Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RETRO PAZARLAMA AÇISINDAN HALEN VAROLMAYAN ESKİ MARKALARIN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ANIMSANMASI VE TANINMASI ÜZERİNE BİR PİLOT ÇALIŞMA

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 278 - 290, 15.04.2016

Öz

Geçmişte var olan ancak bugün .lü olarak adlandırabileceğimiz markalar bulunmaktadır. Bu markalar retro pazarlama denilen nostalji olgusunun hakim olduğu bir stratejiyle yeniden canlandırılabilmektedir. Türkiye’de de geçmişte var olan ancak günümüzde artık satılmayan bu markaların hangileri olduğu ve hangilerinin canlandırılması gerektiği yapılan bir pilot araştırma ile tüketicilere sorulmuştur. Bu araştırmanın sonuçlarına göre en çok arzulanan markaların neden piyasadan kalktıkları ve gelecekleri konusunda bir başka akademik çalışmanın altyapısı hazırlanacaktır.

Kaynakça

  • Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
  • Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
  • Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
  • Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.
Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 278 - 290, 15.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
  • Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
  • Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
  • Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Nurdan TÜMBEK Tekeoğlu

Mehmet Tığlı

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekeoğlu, N. T., & Tığlı, M. (2016). RETRO PAZARLAMA AÇISINDAN HALEN VAROLMAYAN ESKİ MARKALARIN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ANIMSANMASI VE TANINMASI ÜZERİNE BİR PİLOT ÇALIŞMA. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 278-290.