Literatüre bakıldığında liderliğin 400’e yakın tanımının olduğundan bahsedilmektedir. Genel olarak lider, insanların onlardan yapmasını beklediği şeyi yapması ve bunun sonucunda da oluşan kişilerarası etki olarak kabul edilebilir. Liderlik, insanların öğrenme ve uygulama yoluyla geliştirebilecekleri becerilerin bir bileşimidir. Bazen bir grubun üyeleri, belirli bir kişinin liderlik becerilerine sahip olduğunu fark eder ve gayri resmi olarak o kişiyi liderleri olarak seçer (Nelson, 1978). Liderlik bir anlamda kişiler arası etkileşim olarak tanımlandığı için, ülkeden ülkeye ortaya çıkan lider tiplerinin farklılık gösterdiği düşünülmektedir (Luka ve Donina, 2010). ABD’de lider olarak kabul edilen kişi; hatiplik becerilerine sahip, kararlı, hedef odaklı, yaratıcı ve ısrarcı bir kişi iken Letonya’da çalışkan, sorumlu, vicdanlı ve zeki olarak kabul edilmektedir. Japonya’da ise lider Letonya’daki bir liderin sahip olduğu niteliklerin yanı sıra eğitimli, disiplinli ve güvenilir özellikleri de eklenmektedir. Küreselleşmenin bir sonucu olarak, liderlik modellerinin yanı sıra kültüre özgü yeni liderlik yaklaşımlarının da araştırılması gerekliliği bu bağlamda önemini korumaktadır (Çalışkan, 2009). Bu nedenle de hizmet sektöründeki yöneticilerin de liderlik özelliklerini her ülke için kendi içinde değerlendirmek gerekmektedir.
Liderlik Eğitim Meslek Yüksekokulu Mesleki Eğitim Turizm Turizm Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik, Liderlik, Yönetim ve Organizasyon Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |