Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 4, 61 - 75, 15.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Bahar,O ve M.Kozak (2004), Türkiye’de Turizm Sektörünün Rekabet Gücü analizi Üzerine Bir Alan Araştırması: Muğla Örneği, Muğla Üniversitesi SBS İktisat Ana Bilim Dalı doktora Tezi
  • Buhalis, Dimitrios (2000), “Marketing The Competitive Destination of The Future”. Tourism Management, 21, 97–116.
  • Chambers, Leiseth (2010), “Destination Compettitiveness An Analysis of the Characteristics to Differentiate All-Inclusive Hotels & Island Destinations in the Caribbean”,School of Hospitality & Service Management College of Applied Science and Technology Rochester Institute of Technology
  • Crouch I, Geoffrey ve Ritchie, J,R,Brent (1999), “Tourism, Competitiveness, and Societal Prosperity”. Journal of Business Research 44:137–152
  • Kayar, Çağıl, Hale ve Kozak, Nazmi (2007), “Measuring Destination Competitiveness: An Application of the Travel and Tourism Competitiveness Index”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 19:203–216,
  • Dwyer, Larry ve Kim, Chulwon. (2003), “Destination Competitiveness: Determinants and İndicators”, Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
  • Dwyer, Larry; Forsyth, Peter ve P Rao (2000), .The Price Competitiveness of Travel and Tourism: A Comparison of 19 Destinations., Tourism Management,21(1) 9-22
  • Enright, J, Michael ve Newton James (2005),”Tourism Destination Competitiveness: A Quantitative Approach”, School of Business, University of Hong Kong, Pokfulam Road, Hong Kong, Tourism Management 25 (2004) 777–788

Kongre Turizmi Açısından İstanbul İli’nin Rekabet Gücünün Analizi

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 4, 61 - 75, 15.12.2014

Öz

İstanbul, 500'den fazla katılımcısı olan kongreler kategorisinde, dünyadaki birinci destinasyon konumunda olmasına rağmen gerek kongre turisti gerekse elde edilen gelir bağlamında hak ettiği yere gelememiştir. Araştırma kapsamında bunun nedenlerini anlamak için rekabeti ölçtüğü düşünülen 36 faktörle İstanbul’un güçlü ve zayıf yönleri belirlenmeye çalışılmıştır. 

İstanbul’un kongre turizminde daha iyi bir noktaya gelebilmesi için kongre delegelerinin ve İstanbul’daki yerli işletmecilerin İstanbul’un genel durumu ile ilgili algılarını bilmek önemlidir. İstanbul’a kongre amaçlı gelen turistlerin ve yerli işletmecilerin İstanbul algılarının bilinmesi ile başta turizm işletmeleri olmak üzere, kongre turizmi alanında çalışan yerel ve kamu kuruşları da İstanbul’un eksiklerini daha somut verilerle görebileceklerdir. 




Araştırma sonucunda İstanbul tarihi ve kültürel zenginliği, alışveriş imkanı, konukseverlik, ürün çeşitliliği, doğal çevrenin güzelliği ve genel anlamda çekicilik gibi faktörlerde güçlü bulunurken doğal afetlerin zararsızlığı, savaş ve terör olayları, deniz ve kumsalları, ulaşımın etkinliği, güçlü devlet ve engelsiz bürokrasi, politik yapı, işletmelerin pazarlama ve rekabet stratejileri, turizm teşvik politikaları ve altyapı gibi faktörlerde ise zayıf bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Bahar,O ve M.Kozak (2004), Türkiye’de Turizm Sektörünün Rekabet Gücü analizi Üzerine Bir Alan Araştırması: Muğla Örneği, Muğla Üniversitesi SBS İktisat Ana Bilim Dalı doktora Tezi
  • Buhalis, Dimitrios (2000), “Marketing The Competitive Destination of The Future”. Tourism Management, 21, 97–116.
  • Chambers, Leiseth (2010), “Destination Compettitiveness An Analysis of the Characteristics to Differentiate All-Inclusive Hotels & Island Destinations in the Caribbean”,School of Hospitality & Service Management College of Applied Science and Technology Rochester Institute of Technology
  • Crouch I, Geoffrey ve Ritchie, J,R,Brent (1999), “Tourism, Competitiveness, and Societal Prosperity”. Journal of Business Research 44:137–152
  • Kayar, Çağıl, Hale ve Kozak, Nazmi (2007), “Measuring Destination Competitiveness: An Application of the Travel and Tourism Competitiveness Index”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 19:203–216,
  • Dwyer, Larry ve Kim, Chulwon. (2003), “Destination Competitiveness: Determinants and İndicators”, Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
  • Dwyer, Larry; Forsyth, Peter ve P Rao (2000), .The Price Competitiveness of Travel and Tourism: A Comparison of 19 Destinations., Tourism Management,21(1) 9-22
  • Enright, J, Michael ve Newton James (2005),”Tourism Destination Competitiveness: A Quantitative Approach”, School of Business, University of Hong Kong, Pokfulam Road, Hong Kong, Tourism Management 25 (2004) 777–788
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Fatma Özçelik Heper Bu kişi benim

Mehmet Sarıışık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özçelik Heper, F., & Sarıışık, M. (2014). Kongre Turizmi Açısından İstanbul İli’nin Rekabet Gücünün Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4), 61-75.