Bu çalışmanın amacı fen bilimleri dersi
2017 taslak öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin ortaya
konulmasıdır. Araştırma nitel bir çalışma olup veriler yarı yapılandırılmış
görüşmeler ile toplanmıştır. Bu çalışmada kullanılan görüşme formu, fen eğitimi
alanı ile ilgili 4 öğretim üyesi, 5 fen bilimleri öğretmeni 2 de program
geliştirme uzmanından alınan uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilmiştir.
Araştırmada örneklem, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Örneklem büyüklüğü ise
toplanacak verinin derinliği ve genişliği ile ilgili olduğundan alanında
kendini geliştirmiş ve zümreleri tarafından ders etkinlikleri ile ilgili sosyal
medyada yaptıkları örnek çalışmalarla tanınan 10 fen bilimleri öğretmeniyle
sınırlı tutulmuştur. Çalışma ile elde edilen veriler, görüşme formunda
kullanılan sorular dikkate alınarak betimsel analizle analiz edilmiş ve
betimsel olarak sunulmuştur. Çalışma ile fen bilimleri dersi 2017 taslak
öğretim programının konu seçimi, konu ekleme-çıkarma, konu sırası ve kazanımlar
gibi değişkenler için doğabilecek olumsuzlukların önüne geçmek, görüş ve
önerilerle eksiklikleri tespit etmek ve paydaş görüşleri almak üzere askıya
çıkarılmış olması olumlu bir çalışma olarak görülse de örneklemi oluşturan
öğretmenler bu durumun yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Çalışma sonucunda
öğretim programı güncelleme çalışmalarının; öğretim programı hazırlama,
uygulama, ölçme değerlendirme ve uygulayıcıların kullanacağı ders materyalleri
ile birlikte bir bütün olarak görülmesi gerektiği önerilmektedir.
Fen Bilimleri Dersi Fen Bilimleri Taslak Öğretim Programı Öğretmen Görüşleri
The aim of this study is to get teachers'
views on the 2017 draft science curriculum. The study is a qualitative and data
were collected with semi-structured interviews. The interview form used in this
study was developed with expert opinions gathered from four academicians,five
science teachers and two curriculum devlopment experts. Convenient sampling
was used in the study as sampling
method. Since the sample size is related to the depth and width of the data to
be collected, it has been confined to 10 science teachers who have developed
themselves in the field and are well known by their sample work on social media
related to class activities. The data obtained from the study were analyzed by
descriptive analysis methods taking into account the questions used in the
interview form and presented descriptively. Although it is seen as a positive
study, teachers that are the sample of the study have stated that this
situation is not enough in which the 2017 draft science curriculum of the
science lesson program is designed to prevent the negative consequences for
variables such as subject selection, subject addition and subtraction, subject
line and achievements, to identify deficiencies with opinions and suggestions,
and to take stakeholder opinions. As a result of the study, It is recommended
that the curriculum should be seen as a whole together with the curriculum
preparation, implementation, measurement evaluation, and course materials to be
used by practitioners.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |