Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The effect of differentiated instruction in geography course on students’ academic achievement and attitude towards the course

Yıl 2024, Sayı: 52, 1 - 24, 25.05.2024
https://doi.org/10.32003/igge.1429037

Öz

maps by making use of the elements that make up the map”, “Explains the methods and techniques used in transferring information to maps” and “Explains the methods and techniques used in the representation of landforms on maps” in the 9th grade geography course “Map Knowledge” has an effect on students’ academic achievement and attitude towards the course.The research was conducted using the quasi-experimental design model of the experimental method within quantitative research.The research was conducted with 104 9th grade students in Sivas province in the 2022-2023 academic year.The data obtained from the participants were analyzed with SPSS 25.00 package program.According to the analysis results obtained from the research; it was concluded that the use of differentiated instruction method in geography course increased academic achievement but did not create a significant difference in attitude towards the course. As a result of the positive effect of differentiated instruction method on academic achievement, it is suggested by the researcher/researchers that this method can be integrated into other subjects and achievements of the geography course.

Kaynakça

  • Abaza, C. (2023). Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Akademik Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Akdemir, Z. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yönteminin Öğretmen ve Öğrencilere Etkisi: Bir Eylem Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri).
  • Atalay, Z. Ö. (2014). Farklılaştırılmış Sosyal Bilgiler Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerin Akademik Başarı, Tutum, Eleştirel Düşünme ve Yaratıcılıklarına Etkisi. (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Avcı, S., & Yüksel, A. (2018). Farklılaştırılmış Öğretim Teori ve Uygulama. (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çalgıcı, G. (2023). Fen Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Üst Bilişsel Farkındalıkları, Kavramsal Anlamaları ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi. (Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Çetintaş, E. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklılaştırılmış Çalışma Yapraklarının Kullanımı: Bir Eylem Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri).
  • Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarı, Öğrenme Yaklaşımları ve Kalıcılık Puanları Üzerindeki Etkisi. (Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Demir, S. (2021). Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Eğiten Matbaacılık.
  • Demir, S. B., & Koç, H. (2013). Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 8. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4934
  • Durmuş, T. (2017). Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Farklılaştırılmış Öğretim Modelinin, Öğrencilerin Başarı Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. (Doktora Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun).
  • Ermiş, F. (2021). Fen Bilimleri Dersinde Farklılaştırılmış Öğretime İşbirlikli Öğrenmenin Entegrasyonu, Uygulanması ve Etkililiğinin Araştırılması. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).
  • Evin Gencel, İ. (2007). Kolb’un Deneysel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri-III’ü Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 120–139.
  • Göl, B. (2012). Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının İkinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisinin ve Farklılaştırılmış Öğretim Uygulaması Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun).
  • Gregory, G. H., & Chapman, C. (2020). Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri Tek Beden Herkese Uymaz. (Çev:M. A. Sözer). (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Hardwick, S. W., & Holtgrieve, D. G. (1996). Geography for Educators: Standards,Themes, and Concepts. Prentice-Hall.
  • İncekara, S. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Ulusararası Eğilimler ve Türkiye Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 16, 109–126.
  • İzbırak, R. (1992). Coğrafya Terimleri Sözlüğü. İstanbul: M.E.B Yayınları.
  • Kaplan, M. (2016). Farklılaştırılmış Öğretim Yöntemi İle İşlenen Fen Bilimleri Dersi 7.Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinin Öğrencilerin Kavramsal anlamalarına, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir).
  • Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması: Bir Eylem Araştırması. (Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, İlköğretim Anabilim Dalı, Eskişehir).
  • Koç, H., & Demir, S. B. (2014). Developing Valid and Reliable Map Literacy Scale. 4(2).
  • Koeze, P. A. (2007). Differentiated ınstruction:The effect on student achievement in an elementary school. (Doctoral dissertation, Eastern Michigan University). Retrieved from https://commons.emich.edu/theses/31/
  • Özden, Y. (2021). Öğrenme ve Öğretme. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özer, S. (2016). Düşünme Stillerine Göre Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Erişilerine, Mesleki Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutumlarına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. (Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya).
  • Salar, R. (2018). Fizik Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim ve 5E Öğrenme Modelinin Farklı Değişkenler Üzerine Etkisi. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Tomlinson, C. A. (1995). Deciding to Differentiate Instruction in Middle School: One School’s Journey. Gifted Child Quarterly, 39(2), 77–87. https://doi.org/10.1177/001698629503900204
  • Tomlinson, C. A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim. (Çev: Diye Kültürlerarası İletişim Hizmetleri). (2. Baskı). İstanbul: SEV Matbaacılık ve Yayıncılık.
  • Türegün Çoban, B. (2020). 7. Sınıf Yabancı Dil Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Üst Düzey Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya).
  • Üçarkuş, E. (2020). Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarı ile Beceri Erişilerine Etkisinin ve Görüşlerinin İncelenmesi. (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara).
  • Uğurel, E. (2018). Elektrik Konusunun Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrenme Süreçlerine Etkisi. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya öğretimi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uzun, A. (2022). Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerine Yönelik Görüşleri. (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara).
  • Yabaş, D. (2008). Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Özyeterlilik Algıları, Bilişüstü Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Yaprakgül, B. (2019). Fizik Dersinde Uygulanan Farklılaştırılmış Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sınıf Yönetimine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).

Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi

Yıl 2024, Sayı: 52, 1 - 24, 25.05.2024
https://doi.org/10.32003/igge.1429037

Öz

Bu araştırmanın amacı; 9. sınıf coğrafya dersinde “Harita Bilgisi” konusu içinde yer alan “Haritayı oluşturan unsurlardan yararlanarak harita kullanır”, “Bilgileri haritalara aktarmada kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar” ve “Haritalarda yer şekillerinin gösteriminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar” kazanımlarının öğretilmesinde farklılaştırılmış öğretim yönteminin kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarısına ve derse olan tutumuna bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma nicel araştırma içerisinde yer alan deneysel yönteminin yarı deneysel desenler modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sivas ilinde bulunan 104 9. Sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 25.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen analiz sonuçlarına göre; coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretim yönteminin kullanılmasının akademik başarıyı artırdığı ancak derse yönelik tutumda anlamlı bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Farklılaştırılmış öğretim yönteminin akademik başarı üzerindeki olumlu etkisi sonucu bu yöntemin coğrafya dersinin diğer konu ve kazanımlarına entegre edilebileceği önerilmektedir.

Etik Beyan

Çalışma etik ilkelerine dikkat edilerek yürütülmüştür. Çalışma etik kurul izni alınarak yapılmıştır.

Kaynakça

  • Abaza, C. (2023). Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Akademik Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Akdemir, Z. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yönteminin Öğretmen ve Öğrencilere Etkisi: Bir Eylem Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri).
  • Atalay, Z. Ö. (2014). Farklılaştırılmış Sosyal Bilgiler Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerin Akademik Başarı, Tutum, Eleştirel Düşünme ve Yaratıcılıklarına Etkisi. (Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Avcı, S., & Yüksel, A. (2018). Farklılaştırılmış Öğretim Teori ve Uygulama. (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çalgıcı, G. (2023). Fen Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Üst Bilişsel Farkındalıkları, Kavramsal Anlamaları ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi. (Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Çetintaş, E. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklılaştırılmış Çalışma Yapraklarının Kullanımı: Bir Eylem Araştırması. (Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri).
  • Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarı, Öğrenme Yaklaşımları ve Kalıcılık Puanları Üzerindeki Etkisi. (Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Demir, S. (2021). Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Eğiten Matbaacılık.
  • Demir, S. B., & Koç, H. (2013). Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 8. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4934
  • Durmuş, T. (2017). Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Farklılaştırılmış Öğretim Modelinin, Öğrencilerin Başarı Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisi. (Doktora Tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun).
  • Ermiş, F. (2021). Fen Bilimleri Dersinde Farklılaştırılmış Öğretime İşbirlikli Öğrenmenin Entegrasyonu, Uygulanması ve Etkililiğinin Araştırılması. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).
  • Evin Gencel, İ. (2007). Kolb’un Deneysel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri-III’ü Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 120–139.
  • Göl, B. (2012). Farklılaştırılmış Öğretim Uygulamalarının İkinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisinin ve Farklılaştırılmış Öğretim Uygulaması Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun).
  • Gregory, G. H., & Chapman, C. (2020). Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri Tek Beden Herkese Uymaz. (Çev:M. A. Sözer). (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Hardwick, S. W., & Holtgrieve, D. G. (1996). Geography for Educators: Standards,Themes, and Concepts. Prentice-Hall.
  • İncekara, S. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Ulusararası Eğilimler ve Türkiye Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 16, 109–126.
  • İzbırak, R. (1992). Coğrafya Terimleri Sözlüğü. İstanbul: M.E.B Yayınları.
  • Kaplan, M. (2016). Farklılaştırılmış Öğretim Yöntemi İle İşlenen Fen Bilimleri Dersi 7.Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinin Öğrencilerin Kavramsal anlamalarına, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir).
  • Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması: Bir Eylem Araştırması. (Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, İlköğretim Anabilim Dalı, Eskişehir).
  • Koç, H., & Demir, S. B. (2014). Developing Valid and Reliable Map Literacy Scale. 4(2).
  • Koeze, P. A. (2007). Differentiated ınstruction:The effect on student achievement in an elementary school. (Doctoral dissertation, Eastern Michigan University). Retrieved from https://commons.emich.edu/theses/31/
  • Özden, Y. (2021). Öğrenme ve Öğretme. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özer, S. (2016). Düşünme Stillerine Göre Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Erişilerine, Mesleki Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutumlarına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. (Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya).
  • Salar, R. (2018). Fizik Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim ve 5E Öğrenme Modelinin Farklı Değişkenler Üzerine Etkisi. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Tomlinson, C. A. (1995). Deciding to Differentiate Instruction in Middle School: One School’s Journey. Gifted Child Quarterly, 39(2), 77–87. https://doi.org/10.1177/001698629503900204
  • Tomlinson, C. A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim. (Çev: Diye Kültürlerarası İletişim Hizmetleri). (2. Baskı). İstanbul: SEV Matbaacılık ve Yayıncılık.
  • Türegün Çoban, B. (2020). 7. Sınıf Yabancı Dil Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Üst Düzey Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya).
  • Üçarkuş, E. (2020). Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarı ile Beceri Erişilerine Etkisinin ve Görüşlerinin İncelenmesi. (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara).
  • Uğurel, E. (2018). Elektrik Konusunun Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrenme Süreçlerine Etkisi. (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum).
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya öğretimi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uzun, A. (2022). Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerine Yönelik Görüşleri. (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara).
  • Yabaş, D. (2008). Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Özyeterlilik Algıları, Bilişüstü Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul).
  • Yaprakgül, B. (2019). Fizik Dersinde Uygulanan Farklılaştırılmış Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sınıf Yönetimine Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Coğrafya Eğitimi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Yağmur Karabulut 0000-0002-7415-207X

Hakan Koç 0000-0001-6840-7702

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2024
Kabul Tarihi 24 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 52

Kaynak Göster

APA Karabulut, Y., & Koç, H. (2024). Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi. Lnternational Journal of Geography and Geography Education(52), 1-24. https://doi.org/10.32003/igge.1429037
AMA Karabulut Y, Koç H. Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi. IGGE. Mayıs 2024;(52):1-24. doi:10.32003/igge.1429037
Chicago Karabulut, Yağmur, ve Hakan Koç. “Coğrafya Dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin Akademik başarısına Ve Derse yönelik Tutumuna Etkisi”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 52 (Mayıs 2024): 1-24. https://doi.org/10.32003/igge.1429037.
EndNote Karabulut Y, Koç H (01 Mayıs 2024) Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi. lnternational Journal of Geography and Geography Education 52 1–24.
IEEE Y. Karabulut ve H. Koç, “Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi”, IGGE, sy. 52, ss. 1–24, Mayıs 2024, doi: 10.32003/igge.1429037.
ISNAD Karabulut, Yağmur - Koç, Hakan. “Coğrafya Dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin Akademik başarısına Ve Derse yönelik Tutumuna Etkisi”. lnternational Journal of Geography and Geography Education 52 (Mayıs 2024), 1-24. https://doi.org/10.32003/igge.1429037.
JAMA Karabulut Y, Koç H. Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi. IGGE. 2024;:1–24.
MLA Karabulut, Yağmur ve Hakan Koç. “Coğrafya Dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin Akademik başarısına Ve Derse yönelik Tutumuna Etkisi”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 52, 2024, ss. 1-24, doi:10.32003/igge.1429037.
Vancouver Karabulut Y, Koç H. Coğrafya dersinde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarısına ve derse yönelik tutumuna etkisi. IGGE. 2024(52):1-24.