Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KRİZ İLETİŞİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE YENİ BİR FENOMEN: SOSYAL MEDYA

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 125 - 135, 15.04.2016

Öz

Bu çalışma, kriz dönemlerinde uygulanan kriz iletişim süre.lerini güncel yaklaşımlarla ortaya koymaktadır. Bu yaklaşımlar içerisinde kriz iletişiminde etkin olarak kullanılmaya başlanan sosyal medya mecrası çok y.nlü olarak ele alınmaktadır. Kriz sırasında hiyerarşik düzenin sistemli ve disiplinli bir şekilde işleyebilmesi açısından sosyal medya uygulamalarının doğru bir şekilde yönetilebilmesi önemlidir. Bu durum hem kriz süre.lerinin başarıyla atlatılmasına yardımcı olmakta hem de kurumsal kimliğin şekillenmesi ve gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu gerçeklikten hareketle yapılan çalışmada kurumlara ve yöneticilere çeşitli tavsiyeler sunulmuştur. Gelişen internet teknolojisi ve yaygınlaşan yeni medya uygulamaları, belirli avantajlar sağlarken, bir kısım sorunları da beraberinde getirmesi kaçınılmazdır. Artan kullanıcı sayısıyla birlikte, işletmeler için hedef kitleye ulaşmada ve tüketimi arttırarak kârlılığı yükseltmede önemli bir araç haline gelen yeni medya mecrası, kurumları zarara uğratacak hatta bazı durumlarda mevcudiyetini sonlandıracak çapta derin krizlerin yaşanmasını olanaklı kılmaktadır. Krizlerin atlatılmasında bir araçken bazen de bizzat kriz sebebi olabilmektedir. Kısa süre içerisinde geniş kitlelere ulaşabilen bu yeni mecranın artık bir “kullanım kılavuzuna” ihtiyaç duyduğu bir gerçekliktir. Proaktif ve reaktif uygulamaları içerebilme özelliğine sahip olan sosyal medya, kriz süre.lerinin yönetilmesinde kurumsal iletişimin bir parçası olarak aktif olarak rol almalıdır. Fakat uygulamada sosyal medya geleneksel medya anlayışı ile kullanılmaya çalışılmakta ve bu birçok probleme zemin hazırlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle sosyal medya yeni bir iletişim mecrası olarak değerlendirilmiş, sosyal medya araçları belirlenmiş ve bu mecranın kriz yönetimindeki uygulamaları açısından avantaj ve dezavantajları ortaya konulmuştur. Bununla birlikte sosyal medyanın kurumsal iletişimin bir parçası olarak değerlendirilmesine yardımcı olacak bazı ipuçlarına da yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Can, H. (2002). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Booth, S. A. (1993). “Crisis Management Strategy”, Competition and Change in Modern Enterprises, Routledge Publishing, London.
  • Kothes, K. (1999). Kompetenz 1 Kommunikation und Krisenmanagement Zur Bewaltigung Kritischer Situationen. Dusseldorf,
  • Demirtaş, H. (2000). “Kriz Yönetimi”, Kuram ve Uygulama Eğitim Yönetimi Dergisi, Cilt 6, Sayı 3, Sayfa 355-363.
  • Summak, M. E. (2014). Halkla İlişkiler Yönetimi Ders Notları, S.Ü. Basım Yayın Atölyesi, Konya.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

E.erdal Yörük Bu kişi benim

M.erhan Summak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yörük, E., & Summak, M. (2016). KRİZ İLETİŞİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE YENİ BİR FENOMEN: SOSYAL MEDYA. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 125-135.