İnsanların çevreye ve sağlıklı ürüne olan
ilgileri sürekli artmaktadır. Bu artış ile birlikte dışarıda yeme içme ihtiyacı
sonucu yiyecek içecek işletmelerinde sunulan hizmetin kalitesi önem
kazanmaktadır. Yeşil restoranların sürdürülebilir ürünler kullanması ve çevreye
duyarlı hizmetleri tercih etmesi müşteriler tarafından talep edilen
uygulamalardır. Bu bağlamda yeşil restoranların sunmuş olduğu hizmetin niteliği
ve bunun ölçülmesi ihtiyaç haline gelmiştir. Bu ihtiyaç hizmet kalitesi
kavramını ön plana çıkarmış ve hizmetin kalitesini ölçmek için çeşitli modeller
geliştirilmiştir. Bu çalışmada DINESERV modelinden uyarlanan GRSERV modeli
kullanılarak, İstanbul’da faaliyet gösteren yeşil restoranların sunduğu
hizmetin kalitesi ölçülmüştür. Araştırma sonucunda 390 anketten elde edilen
veriler analiz edilmiş, en yüksek fark skorlarının güvenilirlik, fiziksel
özellikler ve güven boyutunda gerçekleştiği görülmüştür. Yeşil restoranları
ziyaret eden müşterilerin hizmet kalitesi algılamalarında bu boyutların
öncelikli olarak iyileştirilmesi ve sırayla diğer boyutlarda da
iyileştirilmelere gerek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |