Impression management tactics are defined as organizing the impression that members of the organization make on other people. Impression management tactics, which are observed in five different dimensions, namely ingratiation, introducing self-quality, intimidation, being exemplary and self-pity, is a method that employees use to achieve their goals. Individual performance perception is based on how employees evaluate their own performance. The aim of this research is to examine the effect of individual performance perception on impression management tactics. The research sample consists of 315 workers. The questionnaire form consists of demographic information scale, impression management tactics scale and individual performance perception scale. As a result of the analyzes made using the SPSS (Version 22.00), it was concluded that the perception of individual performance positively and significantly affects the dimensions of ingratiation, introducing self-quality and being exemplary, and have no effect on tactics of intimidation and self-pity.
Communication Impression Management Impression Management Tactics Performance Performance Perception
İzlenim yönetimi taktikleri örgüt üyelerinin diğer üyeler üzerinde yarattıkları izlenimi yönetme yöntemleri tanımlanabilir. Bireylerin amaçlarına ulaşmak için kullandıkları izlenim yönetimi taktikleri kendini sevdirme, niteliklerini tanıtma, örnek olma, gözdağı verme ve kendini acındırma olmak üzere beş farklı boyut altında incelenmektedir. Bireysel performans algısı örgüt üyelerinin kendi performanslarını nasıl değerlendirdiklerini ölçmektedir. Bu araştırmanın amacı bireysel performans algısının izlenim yönetimi taktikleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Araştırmanın örneklemi 315 çalışandan oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla oluşturulan anket formu demografik bilgi formu, izlenim yönetimi taktikleri ölçeği ve bireysel performans algısı ölçeğinden oluşmaktadır. SPSS (Versiyon 22.00) istatistik paket programı kullanılarak yapılan analiz ile bireysel performans algısının izlenim yönetimi taktiklerinden örnek olma, kendini sevdirme ve niteliklerini tanıtma boyutlarını anlamlı ve pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
İletişim İzlenim Yönetimi İzlenim Yönetimi Taktikleri Performans Performans Algısı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.