Bu çalışma, Ebsco, Eric, Wiley Online
Library elektronik veri tabanlarından ulaşılan yurtdışı kaynaklı akademik
dergilerde yayınlanan eğitim bilimlerine ilişkin araştırmaları içerik ve
yöntemsel açılardan incelemeyi ve genel eğilimlerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu amaçla 1998-2009 yıllları arasında eğitim bilimleri alanında
yayınlanmış 69 makale yayınlandıkları yıla, örnekleme aldıkları yaş dönemine,
yazarların cinsiyetine ve bir araştırmada yer alma sayısına, ülkelerine göre
araştırma yapılan konulara, dergilere ve üniversitelere, veri toplama ve veri
analiz biçimlerine göre içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuçlara göre
araştırmaların en çok yükseköğretim düzeyinde gerçekleştirildiği, yine
araştırma örneklemlerinin Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere
sırasıyla İngiltere, Hollanda, Tayvan ve Kanada ülkelerinden seçildiği,
yöntemsel açıdan nicel yöntemin nitel yönteme kıyasla daha çok kullanıldığı, toplamda yirmi iki
ülkede otuz farklı konu alanında çalışıldığı bulgulanmıştır. Öte yandan içerik
açısından eğilimin en çok kuram ve yöntem odaklı öğrenme temasında olduğu, bu
bağlamda en çok yapılandırmacı öğrenme konusunun ele alındığı, Hollanda
haricinde araştırma yapılan üniversitelerin çeşitlendiği, veri toplamada en çok
görüşme tekniğinin kullanıldığı, bunu takiben anket ve ölçek kullanımına diğer
veri toplama tekniklerine kıyasla daha çok yer verildiği, verileri çözümlemede
daha çok betimsel ve yordamsal analizlerin bir arada kullanıldığı görülmüştür.
Bilimsel araştırma süreci eğitim araştırmaları araştırma eğilimleri
The aim of this study is to examine the researches about educational sciences published in international academic journals from Ebsco, Eric, Wiley Online Library electronic databases in terms of content and methodology and to present their general tendencies. For this purpose, 69 articles published in the field of educational sciences between the years of 1998 and 2009, the age of sampling, the gender of the authors and the number of participants in a study, the research topics, journals and universities, It was investigated. According to the results, it was found that the researches were carried out at the higher education level and that the research samples were selected from the United States of America, respectively, from the United Kingdom, the Netherlands, Taiwan and Canada. On the other hand, in terms of content, the tendency is mostly the theory and method-oriented learning theme, in which the most constructivist learning subject is discussed, the universities which are researched outside the Netherlands are diversified, the most interview technique is used in the data collection, It is seen that descriptive and procedural analyzes are mostly used in data analysis
Educational researches scientific research process research trends
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |