Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVEN A GENDER SENTITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP CAN CREATE VIOLENCE

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 69, 29.07.2016

Öz

This presentation examines dual contradictions, relations between gender, violence and drama with a post-constructionist approach which deconstructs all the categorised thinking systems, and focuses on how gender intersects with other oppression systems. By acknowledging that any hierarchical thinking system creates violence by itself; the discussion will focus on what can be done in order to not to create a  hierarchical relation between the trainer and the participants based on experience, age, race, social class, gender identity and sexual orientation in a creative drama workshop. This discussion will cover from the planning to practising of a creative drama workshop, and the possibilities of having an non-hierarchical, non- authoritarian, and therefore violence-free creative drama workshop will be discussed.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama, Antalya: Naturel Yayınevi.
  • Berktay, F. (2003) Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Butler, J. (2012) Cinsiyet Belası, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Çakırlar, C. ve Delice, S. (2012). Cinsellik Muamması, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Direk, Z. (2013) Queer Kuram ve Cinsiyet Farklılığı, https://zeynepdirek.wordpress. com/2013/01/04/queer-kuram-ve-cinsiyet-farkliligi/
  • Halberstam, J. (2013). Çuvallamanın Queer Sanatı, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Freire, P. (1998) Ezilenlerin Pedagojisi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Şeker, B. (2013). Başkaldıran Bedenler, İstanbul: Metis Yayınları.

TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 69, 29.07.2016

Öz

Bu bildiri ikili karşıtlıkları, tüm kategorik düşünme biçimlerini yapısöküme uğratan, post yapısalcı bir yaklaşımla, toplumsal cinsiyet, şiddet ve drama ilişkisini sorgulayacak ve toplumsal cinsiyetin diğer baskı sistemleriyle nasıl kesiştiği üzerine odaklanacaktır. Herhangi bir  hiyerarşik düşünme biçiminin kendiliğinden şiddet ürettiği ön kabulünden yola çıkarak;  bir yaratıcı drama atölyesinde, eğitmen ve katılımcılar arasındaki ilişkinin, deneyime, yaşa, ırka, sosyal sınıfa, cinsiyet kimliğine, cinsel yönelime dayalı bir ayrımcılık yaratmaması için nelerin gözetilmesi gerektiği tartışılacaktır.  Bu tartışma yaratıcı drama atölyesinin planlanmasından, uygulama aşamasına kadarki tüm aşamaları dikkate alarak yapılacak ve anti-hiyerarşik, anti-otoriter, dolayısıyla şiddet içermeyen  yaratıcı drama atölyesinin imkanları tartışılacaktır. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama, Antalya: Naturel Yayınevi.
  • Berktay, F. (2003) Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Butler, J. (2012) Cinsiyet Belası, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Çakırlar, C. ve Delice, S. (2012). Cinsellik Muamması, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Direk, Z. (2013) Queer Kuram ve Cinsiyet Farklılığı, https://zeynepdirek.wordpress. com/2013/01/04/queer-kuram-ve-cinsiyet-farkliligi/
  • Halberstam, J. (2013). Çuvallamanın Queer Sanatı, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Freire, P. (1998) Ezilenlerin Pedagojisi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Şeker, B. (2013). Başkaldıran Bedenler, İstanbul: Metis Yayınları.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Fatma Keçeli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keçeli, F. (2016). TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ. Istanbul Journal of Innovation in Education, 2(2), 55-69.
AMA Keçeli F. TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. Temmuz 2016;2(2):55-69.
Chicago Keçeli, Fatma. “TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2, sy. 2 (Temmuz 2016): 55-69.
EndNote Keçeli F (01 Temmuz 2016) TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ. Istanbul Journal of Innovation in Education 2 2 55–69.
IEEE F. Keçeli, “TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 2, ss. 55–69, 2016.
ISNAD Keçeli, Fatma. “TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2/2 (Temmuz 2016), 55-69.
JAMA Keçeli F. TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2:55–69.
MLA Keçeli, Fatma. “TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 2, 2016, ss. 55-69.
Vancouver Keçeli F. TOPLUMSAL CİNSİYETE DUYARLI BİR YARATICI DRAMA ATÖLYESİ BİLE ŞİDDET ÜRETEBİLİR Mİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2(2):55-69.