Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 21, 22.01.2017

Öz

Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi
ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanımına ilişkin görüşleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 20 fen bilgisi öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi
ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular, fen bilgisi öğretmen adaylarının büyük
çoğunluğunun fen eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili olumlu görüşlere
sahip olduklarını göstermektedir

Kaynakça

  • Anderson, S. E., & Maninger R. M. (2007). Preservice teachers' abilities, beliefs, and intentions regarding technology integration. Journal of Educational Computing Research, 37(2), 151 – 172.
  • Aşkar, P., & Usluel, Y. (2003). Bilgisayarların benimseme hızına ilişkin boylamsal bir çalışma: Üç okulun kıyaslanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 15-25.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 65-85.
  • Choy, D., Wong, A.F. L., Gao, P. (2009). Student teachers’ intentions and actions on integrating technology into their classrooms during student teaching: A Singapore study. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 175-195.
  • Christanse, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4) 411- 434.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Çavaş, B., Kışla, T., ve Twinning, P. (2005). Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik bir araştırma: dICTatEd yaklaşımı. http://kn.open.ac.uk/public/getfile.cfm?documentfileid=4551 15.05.2011.
  • Daymon, C., & Holloway, I. (2003). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. London: Rout ledge.
  • Eteokleous, N. (2008). Evaluating computer technology integration in a centralized school system. Computers & Education,51, 669–686.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25–39.
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Education Technology Research and Development, 55,(3) 223–252.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 72-91.
  • Koçak Usuluel, Y., Kuşkaya Mumcu, F., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Komis, V., Ergazakia, M., & Zogzaa, V. (2007). Comparing computer-supported dynamic modeling and ‘paper & pencil’ concept mapping technique in students’ collaborative activity. Computers & Education, 49(4), 991-1017.
  • Marvasti, A.B. (2004). Qualitative research in sociology. London: Sage Publications Ltd.
  • McCannon, M., & Crews, T. B. (2000). Assessing the technology needs of elementary school teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 8(2), 111-121.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji programı. Talim Terbiye Kurulu: Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). İlköğretim fen bilimleri dersi programı. Talim Terbiye Kurulu: Ankara.
  • Önal, N. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitimde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin yeterlik ve görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K., & Çağıltay, E. (2004). Teknoloji ve eğitim: Ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. İstanbul: 76-93.
  • Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 413-429.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating Educational Technology into Teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Smith, A. (2000). Interactive whiteboard evaluation. 12.08.2013 tarihinde http://www.mirandanet.ac.uk/pubs/smart board.htm. adresinden erişilmiştir.
  • Williams, H. S., & Kingham, M. (2003). Infusion of technology into the curriculum. Journal of Instructional Psychology, 30(3), 178-184.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 21, 22.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Anderson, S. E., & Maninger R. M. (2007). Preservice teachers' abilities, beliefs, and intentions regarding technology integration. Journal of Educational Computing Research, 37(2), 151 – 172.
  • Aşkar, P., & Usluel, Y. (2003). Bilgisayarların benimseme hızına ilişkin boylamsal bir çalışma: Üç okulun kıyaslanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 15-25.
  • Baki, A., Aydın Yalçınkaya, H., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 65-85.
  • Choy, D., Wong, A.F. L., Gao, P. (2009). Student teachers’ intentions and actions on integrating technology into their classrooms during student teaching: A Singapore study. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 175-195.
  • Christanse, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4) 411- 434.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Çavaş, B., Kışla, T., ve Twinning, P. (2005). Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik bir araştırma: dICTatEd yaklaşımı. http://kn.open.ac.uk/public/getfile.cfm?documentfileid=4551 15.05.2011.
  • Daymon, C., & Holloway, I. (2003). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. London: Rout ledge.
  • Eteokleous, N. (2008). Evaluating computer technology integration in a centralized school system. Computers & Education,51, 669–686.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25–39.
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Education Technology Research and Development, 55,(3) 223–252.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 72-91.
  • Koçak Usuluel, Y., Kuşkaya Mumcu, F., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Komis, V., Ergazakia, M., & Zogzaa, V. (2007). Comparing computer-supported dynamic modeling and ‘paper & pencil’ concept mapping technique in students’ collaborative activity. Computers & Education, 49(4), 991-1017.
  • Marvasti, A.B. (2004). Qualitative research in sociology. London: Sage Publications Ltd.
  • McCannon, M., & Crews, T. B. (2000). Assessing the technology needs of elementary school teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 8(2), 111-121.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji programı. Talim Terbiye Kurulu: Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). İlköğretim fen bilimleri dersi programı. Talim Terbiye Kurulu: Ankara.
  • Önal, N. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitimde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin yeterlik ve görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K., & Çağıltay, E. (2004). Teknoloji ve eğitim: Ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. İstanbul: 76-93.
  • Pierson, M. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 413-429.
  • Roblyer, M., & Edwards, J. (2005). Integrating Educational Technology into Teaching. (4th Ed.) Upper Saddler River, NJ: Prentice –Hall.
  • Smith, A. (2000). Interactive whiteboard evaluation. 12.08.2013 tarihinde http://www.mirandanet.ac.uk/pubs/smart board.htm. adresinden erişilmiştir.
  • Williams, H. S., & Kingham, M. (2003). Infusion of technology into the curriculum. Journal of Instructional Psychology, 30(3), 178-184.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Nagihan Tanık Önal

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanık Önal, N. (2017). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1), 1-21.
----------