Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 43 - 54, 01.08.2017

Öz

Technological change is creating the need for the reorganization of the educational environment and shaping our lives. Nowadays, mobile technology is being widely used, the regulation of mobile devices for educational purposes, to be integrated into mobile devices and software training environment has become essential. Therefore there was a need to prepare such a program. In addition, the interactive application is prepared to facilitate the teaching of which is difficult to practice-based courses offered through distance education are part of the host. Therefore, users are always able to access information wherever, so that they can better understand the lesson that require taught the difficulties experienced experience with distance education can access offline on their mobile means by which hardware and covering electronic courses, android-based prepared a mobile application. Application software has been prepared in Eclipse environment using the java language 

Kaynakça

  • Ağca, R. K., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri (Students views of mobile tools usage in education). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2, 295-302.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Bal, Y., & Arıcı, N. (2011). Mobil ögrenme materyali hazırlama süreci. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 7-12.
  • Başboğaoğlu, U. “Eğitimde Teknoloji Destekli Program Geliştirme”, Eğitimde İlke ve Yöntemler, Cilt 2, Editör: M. Bilen, Yargı Yayınevi, Ankara, 360-374, 2014.
  • Bulun, M., GÜLNAR, B., & GÜRAN, S. (2004). Egitimde Mobil Teknolojiler.TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme.Ankara: Edge Akademi
  • Hsiao, H. S., & Chen, J. C. (2016). Using a gesture interactive game-based learning approach to improve preschool children’s learning performance and motor skills. Computers & Education.
  • Karsak, H. G. O., Sefer, A. D. A., & Aşıcı, M. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretimin, Okul Öncesinde Eğitim Alma Ve Anne Baba Çabasina Göre İlkokuma Yazma Başarisina Etkisinin İncelenmesi. Education Sciences, 9(3), 276-292.
  • Smartphone OS Market Share, Q2 2015. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-osmarket-share.jsp.
  • Tekerek, M., Altan, T., & Gündüz, I. (2014). Fatıh Projesinde Tablet Pc Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Internatıonal Journal Of Informatıcs Technologıes, 7(2).
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., & Keçeci, G. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Fen Ve Teknoloji Dersindeki Başarı Ve Tutuma Etkisi. Nwsa: Education Sciences, 7(2), 526-537.
  • Wu, Q. (2015). Designing a smartphone app to teach English (L2) vocabulary.Computers & Education, 85, 170-179.

ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 43 - 54, 01.08.2017

Öz

Teknolojik değişimler hayatımızı şekillendirmekte ve eğitim ortamlarının yeniden düzenlenmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Günümüzde mobil teknolojiler yaygınlık kazanmış olup, eğitsel amaçlar için mobil araçların düzenlenmesi, mobil cihaz ve yazılımların eğitim ortamlarına entegre edilmesi elzem hale gelmiştir. Bu nedenle böyle bir programın hazırlanması ihtiyacı doğmuştur. Ayrıca hazırlanan uygulama uzaktan eğitim yoluyla sunulması zor olan pratiğe dayalı derslerin öğretimini kolaylaştırmak amacıyla etkileşimli kısımları da içinde barındırmaktadır. Bu nedenle kullanıcıların her zaman ve her yerde bilgiye erişebilmeleri, uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesinde zorluklar yaşanan tecrübe gerektiren dersleri daha iyi kavrayabilmeleri amacıyla mobil araçlarından çevrimdışı bir şekilde erişebilecekleri donanım ve elektronik derslerini kapsayan, android tabanlı mobil bir uygulama hazırlanmıştır. Uygulama java dili kullanılarak Eclipse yazılım ortamında hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler: 

Kaynakça

  • Ağca, R. K., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri (Students views of mobile tools usage in education). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2, 295-302.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Bal, Y., & Arıcı, N. (2011). Mobil ögrenme materyali hazırlama süreci. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 7-12.
  • Başboğaoğlu, U. “Eğitimde Teknoloji Destekli Program Geliştirme”, Eğitimde İlke ve Yöntemler, Cilt 2, Editör: M. Bilen, Yargı Yayınevi, Ankara, 360-374, 2014.
  • Bulun, M., GÜLNAR, B., & GÜRAN, S. (2004). Egitimde Mobil Teknolojiler.TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme.Ankara: Edge Akademi
  • Hsiao, H. S., & Chen, J. C. (2016). Using a gesture interactive game-based learning approach to improve preschool children’s learning performance and motor skills. Computers & Education.
  • Karsak, H. G. O., Sefer, A. D. A., & Aşıcı, M. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretimin, Okul Öncesinde Eğitim Alma Ve Anne Baba Çabasina Göre İlkokuma Yazma Başarisina Etkisinin İncelenmesi. Education Sciences, 9(3), 276-292.
  • Smartphone OS Market Share, Q2 2015. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-osmarket-share.jsp.
  • Tekerek, M., Altan, T., & Gündüz, I. (2014). Fatıh Projesinde Tablet Pc Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Internatıonal Journal Of Informatıcs Technologıes, 7(2).
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., & Keçeci, G. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Fen Ve Teknoloji Dersindeki Başarı Ve Tutuma Etkisi. Nwsa: Education Sciences, 7(2), 526-537.
  • Wu, Q. (2015). Designing a smartphone app to teach English (L2) vocabulary.Computers & Education, 85, 170-179.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Yusuf Kalınkara Bu kişi benim

Metin Kapıdere

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalınkara, Y., & Kapıdere, M. (2017). ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 43-54.
AMA Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. Ağustos 2017;3(1):43-54.
Chicago Kalınkara, Yusuf, ve Metin Kapıdere. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 3, sy. 1 (Ağustos 2017): 43-54.
EndNote Kalınkara Y, Kapıdere M (01 Ağustos 2017) ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education 3 1 43–54.
IEEE Y. Kalınkara ve M. Kapıdere, “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 3, sy. 1, ss. 43–54, 2017.
ISNAD Kalınkara, Yusuf - Kapıdere, Metin. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 3/1 (Ağustos 2017), 43-54.
JAMA Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;3:43–54.
MLA Kalınkara, Yusuf ve Metin Kapıdere. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 43-54.
Vancouver Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;3(1):43-54.