Sovyetler Birliğinin dağılmasından sonra yeni Türk devletleri siyaset sahnesinde yerini almışlardır. Bunu takiben Türk devletleri arasındaki işbirliği ve dayanışma artmaya başlamıştır. Bu bağlamda Türk Dünyası'nın ortak tarih ve kültür mirasına katkı yapmayı hedefleyen çeşitli kurumlar kurulmuştur. Bunların en önemli ve kapsamlısı ise Türk Devletleri Teşkilatı’nın 2009 tarihinde temellerinin atılmasıyla hayat bulmuştur. Bu ülkelerden birisi olan Azerbaycan bağımsızlığını kazanmasıyla eğitim bakımından yeni müfredatlar çıkarmış ve kendine rotalar çizmiştir. Coğrafya ders kitaplarında Türk dünyası üzerine içeriklere yer vermiştir. Bu çalışmanın amacı Azerbaycan ortaöğretim coğrafya ders kitaplarında Türk dünyası coğrafyasına yönelik içerik incelemek ve değerlendirmektir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine göre gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında yazılı dokümanlardan yararlanılmış ve analiz edilirken verilerin içerik yönüyle değerlendirilmesine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda 10. ve 11. sınıf coğrafya kitaplarında Türk dünyası üzerine çeşitli konuların yer aldığı görülmüştür.
Türk Dünyası Azerbaycan Müfredat Ders Kitabı Coğrafya Öğretimi.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı ve etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
Yok
Yok
After the dissolution of the Soviet Union, new Turkish countries took their place on the political scene. Following this, cooperation and solidarity between Turkish countries began to increase. In this context, various institutions have been established that aim to contribute to the common historical and cultural heritage of the Turkic World. The most important and comprehensive of these came to life with the foundation of the Organization of Turkic States in 2009. Azerbaijan, one of these countries, with its independence, has issued new curricula in terms of education and has drawn new routes for itself. The aim of this study is to examine and evaluate the content for the geography of the Turkish world in the Azerbaijani secondary education geography textbooks. This research was carried out according to the qualitative research method. Written documents were used to collect the data and while analyzing the data, the data were evaluated in terms of content. As a result of the research, it was seen that 10th and 11th grade geography books include various topics on the Turkic world.
Turkish World Azerbaijan Curriculum Textbook Geography Teaching.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Coğrafya Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 53 |