Girişimciler, bir işle ilgili girişimi organize eden, yürüten ve bu süreç içerisinde riski üstlenen bireyler olarak bilinirler. Girişimcilerin sahip oldukları niteliklerin, bireysel ve örgütsel başarıyı etkileme potansiyelinde olduğu söylenebilir. Birçok küçük işletme uzmanına
göre, bir işletmenin/girişimin başarılı ya da başarısız olmasının en önemli nedeni girişimcidir. Buradan hareketle gerçekleştirilen araştırmanın temel amacı, Amerika’da yaşayan Türk kökenli girişimcilerin girişimcilik nitelikleri kapsamında algılarının belirlenmesidir. Bu konuda hazırlanan anket formu 2013 Aralık 2014 Mart dönemi içerisinde Pittsburgh’da gıda sektöründe yer alan 30 Türk kökenli girişimciye uygulanmıştır. Girişimcilerin, her bir faktörü (“yönetsel algı”, “işe yönelik algı” ve “temel girişimcilik algısı”) girişimcilik niteliği olarak önemli bulduğu belirlenmiştir. “Yönetsel algı” ve “işe yönelik algı” faktörleri arasında orta düzeyde önemli bir ilişkisellik görülmüştür. Erkek girişimciler “yönetsel algı” faktörüne kadın girişimcilere göre daha fazla önem vermektedirler.
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 4 |