Volkanik tüf formasyonlarından müteşekkil olan Kapadokya bölgesinde, insanların tüfleri oyması ile mağara evler ve yeraltı şehirleri oluşturulmuş, bu alanlar uzun yıllar konut ve yaşam alanı biçiminde kullanılagelmiştir. Günümüzde bölgede turizmin gelişimi ile birlikte tüften oyma mağara evler otele dönüştürülerek turizmde otel işletmesi şeklinde kullanılmaya başlanmıştır. Araştırmanın amacı, tüf mağara evlerin turizmde bir konaklama mekânına nasıl dönüştüğünü ve turizmde nasıl pazarlandığını postmodern yaklaşım üzerinden anlamaktır. Araştırma nitel yöntemde yapılmış, görüşme ve gözlem teknikleri ile veriler toplanmıştır. Görüşme yapılan katılımcılar amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenmiş, yarı yapılandırılmış görüşme formu üzerinden katılımcılarla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca Ürgüp ilçesi ile ilgili otel ve ziyaretçi sayılarına ilişkin veriler temin edilmiştir. Çalışmadaki tüm veriler betimlenip yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, Ürgüp’te yer alan yaklaşık 72 mağara otel, 1480 yatak kapasitesi ile yerli ve yabancı ziyaretçilere hizmet vermektedir. Tüf formasyonlarının oyulması ile inşa edilmiş birçok mağara ev, günümüzde mağara otele dönüştürülerek turizmde pazarlanmaktadır. Mağara oteller, 1985’lerden günümüze hizmet vermekte olup, bu tip mağara otellerin sayısı bölgede her geçen gün artmaktadır. Mağara evler, modern iç mekân tasarımıyla günümüzde otel konseptinde pazarlanarak ziyaretçilerin tüketimine sunulmakta; bu alanlar, tüketim toplumunun yeni tüketim mekânı biçiminde bölgede postmodern yaklaşımda karşımıza çıkmaktadır.
The people have built tuff cave houses and underground cities in the Cappadocia region which has volcanic tuff formations in B.C. This places have been used as housing and living place for long years. However, today because of developed of tourism in the region, tuff cave houses were transformed to cave hotel and they were used as hotel management. The aim of research is to understand how the tuff cave houses in research area are transformed to cave hotel in tourism industry, and how they are marketing in tourism, by the postmodern approach. The study was made in the qualitative method, and interview and observation data were collected. Participants made interviewed, was determined according to the purposive sampling method. In-depth interviews were made with participants upon semi-structured interview form. Moreover, in the study, number of visitors and hotels in Ürgüp district was obtained. Data of the research analysed as descriptive, and it interpreted. According to the findings of the study, there are about 72 cave hotels in Ürgüp and, they give to local and foreign visitors accommodation service with 1480 bed capacity. Cave houses which built by carving tuff formations, now was being transformed to cave hotel and, they marketed in tourism industry. Number of the cave hotels which serving in the area since the 1985s, and increased day by day in the region. The cave houses which have modern interior design, being marketed as hotel, and offered to the consumption of visitors. The cave hotels emerge in the postmodern approach as new consumption space of consumption society.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 45 |