Bu araştırmada ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunun web 2.0 araçlarıyla öğretilmesinin öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında sınavla öğrenci alan bir Anadolu Lisesi’nin 10. sınıfında öğrenim gören 114 öğrencisi oluşturmuştur. Web 2.0 Araçlarıyla Coğrafya Öğretimi uygulanan iki şube deney grubu (N=57) ve Öğretim Programına Dayalı Coğrafya Öğretimi uygulanan iki şube kontrol grubu (N=57) şeklinde atanmıştır. Çalışmada araştırmacıların geliştirdiği “Topoğrafya ve Kayaçlar Akademik Başarı Testi” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,93 hesaplanan başarı testi deney ve kontrol gruplarında uygulama öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, web 2.0 araçlarıyla coğrafya öğretiminin gerçekleştirildiği deney grubunda öğrencilerin ön test-son test akademik başarı puanlarının arasında anlamlı bir farklılık oluştuğu belirlenmiştir. Çalışmada, web 2.0 araçlarıyla coğrafya öğretimi kullanılmasının önemine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
In this study, the effect of teaching topography and rocks subject to 10th grade geography lesson with web 2.0 tools on student academic success was tried to be determined. For this purpose, the study was carried out according to the quasi-experimental design with pretest-posttest control group. The study group of the research consisted of 114 students studying in the 10th grade of an Anatolian High School that took students with an exam in the 2019-2020 academic year. Two branches, where Geography Teaching was implemented with Web 2.0 Tools, were assigned as experimental groups (N = 57) and two branches with control geography based on the Curriculum (N = 57). In the study, "Topography and Rocks Academic Achievement Test" developed by the researchers was used as a data collection tool. Cronbach alpha reliability coefficient, which is calculated as 0.93, was applied before and after the application in the experimental and control groups. As a result of the research, it was determined that there was a significant difference between the pre-test-post-test academic achievement scores of the students in the experimental group where geography teaching was carried out with web 2.0 tools. In the study, suggestions were made regarding the importance of using geography teaching with web 2.0 tools.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 43 |