Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Açlık Riskine ve Besin Kıtlığına” 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Çözüm Önerileri -2

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2020

Öz

Araştırmanın amacı, “Bitkilerimizi de Geleceğimizi de Koruyoruz” (TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı, 218B186) projesi kapsamında katılımcılara sorulan “Açlık riskine ve besin kıtlığına karşı çözüm önerileriniz” sorusuna verdikleri cevapların incelenmesidir. Çalışma, 11 ve 12 ile 16 Nisan 2019 (3 Gün) tarihlerinde Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Ziraat Fakültesinde yürütülmüştür. Araştırmanın örnek evrenini Kırşehir İli merkez ortaokullarının 5. ve 6. sınıflarında eğitim öğretim gören 76 katılımcı oluşturmaktadır. Proje etkinlikleri “Yaparak yaşayarak öğrenme” ve “Öğrenmeyi öğrenebilme” prensiplerine uygun planlanmıştır. Proje kapsamında; katılımcılara bilimsel bazı temel konular oyunlarla öğretilerek, merak etme, araştırma yapma ve sorgulama duygularının uyarılması sağlanmıştır. Bu kapsamda kendilerine açık uçlu olarak sorulan sorunun cevabı “Kısa metin yazımı” olarak alınmıştır. Çalışma sonucunda toplanan veriler değerlendirilmiş ve gruplandırılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcılarca “Çöpe yiyecek atılmaması/israf edilmemesi/tasarruf edilmesi, yiyecek /para yardımının yapılması, yiyebileceğimiz kadar tüketilmesi, bitkisel üretim yapılması/arttırılması, bitkisel üretim yapılmalı/arttırılmalı, bilinçli tüketim yapılması/gereğinden fazla yemek yenilmemesi/daha sınırlı tüketilmesi/ihtiyaç kadar alınması, daha çok bitkisel üretim yapılması” önerilerinin daha çok yapıldığı belirlenmiştir. Katılımcıların gıda güvenliği ve sürdürülebilir çevre konularında hassasiyetlerin olması ve problem çözümüne katkı sağlamasının önemli olduğu düşünülmektedir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı

Proje Numarası

218B186

Teşekkür

Bu çalışma TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programınca finanse edilmiş olup “Bitkilerimizi de Geleceğimizi de Koruyoruz” (218B186) projesi kapsamında yürütülmüştür. Projeye katkılarından dolayı TÜBİTAK, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve çalışmalara katkı sağlayan gönüllülere teşekkür ederiz. Projenin geliştirilmesinde ve yürütülmesinde desteklerini esirgemeyen Kırşehir İl Millî Eğitim Müdürü Şevket KARADENİZ’e teşekkür ederiz. Projenin yürütülmesine katkı sağlayan Kırşehir İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Biriminden Mehmet Gürhan LADİKLİ, Prof. Dr. Erol Güngör Ortaokulu Müdür Yardımcısı Mustafa YILMAZ ile Fen Bilgisi Öğretmenleri Begüm GÖKÇEK ve Murat HAKKI, Sırrı Kardeş Ortaokulu Müdürü Abdullah DELİBAŞ ve Fen Bilgisi Öğretmeni Elif HAKKI’ya teşekkürü bir borç biliriz.

Kaynakça

  • Marulcu, İ., Saylan, A. ve Güven, E. (2014). 6. ve 7. sınıf öğrenciler için gerçekleştirilen “Küçük Bilginler Bilim Okulu”nun değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11(25), 341-352.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Fen Bilimleri Dersi, Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) 54 sayfa.
  • Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 15-29.

“Hunger Risk and Scarcity of Food” 5th and 6th Grade Students' Suggestions for Solutions -2

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2020

Öz

The aim of the research was to examine the answers of the participants to the question "The risk of hunger and scarcity of food” were your thoughts on the measure” project focus asked, “We protect our plants and our future” (TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools Programme 218B186). The study was conducted on 11 th, 12 th and 16 th April 2019 (3 days) at Kırşehir Ahi Evran University, Faculty of Agriculture. The sample population of the research consisted of 76 participants studying in 5th and 6th grades of Kırşehir Central secondary schools. The project activities were planned in accordance with the principles of "Learning by doing and experiencing" and "Learning to learn". In the project coverage; The participants were taught some basic scientific issues through games, and stimulated their feelings of curiosity, research and questioning. In this context, “short text writing in was taken as an open-ended answer to the question. The data collected at the end of the study were evaluated and grouped. To conclude; it was determined that the suggestions “not to be food waste/saved, food aid / money aid, consumption as much as we can eat, plant production/increase, food aid/don't eat more than necessary/more limited consumption/taking as much as needed, more vegetable production” were done to subjects in higher rate . It was thought the important of the presence of sensitivities of participants on food safety and sustainable environment and their contribution to problem solving.

Proje Numarası

218B186

Kaynakça

  • Marulcu, İ., Saylan, A. ve Güven, E. (2014). 6. ve 7. sınıf öğrenciler için gerçekleştirilen “Küçük Bilginler Bilim Okulu”nun değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11(25), 341-352.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Fen Bilimleri Dersi, Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) 54 sayfa.
  • Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 15-29.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Kadir Akan 0000-0002-1612-859X

Melih Yılar Bu kişi benim

Yusuf Bayan

Hayriye Didem Sağlam

Kander Koç

Ufuk Karadavut

Proje Numarası 218B186
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Kabul Tarihi 20 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akan, K., Yılar, M., Bayan, Y., Sağlam, H. D., vd. (2020). “Açlık Riskine ve Besin Kıtlığına” 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Çözüm Önerileri -2. International Journal of Active Learning, 5(1), 1-11.
----------