong education. International Journal of Lifelong Education , 20 (1-2), 3-15.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new are of cognitive – development inquiry. American Psychologist, 34 (10), 906-911.
  • Glass, G. (1982). Meta-analysis: An approach to the synthesis of research results. Journal of Research in Science Teaching, 19(2), 93-112.
  • Glass, G. V. (1976). Primary, secondary, and meta-analysis of research. Educational Researcher, 5 (10), 3-8.
  • Glass, G., & Smith, M. (1979). Meta-analysis of research on class size and achievement. Educational evaluation and policy analysis, 1(1), 2-16.
  • Gnanalet, S., & Ramakrishnan, K. (2010). Effectiveness of multimedia programme in teaching Environmental education–a study. International Conference on e-resources in Higher Education: Issues, Developments, Opportunities and Challenges. Tamilnadu.
  • Gökmen, A. (2008). Bilgisayar destekli çevre eğitiminin öğretmen adaylarının madde döngüleri konusundaki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Gözüyeşil, E., & Dikici, A. (2014). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 629-648.
  • Greenhouse, J. B., & Iyengar, S. (2009). Sensitivity analysis and diagnostics. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.) içinde, Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis (s. 417-433). New York: Russell Sage Foundation.
  • Güven, E. (2011). Çevre eğitiminde tahmin-gözlem-açıklama destekli proje tabanlı öğrenme yönteminin farklı değişkenler üzerine etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci görüşleri. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Hawcroft, L., & Milfont, T. (2010). The use (and abuse) of the new environmental paradigm scale over the last 30 years: A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 30, 143-158.
  • Hedges, L. V. (2009). Statistical considerations. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.). Second edition the handbook of research synthesis and meta-analysis içinde, (pp. 37-47). New York: Russell Sage Foundation.
  • Hedges, L., & Vevea, J. (1998). Fixed and random effects models in meta-analysis. Psychological Methods, 3(4), 486.
  • Higgins, J., Thompson, S., Deeks, J., & Altman, D. (2003). Measuring inconsistency in meta-analyses. British Medical Journal, 327(7414), 557-560.
  • Hines, J. M., Hungerford, H. R., & Tomera, A. N. (1987). Analysis and synthesis of research on responsible environmental behavior: A meta-analysis. The Journal of Environmental Education, 18 (2), 1-8.
  • Hsiao, H.-S., Lin, C.-C., Feng, R.-T., & Li, K. (2010). Location based services for outdoor ecological learning system: design and implementation. Educational Technology & Society, 13 (4), 98-111.
  • Hsu, S.-J. (2004). The effect of an environmental education program on responsible environmental behavior and associated environmental literacy variables in Taiwanese college students. The Journal of Environmental Education, 35 (2), 37-48.
  • Hueda-Medina, T., Sanchez-Meca, J., Marin-Martinez, F., & Botella, J. (2006). Assessing heterogeneity in meta-anlaysis: Q statistic or I2 index? Center for Health, Intervention, and Prevention (CHIP), 19, 1-37.
  • Hunter, J. E., & Schmidt, F. L. (2000). Fixed effects vs. random effects meta-analysis models: Implications for cumulative research knowledge. International Journal of Selection and Assessment, 8 (4), 275-292.
  • Hurst, M., Dittmar, H., Bond, R., & Kasser, T. (2013). The relation between materialistic values and environmental attitudes and behaviors: A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 36, 257-269.
  • Jeong, H., Hmelo-Silver, C. E., Jo, K., & Shin, M. (2016). CSCL in STEM education: Preliminary findings from a meta-analysis. System Sciences (HICSS) 49th Hawaii International Conference, (s. 11-20). Hawaii.
  • Johnson, D., Johnson, R., & Stanne, M. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Exhibit B. 02 12, 2016 tarihinde https://pdfs.semanticscholar.org/93e9/97fd0e883cf7cceb3b1b612096c27aa40f90.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kanadlı, S., Ünal, K. & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157. Kanlı, U. (2010). Yapılandırmacı kuramın ışığında öğrenme halkası’nın kökleri ve evrimi: Örnek bir etkinlik. Eğitim ve Bilim (Education and Science), 34 (151), 44-64.
  • Kaplan, A., Duran, M., & Baş, G. (2015). Matematik dersinde çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 11 (3), 814-831.
  • Karakuş, M. & Öztürk, H. Ġ. (2016). Türkiye’de uygulanan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin fen bilimleri öğretiminde akademik başarı ve derse karşı tutumlar üzerindeki etkisini incelemeye yönelik bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning (IJAL), 1(1), 1-28.
  • Karakuş, M. & Yalçın, O. (2016). Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(4), 1-20.
  • Klöckner, C. (2013). A comprehensive model of the psychology of environmental behaviour - a meta-analysis. Global Environmental Change, 23 (5), 1028-1038.
  • Koçak, İ. (2008). Proje tabanlı öğrenme modelinin kimya eğitimi öğrencilerinin alkanlar konusunu anlamaları ile kimya ve çevreye karşı tutumlarına olan etkisinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Konstantopoulos, S. (2008). An Introduction to meta-analysis. J. Osborne (Eds.) içinde, Best practices in quantitative methods (s. 177-196). USA: Sage.
  • Kyndt, E., Raes, E., Lismont, B., Timmers, F., Cascallar, E., & Dochy, F. (2013). A meta- analysis of the effects of face-to-face cooperative learning. Do recent studies falsify or verify earlier findings? Educational Research Review, 10, 133-149.
  • Lazonder, A., & Harmsen, R. (2016). Meta-analysis of inquiry-based learning: Effects of guidance. Review of Educational Research, 86 (3), 681-718.
  • Lee, J., Lee, Y., Gong, S., Bae, J., & Choi, M. (2016). A meta-analysis of the effects of non-traditional teaching methods on the critical thinking abilities of nursing students. BMC Medical Education, 16 (240), 1-9.
  • Lipsey, M. W., & Wilson, D. B. (2001). Practical meta-analysis. Thousand Oak,London, New Delhi: Sage.
  • Littell, J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. New York: Oxford University Press.
  • Liu, S.-T. (2004). Effectiveness of an intergenerational approach for enchancing knowledge and improving attitudes toward the environment. Doctor of philosophy, The Pennsylvania State University , Department of Agricultural and Extension Education, Pennsylvania.
  • Merdin, S. (1996). Tanrıya koşan fizik. İstanbul: Timaş.
  • Mifsud, M. (2012). A meta-analysis of global youth environmental knowledge, attitude and behavior studies. US-China Education Review, B (3), 259-277 .
  • Mullen, B., Muellerleile, P., & Bryant, B. (2001). Cumulative meta-analysis: A consideration of indicators of sufficiency and stability. Personality and Social Psychology Bulletin, 27 (11), 1450-1462.
  • National Research Council (NRC) (2000). Inquiry and the national science education standards: A guide for teaching and learning. Washington, DC: National Academy.
  • Nkire, F. (2014). Participatory environmental education programme and learners' attitude towards the environment in Nigeria. South Africa International Conference on Education (SAICE) (s. 320-329). Pretoria: African Academic Research Forum.
  • Oflaz, V. (2012). Proje tabanlı çevre eğitiminin öğretmen adaylarının çevre bilincine ve epistemolojik inançlarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Programı, Denizli.
  • Orwin, R., & Vevea, J. (2009). Evaluating coding decisions. H. Cooper, L. V. Hedges, & J. C. Valentine (Eds.), The handbook of research synthesis and meta-analysis (Second edition) içinde, (s. 177- 203). New York: Russell Sage.
  • Osbaldiston, R., & Schott, J. P. (2011). Environmental sustainability and behavioral science: Meta-analysis of proenvironmental behavior experiments. Environment and Behavior, XX (X), 1-43.
  • Öner Armağan, F. (2011). Kavramsal değişim metinlerinin etkililiği: Meta analiz çalışması. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Özdemir, O. (2007). Yeni bir çevre eğitimi perspektifi: “Sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitim”. Eğitim ve Bilim, 32 (145), 23-38.
  • Özdemir, O. (2010). Doğa deneyimine dayalı çevre eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin çevrelerine yönelik algı ve davranışlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 27, 125-138.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Adana.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 100-111.
  • Öztürk, E. (2013). Uluslar arası bir çevre eğitim projesinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının çevre bilincine etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara.
  • Popper, K. (2015). Bilimsel araştırmanın mantığı. (İ. Aka, & İ. Turan, Çev.) İstanbul: YKY (Yapı kredi yayınları).
  • Ratcliffe, M., Merrigan, K., Rogers, B., & Goldberg, J. (2011). The effects of school garden experiences on middle school-aged students’ knowledge, attitudes, and behaviors associated with vegetable consumption. Health Promotion Practice, 12 (1), 36-43.
  • Remington, T., & Legge, M. (2017). Outdoor education in rural primary schools in New Zealand: A narrative inquiry. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 17 (1), 55-66.
  • Riegel, U., & Kindermann, K. (2016). Why leave the classroom? How field trips to the church affect cognitive learning outcomes. Learning and Instruction, 41, 106-114.
  • Robinson, C., & Zajicek, J. (2005). Growing minds: The effects of a one-year school garden program on six constructs of life skills of elementary school children. HortTechnology, 15(3), 453-457.
  • Rodrigues, C., & Payne, P. (2017). Environmentalization of the physical education curriculum in Brazilian universities: Culturally comparative lessons from critical outdoor education in Australia. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 17 (1), 18-37.
  • Rosenthal, R. (1991). Meta-analytic procedures for social research. London: Sage.
  • Rosenthal, R., & DiMatteo, M. R. (2001). Meta-analysis: Recent developments in quantitative methods for literature reviews. Annual Reviews Psychology, 52 (1), 59-82.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (2005). Publication bias in meta-analysis – prevention, assessment and adjustments. (H. R. Rothstein, A. J. Sutton, & M. Borenstein, Eds.) West Sussex, England: John Wiley & Sons.
  • Sağlamer Yazgan, B. (2013). Araştırmaya dayalı sınıf dışı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin araştırma-sorgulama becerilerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Sanchez-Meca, J., & Marin- Martinez, F. (2010). Meta-analysis in psychological research. International Journal of Psychological Research, 3 (1), 150-162.
  • Sarıer, Y. (2013). Eğitim kurumu müdürlerinin liderliği ile okul çıktıları arasındaki ilişkilerin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi. Doktora tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Scarce, R. (1997). Field trips as short-term experiential education. Teaching Sociology, 25(3), 219-226.
  • Schmidt, H. G., Van der Molen, H. T., Te Winkel, W. W., & Wijnen, W. H. (2009). Constructivist, problem-based learning does work: A meta-analysis of curricular comparisons involving a single medical school. Educational psychologist, 44(4), 227-249.
  • Semerci, Ç., & Batdı, V. (2015). A meta-analysis of constructivist learning approach on learners’ academic achievements, retention and attitudes. Journal of Education and Training Studies, 3(2), 171-180.
  • Sharma, S., Durand, R., & Gur-Arie, O. (1981). Identification and analysis of moderator variables. Journal of Marketing Research, 291-300.
  • Shelby, L. B., & Vaske, J. J. (2008). Understanding meta-analysis: A review of the methodological literature . Leisure Sciences, 30 (2), 96-110.
  • Shin, I.-S., & Kim, J.-H. (2013). The effect of problem-based learning in nursing education: A meta-analysis. Advances in Health Sciences Education, 18(5), 1103- 1120.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57 (1), 1-23.
  • Sirin, S. (2005). Socioeconomic status and academic achievement: A meta-analytic review of research. Review of Educational Research, 75(3), 417-453.
  • Skaza, H. (2010). Assessing the effect of simulation models on systems learning in an introductory environmental science course. Master of science, University of Nevada, Department of Environmental Studies School of Environmental of Public Affairs, Las Vegas.
  • Smith , M. B. (1968). Attitude change. D. L. Sills (Eds.) içinde, International encyclopedia of the social sciences (Cilt 1, s. 458-467). USA: The Macmillan Company & The Free Press.
  • Solmaz, G. (2010). İşbirlikli öğrenme yoluyla kavramsal anlamaya yönelik öğretimin öğrencilerin çevre kavramlarını anlamalarına ve çevre farkındalıklarına etkisi: 7. sınıf "insan ve çevre" ünitesi örneği. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Suárez-Orozco, M., & Suárez-Orozco, C. (2017). The Sustainable Planet: Towards an Education for Sustainability. A. Battro, L. Pierre, M. Sorondo, & J. Braun (Eds.) içinde, Children and Sustainable Development (s. 93-99). New York: Springer International Publishing.
  • Şad, S. N., Kış, A., & Demir, M. (2017). A Meta-analysis of the effect of contemporary learning approaches on students’ mathematics achievement. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 32(1), 209-227.
  • Şahin, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Adana.
  • Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2013). İşbirlikçi öğrenmenin kavramsal değişim üzerindeki etkisi: Bir meta analiz çalışması. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1, 21-32.
  • Tapia-Fonllem, C., Fraijo-Sing, B., Corral-Verdugo, V., & Ortiz Valdez, A. (2017). Education for sustainable development in higher education institutions: Its influence on the pro-sustainability orientation of Mexican students. SAGE Open, 7(1), 1-15.
  • Tiflis Bildirgesi. (1977). Environmental education: Creating an environment to educate about the environment. (United Nations Education, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) in cooperation with the U.N. Environment Programme (UNEP)) Mart 22, 2016 tarihinde Tbilisi Declaration (1977): https://www.gdrc.org/uem/ee/tbilisi.html adresinden alındı.
  • Topan, B. (2013). Matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Topçu, M., & Atabey, N. (2017). Sosyobilimsel konu içerikli alan gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin argümantasyon nitelikleri üzerine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 68-84.
  • Toraman, Ç., & Demir, E. (2016). The effect of constructivism on attitudes towards lessons: A meta–analysis study. Eurasian Journal of Educational Research, 16(62).
  • Ural, G., & Bümen, N. (2016). Türkiye’de fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacılığın öğretimsel uygulamaları üzerine bir meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 41(185), 51-82.
  • Ün Açıkgöz, K. (2014). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Ürey, M., Çepni, S., & Kaymakçı, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı sosyal bilgiler öğretim programı kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-29.
  • Ürey, M., Göksu, V., & Karaçöp, A. (2017). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen okul bahçesi programına yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 16(1), 1-14.
  • Üstün, U. (2012). To what extent is problem-based learning effective as compared to traditional teaching in science education? A Meta-Analysis study. Phd. thesis, Middle East Technical University Secondary Science and Mathematics Education, Ankara.
  • Üstün, U., & Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39, 1-32.
  • Üstünel, M. F. (2016). Ödevin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme Değerlendirme Yüksek Lisans Programı, Antalya.
  • Valentine, J. C. (2009). Judging the qualityof primary research. H. Cooper, L. Hedges, & J. Valentine (Eds.) Second edition the handbook of research synthesis and meta- analysis içinde (pp. 129-146). New York: Russell Sage Foundation.
  • Yaşar, Ş., Çengelci Köse, T., Göz, N. L., & Gürdoğan Bayır, Ö. (2015). Sosyal bilgiler dersinde öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin etkililiği: Bir meta analiz çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(1), 38-56.
  • Yoldaş, C. (2009). Çevre bilimi dersinin sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri, erişileri ve tutumlarına etkisi. Doktora tezi, Dokuz Eylül Eğitim Bilimleri Enstitüsü , İzmir.
  • Yurt, E., & Polat, S. (2015). The effectiveness of multiple intelligence applications on academic achievement: A meta-analysis. Journal of Social Studies Education Research, 6(1), 84-122.
  • Zelezny, L. (1999). Educational interventions that improve environmental behaviors: A meta-analysis. The Journal of Environmental Education, 31(1), 5-14.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.
Toplam 153 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Papers
Yazarlar

Selçuk Arık 0000-0003-4496-8104

Mehmet Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arık, S., & Yılmaz, M. (2020). The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study. International Electronic Journal of Environmental Education, 10(1), 44-84.
AMA Arık S, Yılmaz M. The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study. IEJEE-Green. Ocak 2020;10(1):44-84.
Chicago Arık, Selçuk, ve Mehmet Yılmaz. “The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study”. International Electronic Journal of Environmental Education 10, sy. 1 (Ocak 2020): 44-84.
EndNote Arık S, Yılmaz M (01 Ocak 2020) The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study. International Electronic Journal of Environmental Education 10 1 44–84.
IEEE S. Arık ve M. Yılmaz, “The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study”, IEJEE-Green, c. 10, sy. 1, ss. 44–84, 2020.
ISNAD Arık, Selçuk - Yılmaz, Mehmet. “The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study”. International Electronic Journal of Environmental Education 10/1 (Ocak 2020), 44-84.
JAMA Arık S, Yılmaz M. The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study. IEJEE-Green. 2020;10:44–84.
MLA Arık, Selçuk ve Mehmet Yılmaz. “The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study”. International Electronic Journal of Environmental Education, c. 10, sy. 1, 2020, ss. 44-84.
Vancouver Arık S, Yılmaz M. The Effect of Constructivist Learning Approach and Active Learning on Environmental Education: A Meta-Analysis Study. IEJEE-Green. 2020;10(1):44-8.