Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kuran Kursu Öğreticilerinin İş Doyum Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 34, 15.06.2013

Öz

Bu makalede, Kur’an kursu ögreticilerinin is doyum düzeyi ile demografik özellikleri, sosyoekonomik durumları ve çalışma şartları arasındaki iliskiler incelenmiştir. Bu amaçla, Ankara il ve ilçelerinden tesadüf. örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 244 Kur’an kursu öğreticisi üzerinde anket uygulaması yapılmış ve elde edilen veriler SPSS programı üzerinde analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, “yas, eğitim, göreve baslanılan kurum, görev yeri ve meslek seçim nedeni” değişkenlerinin Kur’an kursu öğreticilerinin is doyum algıları üzerinde etkili,“cinsiyet, kıdem, is durumu, medeni durum ve gelir seviyesi” değişkenlerinin ise etkisiz faktörler olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Ay, Mehmet Emin (2005), Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye’de Kur’an Kursları, Düsünce Kitabevi, Bursa.
  • Büyük Türkçe Sözlük (1981), Türk Dil Kurumu, 6. Baskı, Ankara.
  • Çekin, Abdulkadir (2011), Kur’an Kursu Ögreticilerinin İs Doyum Düzeyleri (Ankara li Örneginde Bir Alan Arastırması), Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Filiz (2006), Sınıf Ögretmenlerinin İs Doyum Düzeyleri (Denizli li Örnegi), Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demir, Ercüment (2001), Sınıf Ögretmenlerinin İs Doyumunu Etkileyen Olası Faktörler Kapsamında Sınıf Ögretmenlerinin s Doyumlarının Ölçülmesi, Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Diyanet İsleri Baskanlıgı, Görev ve Çalısma Yönergesi
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Abdülkadir Çekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çekin, A. (2013). Kuran Kursu Öğreticilerinin İş Doyum Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 23-34.