Yazım Kuralları

07.08.2025 tarihinden itibaren yazım kurallarımızda değişiklik yapılmıştır.
Çevrimiçi Gönderim

Bu talimat, IJAA için makale hazırlamanıza yönelik yönergeler içermektedir. Tüm makaleler çevrimiçi ve Word formatında gönderilmelidir. Lütfen PDF formatında göndermeyin. Dergi makalesi gönderim sürecini dikkatlice takip edin. Makaleler, belirli bir alanda uzman olmayan profesyonel okuyucular için anlaşılır olacak şekilde açık, öz ve dil bilgisi kurallarına uygun Türkçe veya İngilizce olarak yazılmalıdır. Bu gerekliliklere ve aşağıdaki makale formatına uymayan makaleler, düzeltme için incelenmeden önce yazara iade edilebilir.

Genel Yönergeler

Aşağıdaki bölümde uyulması gereken genel (biçimlendirme dışı) yönergeler özetlenmektedir. Bu yönergeler tüm yazarlar için geçerlidir ve makalenizin yayınlanmasıyla ilgili politika ve uygulamalara ilişkin bilgileri içerir.
• Sınıflandırılmamış veya kamuya açıklanması için izin alınmamış eserler
• Telif hakkıyla korunan materyal içeren eserler.
• Başka bir yerde yayınlanmış veya yayınlanmak üzere değerlendirilen eserler.
• Benzerlik oranı %25'in üzerinde olan eserler.
• Yazım kılavuzuna göre hazırlanmayan eserler değerlendirmeye alınamaz.
• Bir sayıda aynı yazara ait sadece tek bir makale yayınlanabilir.

Makalenin Hazırlanması

Makalenizi aşağıda verilmiş olan şablona uygun bir şekilde hazırlayınız.
IJAA Şablonu

Teşekkür

Teşekkür bölümlerini makalenin sonunda, kaynaklardan önce ayrı bir bölümde toplayın ve bu nedenle başlık sayfasına, başlığa dipnot olarak veya başka bir şekilde eklemeyin. Araştırma sırasında yardım sağlayan kişileri burada listeleyin. Bu bölümde yayınlanan bilgilerin sorumluluğu tamamen ilgili yazara aittir.

Çıkar Çatışmaları

Yazar, bu bölümdeki tüm finansal veya finansal olmayan çıkarlarını beyan etmekten sorumludur. Bu bölümde herhangi bir çıkar çatışması yoksa, yazarın açıklayacak bir çıkar çatışması olmadığını beyan etmesi gerekmektedir. Bu beyan zorunludur. Örneğin:
Çıkar Çatışmaları: Yazar(lar) herhangi bir çıkar çatışması beyan etmemektedir.

Katkıda Bulunan Roller Taksonomisi için Yazarlık Katkı Beyanı

Katkıda Bulunan Rolleri Taksonomisi, bireysel yazar katkılarını takdir etmek, yazarlık anlaşmazlıklarını azaltmak ve iş birliğini kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmuştur. İlgili yazar, açıklamaların doğru ve tüm yazarlar tarafından kabul edilmiş olmasını sağlamaktan sorumludur. Daha fazla bilgi için lütfen CRediT taksonomisine (Katkıda Bulunan Rolleri Taksonomisi) bakınız. Bu ifade zorunludur. Örneğin;
Nilüfer Canöz: Yazım - özgün taslak, Araştırma, Görselleştirme, Denetim, Kavramsallaştırma, Metodoloji, Yazılım, Formel analiz. İlker Örs: Araştırma, Denetim, Yazım - inceleme ve düzenleme. Elif Eren Gültekin: Araştırma, Görselleştirme, Denetim. Harun Karakavuz: Kavramsallaştırma, Metodoloji, Yazılım, Formel analiz.

Önemli Notlar

• Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda izin ile ilgili bilgilere (Kurul adı, tarih ve sayı no) makalenin yöntem bölümünde ve ilk/son sayfasında yer verilmelidir.
• Türkçe yayınlarda Makale kelime sayısının en az %15'i kadar genişletilmiş İngilizce özet içermesi gerekmektedir. Genişletilmiş İngilizce Özet çalışmanın amacını, kapsamını, teorik çatısını, yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını içeren bütünsel bir metin olmalı ve çalışmanın ilgili tüm kısımlarını içermelidir. Genişletilmiş Özet her çalışmanın sonunda, Kaynakça kısmından hemen önce yer almalıdır.

Referanslar

Yazarlar metin içi atıf ve referanslar için APA 7 Edition stili baskısını takip etmelidir.
EndNote için indirme linki: APA 7 Edition

Dergi
Çiftçi, H., Bayındırlı, C., & Örs, İ. (2023). Experimental investigation of spoiler application in an SUV type vehicle. International Journal of Energy Applications and Technologies, 10(1), 1-5. https://doi.org/https://doi.org/10.31593/ijeat.1223324
Kitap
Kaufman, K. A., Glass, C. R., & Pineau, T. R. (2018). Mindful sport performance enhancement: Mental training for athletes and coaches. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000048-000
Kitap Bölümü
Zeleke, W. A., Hughes, T. L., & Drozda, N. (2020). Home–school collaboration to promote mind– body health. In C. Maykel & M. A. Bray (Eds.), Promoting mind–body health in schools: Interventions for mental health professionals (pp. 11–26). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000157-002
Konferans Bildirisi
Davidson, R. J. (2019, August 8–11). Well-being is a skill [Conference session]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://irp-cdn.multiscreensite.com/a5ea5d51/files/uploaded/APA2019_ Program_190708.pdf

Son Güncelleme Zamanı: 7.08.2025

International Journal of Aeronautics and Astronautics Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.