Bu araştırmada Türkiye’deki çeşitli ilköğretim ve ortaöğretim
kurumlarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin ve yöneticilerin almış
oldukları hizmet içi eğitimlerin etkililiğine yönelik görüşleri ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada yönetici ve öğretmen görüşleri
betimleneceğinden karma yöntem kullanılmış, nicel veriler tarama modeli ile
toplanmış, nicel verilerin yanı sıra yönetici ile öğretmenlerin hizmet içi
eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini almaya yönelik açık uçlu sorulardan da
nitel veriler elde etme yoluna gidilmiştir. Bunun için değişik özelliklerde
ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 475 öğretmen ve 21 yönetici
ile bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak, “Hizmet içi Eğitimi Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda öğretmen ve yöneticilerin mevcut hizmet içi eğitim faaliyetlerine
kendi istekleri ile kişisel ve mesleki gelişimlerini geliştirmek ve değişen
öğretim programları hakkında bilgilendirilmek için katıldıkları, bu
faaliyetleri gerekli ve etkin buldukları, bu eğitimleri alanında akademik
kariyer yapan ve uygulamaların bizzat içerisinde yer alan öğretmenlerden almak
istedikleri görülmüştür. Ancak faaliyetlerin yürütülmesinde zaman yönetimi,
fiziksel mekân, faaliyeti yürüten öğretici açısından çeşitli sorunlarla
karşılaştıkları görülmüştür.
Hizmet içi Eğitim Hizmet içi Eğitimin Etkililiği Fen Bilimleri Öğretmen Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |