Bu çalışmada, sosyal bilimler alanında çalışan
akademisyenlerin sahip olmaları gereken yetkinliklere ilişkin bir yetkinlik
listesi geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2001-2015 yılları arasında TÜBA
ve TÜBİTAK ödülü almış 30 akademisyen ile mülakatlar yapılmış ve elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiş ve 36 yetkinlik
tespit edilmiştir. Bu yetkinlikler; bilimsel,
mesleki, kişisel ve ilişkisel
yetkinlikler olmak üzere dört yetkinlik grubu altında sınıflandırılmıştır. Bilimsel
yetkinlikler kategorisi altında en fazla düşünme becerileri, bilimsel
yeterlilik ve özgün araştırma soruları belirleyebilme yetkinliklerine vurgu
yapılmıştır. Mesleki yetkinlikler kategorisi altında; araştırma ve öğrenme, sunum
yapma ve yazma yetkinliklerine sıklıkla vurgu yapılmıştır. Kişisel yetkinlikler
kapsamında en sık değinilen yetkinlikler planlı ve disiplinli olma ile sabır ve
kararlılıktır. İlişkisel yetkinlikler kapsamında ise kültürlerarası etkileşim
kurabilme ve takım üyeleri ile yakın ilişkiler geliştirme yetkinlikleri öne
çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |