Etkinlik turizmi, etkinliklerin yapıldığı destinasyonları birçok yönden etkilemektedir. Bu etkiler; ekonomik, sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, fiziksel, politik, turizm ve psikolojik etkilerdir. Araştırma, bir destinasyonda etkinliklerin meydana getirdiği etkilerden sosyo-ekonomik etkilerin belirlenmesini amaçlanmaktadır. İstanbul’un 2010 yılı Avrupa Kültür Başkenti seçilmesinden dolayı araştırmanın evreni İstanbul ilinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentaları ve fuar organizatörleri olarak belirlenmiştir. Araştırmada, Gürsoy, Kim ve Uysal (2004) tarafından etkinliklerin sosyo-ekonomik etkilerinin ölçülmesi için geliştirilen sosyoekonomik ölçek kullanılmıştır. Anket yöntemi kullanılarak toplanan verilere güvenilirlik analizi, faktör analizi ve t testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda algılanan sosyo-ekonomik etkilere yönelik dört faktör tespit edilmiştir. Bu faktörler; “topluluk bağdaşımı”, “ekonomik yarar”, “sosyal yarar” ve “sosyal maliyet” faktörleri olarak isimlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarının Gürsoy vd. (2004) tarafından ölçeğin geliştirildiği araştırma sonuçları ile paralellik gösterdiği tespit edilmiştir
Etkinlik Turizmi Sosyo-ekonomik Etki Seyahat Acentası Fuar Organizatörü
Event tourism has effects on destinations that events ocur in, in many ways. These impacts are economic, socio-economic, socio-cultural, physical, political, tourism and psychological impacts. This research aims to determine socio-economic impacts of events in a destination. A group travel agencies and fair organizations act in Istanbul city that has been chosen as “European Capital of Culture” for 2010 were determined as research universe. In the study, socio-economic scale that used for collecting data is taken from Gursoy, Kim and Uysal (2004) who were developed the scale in order to measure socio-economic impacts of events. Reliability analysis, factor analysis and T-test analysis were performed to the data which were collected by way of questionnares. Four factors that related to perceived socio-economic impacts are determined as findings from the study. These factors are named as respectively “community cohesive”, “economic benefit”, “social benefit” and “social cost”. It is determined that findings of the study are parallel to the results of the Gursoy, Kim and Uysal’s study based on which socioeconomic scale was developed
Event Tourism Socioeconomic Impact Travel Agency Fair Organization
Diğer ID | JA54SH27EK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 |