İstanbul, 500'den fazla katılımcısı olan kongreler kategorisinde, dünyadaki birinci destinasyon konumunda olmasına rağmen gerek kongre turisti gerekse elde edilen gelir bağlamında hak ettiği yere gelememiştir. Araştırma kapsamında bunun nedenlerini anlamak için rekabeti ölçtüğü düşünülen 36 faktörle İstanbul’un güçlü ve zayıf yönleri belirlenmeye çalışılmıştır.
İstanbul’un kongre turizminde daha iyi bir noktaya gelebilmesi için kongre delegelerinin ve İstanbul’daki yerli işletmecilerin İstanbul’un genel durumu ile ilgili algılarını bilmek önemlidir. İstanbul’a kongre amaçlı gelen turistlerin ve yerli işletmecilerin İstanbul algılarının bilinmesi ile başta turizm işletmeleri olmak üzere, kongre turizmi alanında çalışan yerel ve kamu kuruşları da İstanbul’un eksiklerini daha somut verilerle görebileceklerdir.
Araştırma sonucunda İstanbul tarihi ve kültürel zenginliği, alışveriş imkanı, konukseverlik, ürün çeşitliliği, doğal çevrenin güzelliği ve genel anlamda çekicilik gibi faktörlerde güçlü bulunurken doğal afetlerin zararsızlığı, savaş ve terör olayları, deniz ve kumsalları, ulaşımın etkinliği, güçlü devlet ve engelsiz bürokrasi, politik yapı, işletmelerin pazarlama ve rekabet stratejileri, turizm teşvik politikaları ve altyapı gibi faktörlerde ise zayıf bulunmuştur.
Kongre Turizmi İstanbul Turizmde Rekabet Destinasyon Rekabeti
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 4 |