Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 3, 193 - 203, 31.12.2020
https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.754011

Öz

Covid-19 sürecinde, Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Ortaokulu Mühendislik Kulübü öğrencileri ile dijital üretim uygulaması yapılmıştır. Çalışma WEC (Word Enginering Componet-Dünya Mühendislik Olimpiyatları) adlı organizasyon ile birlikte, dijital ortamda 20-27 Mart 2020 tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 6. ve 7. sınıf seviyesinde, üç kız, yedi erkek öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden Covid-19 sürecinde yaşanan problemlere inovatif çözüm getirerek dijital ortamda ürün tasarlamaları istenmiştir. Tasarımlar, Fusion 360 BDT (Bilgisayarlı Destekli Tasarım) yazılımında gerçekleştirilmiştir. Çalışma öncesi ve sonrası öğrencilerin, öz değerlendirmeleri, hazırlanan değerlendirme ölçekleri ile ölçülmüştür. Tasarımlar akademik değerlendirme ölçeği ile değerlendirilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonunda belirlenen probleme uygun inovatif çözümlerin, istenen kriterlere göre zaman ve mekandan bağımsız olarak çalışma grubundaki tüm öğrenciler tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür.

Teşekkür

Gazi Üniversitesi Vakfı WEC Mühendislik Klübü öğrencilerine katkılarından dolayı teşekkür ederim.

Kaynakça

  • 1. Altunkaynak, D., “5 Eksen 3B Yazıcı Tasarımı ve Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü, Karabük, 2020.
  • 2. Öztemel, E., “Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa 25-30, 2018.
  • 3. Ardınç, E., Altun, A., “ Dijital çağın öğreneni”, Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa 12-30, 2017.
  • 4. Nar, B., “Endüstri 4.0 Tamam Peki Ya Eğitim 4.0?”, http://www.egitimdeteknoloji.com, Mayıs 20, 2020.
  • 5. Demir, A., “Endüstri 4.0’dan Eğitim 4.0’a değişen eğitim-öğretim paradigmaları”, International Congress on Social Sciences II, Cilt 13, Sayı 11, Sayfa 147-171, Ankara, 2018.
  • 6. Diwan, P., “Is Education 4.0 an imperative for success of 4th industrial revolution?”, https://medium.com, May 20, 2017.
  • 7. Halili, S.H., “ Technologıcal advancements ın educatıon 4.0”, The Online Journal of Distance Education and e-Learning, Vol 7, Issue 1, Pages 63-69, 2019.
  • 8. Miaoulis, I., “IEEE-USA Today’s Engineer”, http://www.todaysengineer.org/2009/Jun/K-12-curriculum, May 20, 2020.
  • 9. Güneş, S , Yurdakul, M ., Kalaycı, U., Uyanık, U. , Şentürk, S., “ 3 boyutlu yazıcı kullanımının öğrencilerin ar-ge yeteneklerinin gelişimine etkisinin incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda örnek bir uygulama”, International Journal OF 3d Printing Technologies And Digital Industry , Cilt 4, Sayı 1, Sayfa 1-11, 2020.
  • 10. Puncreobutr, R., “Education 4.0: New Challenge of Learning, St.”, Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol.2, Isuse 2, Pages 92, 2016.
  • 11. Çetinkaya, K., Demircioğlu, P., Özsoy, K., Duman, B., “Sanayi 4.0 Teknolojik Alanları ve uygulamaları”, Sayfa 183-201, Pegem Yayınları, Ankara, 2020.
  • 12. MEB., “2023 Eğitim Vizyon Belgesi”, Ankara, Türkiye, 2018.
  • 13. Tıtov, A., Dzhanmamedov, A., “World engıneerıng competıtıons: ınternatıonal contınuous project-based learnıng system”, 4th Internatıonal Congress On 3d Prıntıng (Addıtıve Manufacturıng) Technologıes And Dıgıtal Industry, Pages 1135-1138, Antalya, Turkey, 2019.
  • 14. WEC, “New Projects of WEC Members”, https://blog.anewtech.ru/index.php, May 20,2020.

DIGITAL DESIGN IN EDUCATION PROCESS: AN EXAMPLE OF IMPLEMENTATION DURING COVID-19 PROCESS

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 3, 193 - 203, 31.12.2020
https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.754011

Öz

In the Covid-19 process, digital production application was carried out with Gazi University Foundation Private Secondary School Engineering Club students. The study was carried out online between 20-27 March 2020 in digital environment with the organization called WEC (Word Enginering Componet-World Engineering Olympics). Three female and seven male students at the 6th and 7th grade were included in the study. Students were asked to design products in the digital environment by bringing innovative solutions to the problems experienced in the Covid-19 process. The designs were realized in Fusion 360 BDT (Computer Aided Design) software. The self-evaluations of the students before and after the study were measured with the evaluation scales prepared. Designs were evaluated and interpreted with an academic evaluation scale. At the end of the study, it was observed that innovative solutions suitable for the problem determined were carried out by all students in the study group, regardless of time and place, according to the desired criteria.

Kaynakça

  • 1. Altunkaynak, D., “5 Eksen 3B Yazıcı Tasarımı ve Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi, Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü, Karabük, 2020.
  • 2. Öztemel, E., “Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa 25-30, 2018.
  • 3. Ardınç, E., Altun, A., “ Dijital çağın öğreneni”, Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Sayfa 12-30, 2017.
  • 4. Nar, B., “Endüstri 4.0 Tamam Peki Ya Eğitim 4.0?”, http://www.egitimdeteknoloji.com, Mayıs 20, 2020.
  • 5. Demir, A., “Endüstri 4.0’dan Eğitim 4.0’a değişen eğitim-öğretim paradigmaları”, International Congress on Social Sciences II, Cilt 13, Sayı 11, Sayfa 147-171, Ankara, 2018.
  • 6. Diwan, P., “Is Education 4.0 an imperative for success of 4th industrial revolution?”, https://medium.com, May 20, 2017.
  • 7. Halili, S.H., “ Technologıcal advancements ın educatıon 4.0”, The Online Journal of Distance Education and e-Learning, Vol 7, Issue 1, Pages 63-69, 2019.
  • 8. Miaoulis, I., “IEEE-USA Today’s Engineer”, http://www.todaysengineer.org/2009/Jun/K-12-curriculum, May 20, 2020.
  • 9. Güneş, S , Yurdakul, M ., Kalaycı, U., Uyanık, U. , Şentürk, S., “ 3 boyutlu yazıcı kullanımının öğrencilerin ar-ge yeteneklerinin gelişimine etkisinin incelenmesi: Ostim Teknik Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda örnek bir uygulama”, International Journal OF 3d Printing Technologies And Digital Industry , Cilt 4, Sayı 1, Sayfa 1-11, 2020.
  • 10. Puncreobutr, R., “Education 4.0: New Challenge of Learning, St.”, Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol.2, Isuse 2, Pages 92, 2016.
  • 11. Çetinkaya, K., Demircioğlu, P., Özsoy, K., Duman, B., “Sanayi 4.0 Teknolojik Alanları ve uygulamaları”, Sayfa 183-201, Pegem Yayınları, Ankara, 2020.
  • 12. MEB., “2023 Eğitim Vizyon Belgesi”, Ankara, Türkiye, 2018.
  • 13. Tıtov, A., Dzhanmamedov, A., “World engıneerıng competıtıons: ınternatıonal contınuous project-based learnıng system”, 4th Internatıonal Congress On 3d Prıntıng (Addıtıve Manufacturıng) Technologıes And Dıgıtal Industry, Pages 1135-1138, Antalya, Turkey, 2019.
  • 14. WEC, “New Projects of WEC Members”, https://blog.anewtech.ru/index.php, May 20,2020.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yazılım Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Altunkaynak 0000-0001-8245-7095

Öznur Duman Elgül Bu kişi benim 0000-0002-7966-3610

Ali Dzhanmamedov Bu kişi benim 0000-0002-8941-2137

Kerim Çetinkaya 0000-0001-9537-1821

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altunkaynak, D., Duman Elgül, Ö., Dzhanmamedov, A., Çetinkaya, K. (2020). EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 193-203. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.754011
AMA Altunkaynak D, Duman Elgül Ö, Dzhanmamedov A, Çetinkaya K. EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. IJ3DPTDI. Aralık 2020;4(3):193-203. doi:10.46519/ij3dptdi.754011
Chicago Altunkaynak, Deniz, Öznur Duman Elgül, Ali Dzhanmamedov, ve Kerim Çetinkaya. “EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4, sy. 3 (Aralık 2020): 193-203. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.754011.
EndNote Altunkaynak D, Duman Elgül Ö, Dzhanmamedov A, Çetinkaya K (01 Aralık 2020) EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4 3 193–203.
IEEE D. Altunkaynak, Ö. Duman Elgül, A. Dzhanmamedov, ve K. Çetinkaya, “EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”, IJ3DPTDI, c. 4, sy. 3, ss. 193–203, 2020, doi: 10.46519/ij3dptdi.754011.
ISNAD Altunkaynak, Deniz vd. “EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry 4/3 (Aralık 2020), 193-203. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.754011.
JAMA Altunkaynak D, Duman Elgül Ö, Dzhanmamedov A, Çetinkaya K. EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. IJ3DPTDI. 2020;4:193–203.
MLA Altunkaynak, Deniz vd. “EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, c. 4, sy. 3, 2020, ss. 193-0, doi:10.46519/ij3dptdi.754011.
Vancouver Altunkaynak D, Duman Elgül Ö, Dzhanmamedov A, Çetinkaya K. EĞİTİM SÜREÇLERİNDE DİJİTAL TASARIM: COVID-19 SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. IJ3DPTDI. 2020;4(3):193-20.

Cited By

 download

Uluslararası 3B Yazıcı Teknolojileri ve Dijital Endüstri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.