This presentation examines dual contradictions, relations between gender, violence and drama with a post-constructionist approach which deconstructs all the categorised thinking systems, and focuses on how gender intersects with other oppression systems. By acknowledging that any hierarchical thinking system creates violence by itself; the discussion will focus on what can be done in order to not to create a hierarchical relation between the trainer and the participants based on experience, age, race, social class, gender identity and sexual orientation in a creative drama workshop. This discussion will cover from the planning to practising of a creative drama workshop, and the possibilities of having an non-hierarchical, non- authoritarian, and therefore violence-free creative drama workshop will be discussed.
Bu bildiri ikili karşıtlıkları, tüm kategorik düşünme biçimlerini yapısöküme uğratan, post yapısalcı bir yaklaşımla, toplumsal cinsiyet, şiddet ve drama ilişkisini sorgulayacak ve toplumsal cinsiyetin diğer baskı sistemleriyle nasıl kesiştiği üzerine odaklanacaktır. Herhangi bir hiyerarşik düşünme biçiminin kendiliğinden şiddet ürettiği ön kabulünden yola çıkarak; bir yaratıcı drama atölyesinde, eğitmen ve katılımcılar arasındaki ilişkinin, deneyime, yaşa, ırka, sosyal sınıfa, cinsiyet kimliğine, cinsel yönelime dayalı bir ayrımcılık yaratmaması için nelerin gözetilmesi gerektiği tartışılacaktır. Bu tartışma yaratıcı drama atölyesinin planlanmasından, uygulama aşamasına kadarki tüm aşamaları dikkate alarak yapılacak ve anti-hiyerarşik, anti-otoriter, dolayısıyla şiddet içermeyen yaratıcı drama atölyesinin imkanları tartışılacaktır.
toplumsal cinsiyet şiddet yaratıcı drama hiyerarşi ayrımcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Editorial and Advisory Board |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |