Küreselleşmenin etkileri ile değişen ve gittikçe zorlu bir hal alan rekabet koşullarında işletmeler, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ve kurum kimliği oluşturarak varlıklarını devam ettirebilmektedirler. Dolayısıyla işletmeler açısından, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile sosyal değerler üretmek, kurum kimliği ile olumlu kurum imajı algısı meydana getirmek ve kurum imajı vasıtasıyla da kurum sadakati oluşturmak, rekabet avantajı elde etmede büyük önem arz etmektedir. Günümüzde işletmeler, paydaşlarının kuruma olan bağlılığını (kurum sadakati) sağlamak için faaliyetlerine yön vermektedirler. Bu açıdan bakıldığında rekabet üstünlüğü elde etmenin yolu, öncelikle olumlu kurum imajı algısı yaratma daha sonrada bunu kurum sadakatine dönüştürmeden geçmektedir. Bu çalışmada olumlu kurum imajının ve kurum sadakati oluşturulması kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin ne derecede etkili olduğu ile kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin kurum sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü oynayıp oynamadığı araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda; kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin hem kurum imajı üzerinde hem de kurum sadakati üzerinde etkili olduğu, kurum imajının da kurum sadakati üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, kurumsal sosyal sorumluluğun ve kurum kimliğinin kurum sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü oynadığı gözlemlenmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurum Kimliği Kurum İmajı Kurum Sadakati Yapısal Eşitlik Modeli
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |