Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 11, 19.05.2018
https://doi.org/10.31458/iejes.413967

Öz

Bu
çalışmanın amacı, 2013 yılında güncellenen ortaöğretim  (9. 10. 11. 12 sınıflar) matematik dersi
öğretim programının uygulanması sürecine yönelik öğretmen görüşlerini
derinlemesine incelemektir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örneklem
türlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilmiştir Mevcut
çalışmaya, beş farklı türdeki devlet okulundan farklı mesleki deneyime sahip 10
ortaöğretim matematik öğretmeni dâhil edilmiştir. Ortaöğretim matematik
öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşlerini belirlemek için betimsel araştırma
yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler önce dijital
ses kaydedici ile kayıt altına alınmış daha sonra yazıya dökülmüştür. Elde
edilen veriler nitel bir yaklaşımla içerik analizine tabi tutulmuştur.
Araştırmanın sonunda ortaöğretim matematik dersi öğretim programının
uygulanmasına yönelik olarak öğrenci, öğretmen, okul türü, programın içeriği,
öğretim materyali ve eğitim politikalarından kaynaklanan zorluklar
ın bulunduğu belirlenmiştir. Karşılaşılan zorlukların aşılmasına yönelik olarak
öğretmenler özellikle tek bir öğretim programının her okulda aynı biçimde
uygulanmasının mümkün olmadığını, bu sebeple okul türlerine göre ayrı öğretim
programlarının geliştirilmesi ve farklı ders kitaplarının hazırlanması
gerektiğini önermişlerdir. Öğretim programının içeriğine yönelik olarak ise
öğretmenler, konuların sadeleştirilmesi ve günlük hayatla daha fazla
ilişkilendirilmesi hususunda önerilerde bulunmuşlardır. 

Kaynakça

  • Aksoy,N.B.(2016). Öğretmenlerin 2013 yılında yayınlanan matematik öğretim programı hakkındaki Görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başaran, İ.E.(1996). Türkiye eğitim sistemi (3. Baskı). Ankara: Yargıcı mat.,1996.
  • Berkedmir, M., Işik, A., & Çikili, Y. (2004). Matematik kaygısını oluşturan ve artıran öğretmen davranışları ve çözüm yolları. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (16).
  • Berkant, H.G.& Gençoğlu,S.Ş.(2015).Farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194-217.
  • Cansız Aktaş, M.(2013). Ortaöğretim geometri oğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 69-82.
  • Çepni, S.(2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 7. Baskı). Trabzon: Cepheler Matbaacılık.
  • Çiftçi, O. & Tatar, E.(2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Turkish journal of computer and mathematics education, 6(2), 285-298.
  • Demirel.Ö.(2012). Eğitimde program geliştirme (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Dikbayır, A. & Bümen, N.T. (2016). 9. Sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Uygulamaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Ersoy, Y. (2003) "Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-l: Gelişmeler, Polilikalar Ve Stratejiler" Ersoy, Y. ilköğretim-Online 2(1),18-27
  • Gurbetoğlu,A.(2014). Değerler eğitiminde gelenekten yararlanmak-Hayriyye-i Nabi örneği. Çağın Sorunları Karşısında Eğitim Sempozyumu.Bayburt, Bayburt Üniversitesi. Cilt1, s.207-225.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17).
  • Kutluca,T.& Aydın,M..(2010).Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni matematik öğretim programını uygulama aşamasında yaşadığı zorluklar.T.C Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(DÜSBED),2(1),11-20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(2013). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Öğretim Programı (Yayın No:9).
  • Öztuna Kaplan A. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması .
  • Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri.(Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara:Anı Yayıncılık. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yazçayır, N., Selvi, K. & Demirel Ö.(2013). Türkiye’de genel ortaöğretim programlarının değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 3(5), 13-24.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, C.& Karadeniz Hacısalihoğlu, M. (2017). Ortaöğretim matematik ve geometri derslerinin birleştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1),155-174.

Teacher Opinions on the Implementation of the Secondary School Mathematics Curriculum

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 11, 19.05.2018
https://doi.org/10.31458/iejes.413967

Öz

The aim of this study is to examine
teacher's opinions in depth on the implementation process of the mathematics curriculum
for High School (9.10.11.12) updated in 2013. The sample of the study is
prepared maximum diversity sampling method which is one of the purposive sample
types. The current study included 15 highschoolmathematicsteacherswithdifferentprofessionalexperiencefrom
5 different types of public schools. Descriptive research study a special case
of the method was used. In third current study 10 high school mathematics teachers
who have different professional experience from 5 different types of public schools
was included. A semi-structured interview form developed by researchers was used
as data collection tool in the study. The negotiations made are recorded with the
digital sound recorder and then written to the article. The obtained data were subjected
to content analysis with a qualitative approach. At the end of the research, it
was determined that the difficulties arising from the student, teacher, school type,
contents of the program, teaching materials and education policies for the implementation
of the secondary school mathematics curriculum. In order to overcome the difficulties,
teachers have suggested that it is not possible to implement a single teaching
program in each school in the same way, thus developing separate teaching programs
according to school types and preparing different textbooks. As for the contents
of the curriculum, the teachers suggested that the subjects should be
simplified and related more to daily life.





Kaynakça

  • Aksoy,N.B.(2016). Öğretmenlerin 2013 yılında yayınlanan matematik öğretim programı hakkındaki Görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başaran, İ.E.(1996). Türkiye eğitim sistemi (3. Baskı). Ankara: Yargıcı mat.,1996.
  • Berkedmir, M., Işik, A., & Çikili, Y. (2004). Matematik kaygısını oluşturan ve artıran öğretmen davranışları ve çözüm yolları. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (16).
  • Berkant, H.G.& Gençoğlu,S.Ş.(2015).Farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194-217.
  • Cansız Aktaş, M.(2013). Ortaöğretim geometri oğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 69-82.
  • Çepni, S.(2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 7. Baskı). Trabzon: Cepheler Matbaacılık.
  • Çiftçi, O. & Tatar, E.(2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Turkish journal of computer and mathematics education, 6(2), 285-298.
  • Demirel.Ö.(2012). Eğitimde program geliştirme (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Dikbayır, A. & Bümen, N.T. (2016). 9. Sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Uygulamaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Ersoy, Y. (2003) "Teknoloji Destekli Matematik Egitimi-l: Gelişmeler, Polilikalar Ve Stratejiler" Ersoy, Y. ilköğretim-Online 2(1),18-27
  • Gurbetoğlu,A.(2014). Değerler eğitiminde gelenekten yararlanmak-Hayriyye-i Nabi örneği. Çağın Sorunları Karşısında Eğitim Sempozyumu.Bayburt, Bayburt Üniversitesi. Cilt1, s.207-225.
  • Işık, A., Çiltaş, A., & Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17).
  • Kutluca,T.& Aydın,M..(2010).Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni matematik öğretim programını uygulama aşamasında yaşadığı zorluklar.T.C Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(DÜSBED),2(1),11-20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(2013). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Öğretim Programı (Yayın No:9).
  • Öztuna Kaplan A. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması .
  • Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri.(Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara:Anı Yayıncılık. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yazçayır, N., Selvi, K. & Demirel Ö.(2013). Türkiye’de genel ortaöğretim programlarının değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 3(5), 13-24.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, C.& Karadeniz Hacısalihoğlu, M. (2017). Ortaöğretim matematik ve geometri derslerinin birleştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1),155-174.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Aydın Bu kişi benim 0000-0002-0718-8662

Seval Laçin 0000-0002-1097-9086

İsmail Keskin 0000-0002-1097-9086

Yayımlanma Tarihi 19 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydın, M., Laçin, S., & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. International E-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11. https://doi.org/10.31458/iejes.413967

Cited By

















21067   13894              13896           14842

We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf

IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present.

https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm

Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.