Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 35, 19.02.2017

Öz

 The aim of this study is to determine how children’s and youth’s literature in the

context of transferring values functions and to show over selected works of children’s

books how the process of transferring values works. Specific attitudes, behaviors and

values are transferred through children’s books. These are formed by a certain period






and society. The focus of this research is the transfer of values through children’s books.

Kaynakça

  • Carle, E. (2015). Aç Tırtıl. Mavibulut Yayıncılık.
  • Çınaroğlu, A. (1998). Küçük Mor Balık. TUDEM Uçanbalık Yayınları.
  • Dosick, W. (1996): Kinder brauchen Werte. 10 Lebensregeln, die Kindern Halt und Orientierung geben; ein Ratgeber für den Erziehungsalltag. 2. Auflage. Bern, Wien: Verlag Scherz
  • Frȁnkisches Bildungswerk für Friedensrbeit e.V., Wert-volle Kinder (2009): Wert-volle Kinderbücher, Buchempfehlung für Kinder 4-12 Jahren. Nürnberg. http://www. buendnis-fuer-familie.de/uploads/media/wertvolle-Kinderbuecher.pdf (Download: 20 Mayıs 2015).
  • Halikarnas Balıkçısı (2014): Aganta Burina Burinata. Bilgi Yayınevi
  • Hiesleitner, M. (2011): Wertevermittlung durch Kinderliteratur im Wandel der Zeit. Magisterarbeit unter Betreuung von Prof.Dr. Peter Vitouch. Universitȁt Wien.
  • İçözü, N. (2011): Ena Mena Dosi. Altın Kitaplar Çocuk Kitapları Dizisi.
  • Jasova, M. (2009): Arbeit mit literarischen Texten im DaF Unterricht am Beispiel eines Textes von Christine Nöstlinger. Diplomarbeit unter Betreuung von Ph.Dr. Alice Brychova. Masaryk-Universitȁt Brünn. https://is.muni.cz/th/160341/pedf_m/ Diplomova_prace.pdf (Download: 28 Temmuz 2015).
  • Kempf, H. (2002): Werteaspekte im Deutschunterricht der Realschule. Inaugural- Dissertation unter Betreuung von Prof.Dr. Ulf Abraham und Prof.Dr. Peter-Andre Alt. Julius-Maximilians-Universitȁt Würzburg. file:///C:/Users/user/Downloads/ kempf%20(1).pdf (Download: 04 Temmuz 2015).
  • Lux, B. (2008): Auf der Suche nach Orientierung – Wertesituation, Wertekommunikation, Wertelernen. Eröffnungsvortrag zum Projekt “Eine wertlose Gesellschaft ist wertlos” am 15.2.2008 im Katholisch-Sozialen Institut in Bad Honnef. file:///C:/Users/user/ Downloads/Laux_Werte_KSI_Text%20(1).pdf (Download: 14 Nisan 2015)
  • Markl, H. (1998): Bildung für die Welt von morgen. In: Wissen und Werte für die Welt von morgen. Aktuelle Standpunkte zur Wertediskussion. Dokumentation zum Bildungskongress des Bay. Staatsministeriums für Unterricht, Kultus, Wissenschaft und Kunst. München. S. 39-65.
  • Tolstoy, A. Dev Şalgam. İş Bankası Yayınları, İlkokuma Kitaplarım.
  • UNICEF (2012): Kinder haben Rechte auf: file:///C:/Users/user/Downloads/fa011- kinder-haben-rechte-2012-pdf.pdf (Download: 16 Haziran2015)

ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 35, 19.02.2017

Öz

 Bu çalışmanın amacı, çocuk ve gençlik yazınının değerler aktarımı bağlamında nasıl

bir işlevi yerine getirdiğini saptamak ve çocuk kitapları arasından seçilen örnek eserler

üzerinden değerler aktarımı sürecinin nasıl gerçekleştiğini göstermektir. Çocuk kitapları

aracılığıyla belirli tutum ve davranışlar ile değerler aktarılmaktadır. Bunlar ise belirli bir

zaman dilimine ve topluma göre şekillenmektedir. Değerler aktarımının çocuk kitapları

üzerinden ne şekilde gerçekleştiği sorunusun ele alındığı araştırmanın odağını ve araştırma






konusunu, çocuk kitapları aracılığıyla gerçekleşen değerler aktarımı oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Carle, E. (2015). Aç Tırtıl. Mavibulut Yayıncılık.
  • Çınaroğlu, A. (1998). Küçük Mor Balık. TUDEM Uçanbalık Yayınları.
  • Dosick, W. (1996): Kinder brauchen Werte. 10 Lebensregeln, die Kindern Halt und Orientierung geben; ein Ratgeber für den Erziehungsalltag. 2. Auflage. Bern, Wien: Verlag Scherz
  • Frȁnkisches Bildungswerk für Friedensrbeit e.V., Wert-volle Kinder (2009): Wert-volle Kinderbücher, Buchempfehlung für Kinder 4-12 Jahren. Nürnberg. http://www. buendnis-fuer-familie.de/uploads/media/wertvolle-Kinderbuecher.pdf (Download: 20 Mayıs 2015).
  • Halikarnas Balıkçısı (2014): Aganta Burina Burinata. Bilgi Yayınevi
  • Hiesleitner, M. (2011): Wertevermittlung durch Kinderliteratur im Wandel der Zeit. Magisterarbeit unter Betreuung von Prof.Dr. Peter Vitouch. Universitȁt Wien.
  • İçözü, N. (2011): Ena Mena Dosi. Altın Kitaplar Çocuk Kitapları Dizisi.
  • Jasova, M. (2009): Arbeit mit literarischen Texten im DaF Unterricht am Beispiel eines Textes von Christine Nöstlinger. Diplomarbeit unter Betreuung von Ph.Dr. Alice Brychova. Masaryk-Universitȁt Brünn. https://is.muni.cz/th/160341/pedf_m/ Diplomova_prace.pdf (Download: 28 Temmuz 2015).
  • Kempf, H. (2002): Werteaspekte im Deutschunterricht der Realschule. Inaugural- Dissertation unter Betreuung von Prof.Dr. Ulf Abraham und Prof.Dr. Peter-Andre Alt. Julius-Maximilians-Universitȁt Würzburg. file:///C:/Users/user/Downloads/ kempf%20(1).pdf (Download: 04 Temmuz 2015).
  • Lux, B. (2008): Auf der Suche nach Orientierung – Wertesituation, Wertekommunikation, Wertelernen. Eröffnungsvortrag zum Projekt “Eine wertlose Gesellschaft ist wertlos” am 15.2.2008 im Katholisch-Sozialen Institut in Bad Honnef. file:///C:/Users/user/ Downloads/Laux_Werte_KSI_Text%20(1).pdf (Download: 14 Nisan 2015)
  • Markl, H. (1998): Bildung für die Welt von morgen. In: Wissen und Werte für die Welt von morgen. Aktuelle Standpunkte zur Wertediskussion. Dokumentation zum Bildungskongress des Bay. Staatsministeriums für Unterricht, Kultus, Wissenschaft und Kunst. München. S. 39-65.
  • Tolstoy, A. Dev Şalgam. İş Bankası Yayınları, İlkokuma Kitaplarım.
  • UNICEF (2012): Kinder haben Rechte auf: file:///C:/Users/user/Downloads/fa011- kinder-haben-rechte-2012-pdf.pdf (Download: 16 Haziran2015)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Nazlı Cihan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cihan, N. (2017). ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?. Istanbul Journal of Innovation in Education, 2(1), 21-35.
AMA Cihan N. ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?. Istanbul Journal of Innovation in Education. Şubat 2017;2(1):21-35.
Chicago Cihan, Nazlı. “ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2, sy. 1 (Şubat 2017): 21-35.
EndNote Cihan N (01 Şubat 2017) ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?. Istanbul Journal of Innovation in Education 2 1 21–35.
IEEE N. Cihan, “ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 1, ss. 21–35, 2017.
ISNAD Cihan, Nazlı. “ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2/1 (Şubat 2017), 21-35.
JAMA Cihan N. ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;2:21–35.
MLA Cihan, Nazlı. “ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 1, 2017, ss. 21-35.
Vancouver Cihan N. ÇOCUK KİTAPLARI NE KADAR ‘DEĞER’Lİ?. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;2(1):21-35.