Madencilik başta sanayi olmak üzere ülkelerin gelişmişlik düzeylerini etkilemektedir. Günümüzde kullandığımız birçok ürün madencilik faaliyeti sonucu elde edilen minerallerin işlenmesi ile meydana gelmektedir. Madencilik faaliyetlerinin hukuki bir zeminde icra edilebilmesini sağlamak amacıyla kabul edilen Maden Kanunu, sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması, çevre ve toplum sağlığının korunması ve meydana gelebilecek uyuşmazlıkların çözümüne katkı sağlamaktadır. Maden Kanunda düzenlenen haklar ve yükümlülüklerin ihlali durumunda uygulanan idari yaptırımlarla madencilik politikalarının işlerliği sağlanmaya çalışılmaktadır. Madencilikte üretim faaliyetlerinin devam edebilmesi, kamusal kaynakların etkili ve verimli şekilde kullanılabilmesinin sağlanması, çevreye ve insan sağlığına uygun şekilde faaliyette bulunulmasının temin edilmesi için maden mevzuatına aykırı faaliyetleri icra eden kimselere kanun koyucu tarafından belirlenen birtakım müeyyideler uygulanmaktadır. Bu çalışma maden mevzuatına aykırı faaliyetler icra eden kimselere uygulanan idari yaptırımlar hakkındadır. 3213 sayılı Kanunda yer alan idari para cezaları İdare Mahkemesi, Bölge İdare Mahkemesi ve Danıştay kararları ışığında açıklanarak, yargı yoluna başvurma, başvuru süresi ve yeri ile şekil, usul ve esaslarına yer verilmiştir. Kesinleşen idari para cezalarının tebliği, tahsili, zaman aşımı konuları irdelenmiştir. Maden idari para cezaları, başta Maden Kanunu olmak üzere Türk Ceza Kanunu, Kabahatler Kanunu, Ceza Muhakemesi Kanunu ve uluslar arası mevzuat çerçevesinde değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 2 |