İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında,
firmalar KSS faaliyetlerini müşteri, toplum, çalışanlar ve diğer çıkar grupları
ile olan ilişkilerine ve ticari faaliyetlerine entegre ederken sosyal medyayı
etkin bir şekilde kullanmalıdırlar. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin
duyurulmasında ve farkındalık yaratılmasında sosyal medyanın önemli bir rolünün
olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışma sosyal medyanın KSS faaliyetlerindeki
rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde Türkiye’nin en büyük 3
GSM firmasının kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına bakılmış ve sosyal
medya kullanıcısı 377 adet üniversite öğrencisi üzerinde analizler
gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan GSM
firmalarının KSS faaliyetlerinin diğerlerine oranla daha fazla bilindiğini
göstermektedir. Ayrıca sosyal medyanın KSS faaliyetleri konusunda farkındalığı
artırdığı ve bu faaliyetlere destek sağlanması açısından da etkili bir araç
olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarında göre KSS faaliyetlerinden
sosyal medya aracılığı ile haberdar olunmasını etik ve gönüllü KSS algısı
açısından anlamlı farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sosyal Medya GSM Firmaları Üniversite Öğrencileri
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |