Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 4, 104 - 115, 15.12.2014

Öz

Kaynakça

  • BAŞTEMUR, Y., (2006). ‘’İş Tatmini İle Yaşam Tatmini Arasındaki İlişkiler: Kayseri Emniyet Müdürlüğünde Bir Araştırma’’, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • BİNGÖL,D,. (1990). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • CRANNY, C.L. SMİTH, P ve STONE, F.F. (1992). “Job Satisfaction: How People Feel About Their Job and How It Affects Their Performance”, Lexingon Boks, New York.
  • CRIBBIN, J. J,. (1972). “Effective Managerial Leadership”, New York: American Management Association.
  • CROSSMAN, A., ABOUZAKI, B. (2003). “Job Satisfaction and Employee Performance of Lebanese Banking Staff”, Journal of Managerial Psychology, 18 (4), pp.368-376
  • ÇÖL, G., (2004). “Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Bir Araştırma’’ Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • ÇÖL, G., (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerindeki Etkileri”. Doguş Üniversitesi Dergisi, 9 (1):35-46.
  • FRIDAY, S. .S., ve FRIDAY, E., (2003) Racioethnic Perceptions of Job Characteristics And Job Satisfaction” Journal of Management Development, 22 (5), pp.426-442.

Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 4, 104 - 115, 15.12.2014

Öz

Bu çalışmada emeğe dayalı bir sektör olması ve insan kaynağının diğer sektörlere göre daha fazla önem arz ettiği düşünülen hizmet sektörünün bir alt bileşeni konumundaki otelcilik sektöründe personel güçlendirmenin iş tatmini üzerindeki etkileri araştırılmıştır. İlgili literatür eleştirel boyutta incelenerek araştırmaya ikincil veriler ışığında teorik arkaplan oluşturulmuş ve otelcilik sektörü çalışanları üzerinde birincil veriler elde etmek üzere anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler sistematik bir şekilde düzenlenerek sonuç bölümünde yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre otelcilik sektöründe personel güçlendirmenin iş tatmini üzerinde olumlu bir etkisi olduğu kanısına varılmıştır. 

Kaynakça

  • BAŞTEMUR, Y., (2006). ‘’İş Tatmini İle Yaşam Tatmini Arasındaki İlişkiler: Kayseri Emniyet Müdürlüğünde Bir Araştırma’’, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • BİNGÖL,D,. (1990). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • CRANNY, C.L. SMİTH, P ve STONE, F.F. (1992). “Job Satisfaction: How People Feel About Their Job and How It Affects Their Performance”, Lexingon Boks, New York.
  • CRIBBIN, J. J,. (1972). “Effective Managerial Leadership”, New York: American Management Association.
  • CROSSMAN, A., ABOUZAKI, B. (2003). “Job Satisfaction and Employee Performance of Lebanese Banking Staff”, Journal of Managerial Psychology, 18 (4), pp.368-376
  • ÇÖL, G., (2004). “Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Bir Araştırma’’ Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • ÇÖL, G., (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerindeki Etkileri”. Doguş Üniversitesi Dergisi, 9 (1):35-46.
  • FRIDAY, S. .S., ve FRIDAY, E., (2003) Racioethnic Perceptions of Job Characteristics And Job Satisfaction” Journal of Management Development, 22 (5), pp.426-442.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

K.Ozan Özer

Özgür Ergün

Tuncer Okatan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özer, K., Ergün, Ö., & Okatan, T. (2014). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4), 104-115.