Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Elementary Mathematics Teaching Undergraduate Students' Content Knowledge on Vector Product

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 58, 21.07.2022

Öz

This research aims to determine the knowledge level of the second year undergraduate students of primary education mathematics teaching about vector multiplication and their views on analytical geometry and to examine these in terms of gender variable. In addition, it was aimed to investigate the relationship between the knowledge level of the students on vector multiplication and their general views on analytical geometry. The sample of the research consists of 2nd year undergraduate students studying primary school mathematics teaching at Buca Education Faculty in the fall semester of the 2020-2021 academic year. In the research, firstly, a 16-item test including vector multiplication was applied. The second data collection tool is the "Analytical Geometry Attitude and Self-Efficacy" scale developed by Ilgün, Azak, and Takunyacı (2012). The general scanning model was preferred in the study. As a result of the research, it was concluded that undergraduate students were successful in vector product and the vector product success scores of the students did not make a significant difference according to the gender variable. When the mean scores of the undergraduate students' general views on analytical geometry were examined, it was concluded that the sub-dimensions of the scale, self-efficacy and achievement requirement were high, but the difficulty sub-dimension was moderate. It was concluded that the general views and sub-dimensions of undergraduate students towards analytical geometry did not differ significantly according to gender. According to the result of the last sub-problem examined by the research, it was determined that there was a high level, positive and significant relationship between the undergraduate students' learning level of vector multiplication and their views on analytical geometry.

Kaynakça

  • Ak Beyatlı, M. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tam Sayılarla Toplama Ve Çıkarma İşlemlerine Yönelik Konu Alan Bilgilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. (UMİ No : 608511)
  • Aksu, M.(1985).Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı, Eğitim ve Bilim Dergisi: 9(54), 12-16.
  • Akyıldız, P. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının lineer cebire yönelik tutumları ve alan dili becerilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi, İstanbul: Aktüel.
  • Altun, M. ve Arslan, Ç. (2006). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Baki, M. ve Çekmez, E. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının limit kavramının formal tanımına yönelik anlamalarının incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(2), 81-98.
  • Baki, A.ve Kartal, T. (2004). Kavramsal Ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Değerlendirilmesi.Türk Eğitim Bilimleri Dergisi2(1), 27-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26129/275228
  • Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The Exercise Of Control. New York: Freeman.
  • Bekdemir, M. (2012). Öğretmen Adaylarının Çember ve Daire Konularında Kavram Ve İşlem Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 83-95.
  • Bindak, R. (2004). Geometri Tutum Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması ve Bir Uygulama. (Yayımlanmış Doktora Tezi), Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Anabilim Dalı, Diyarbakır.(UMİ No: 150678)
  • Bostancı, Kuzu ve Sıvacı, (2020). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Öz- Yeterlik Algıları Ve Geometrik Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 282-310.
  • Bozkurt, A. ve Koç, Y.(2012). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Prizma Kavramına Dair Bilgilerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(4), 2941 - 2952.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.F., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Tarama Araştırmaları. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (25.Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çakmak, Z., Konyalıoğlu, A.C. ve Işık, A. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu cisimlere ilişkin konu alanı bilgilerinin incelenmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 8, 28-44.
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-237.
  • Çıkrıkçı F. H. (2015). Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Alan ve Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.(UMİ No: 395286)
  • Duatepe-Paksu, A. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çokgenlerin Kritik Özelliklerine İlişkin Alan Bilgisi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 34-46.
  • Duran, M . ve Kaplan, A . (2016). Lise Matematik Öğretmenlerinin Türevin Tanımına ve Türev-Süreklilik İlişkisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 795-831. DOI: 10.17556/jef.68600
  • Edwards, B. ve Ward, M. B. (2008). The Role Of Mathematical Definitions İn Mathematics And İn Undergraduate Mathematics Courses. In M. P. Carlson And C. Rasmussen (Eds.), Making The Connection: Research And Teaching İn Undergraduate Mathematics (s. 223-232). Washington, DC: Mathematical Association Of America.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M., ve Kesici, S. (2011). Gender Differences İn Geometry Andmathematics Achievement and Self-Efficacy Beliefs in Geometry. Eurasian Journal of Educational Research, 43, 91-106.
  • Even, R.(1993).Subject-Matter Knowledge And Pedagogical Content Knowledge: Prospective Secondary Teachers And The Function Concept. Journal For Research İn Mathematics Education, Vol. 24, No. 2, Pp. 94-116, 1993.
  • Gedik, S. D.(2014).Matematik Alan Bilgisi Geliştirme Sürecine Hata Temelli Aktivitelerin Etkisi(Yayınlanmış Doktora Tezi).Atatürk Üniversitesi.: (UMİ No: 381620).
  • Genç, M. Ve Akıncı, M. (2019). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Alınan Matematik Konu Alan Derslerine İlişkin Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 483-514.DOI: 10.17522/balikesirnef.569955.
  • Gökkurt, B.(2014).Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Geometrik Cisimler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi(Yayınlanmış Doktora Tezi).Atatürk Üniversitesi.(UMİ No: 381641)
  • Gökkurt, B., Koçak, M. ve Soylu, Y. (2014). Öğretmen Adaylarının Kesirler Konusuna Yönelik Konu Alan Bilgileri Ve Öğretim Stratejileri Bilgilerinin İncelenmesi. On birinci ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresinde sözlü bildiri. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2016a). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Prizma Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 451- 481
  • Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2016b). Ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin bazı bileşenler açısından incelenmesi: koni örneği. Elementary Education Online, 15(3), 946 - 973
  • Güler,(2014). Öğretmen adaylarının matematik öğretme bilgilerinin incelenmesi: Cebir örneği.(yayınlanmış yüksek lisans tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. (UMİ No: 380249)
  • Gürel, R.( 2016) .Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Merkezi Eğilim Ve Yayılım Ölçülerine İlişkin Öğretim Bilgilerinin incelenmesi.(Yayınlanmış doktora tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi.( UMİ No: 443569)
  • Ilgün, M., Azak, A. Z. ve Takunyaci, M. (2012). Development Of Self Efficacy And Attitude Toward Analytic Geometry Scale (SAAG-S). Procedia-Social And Behavioral Sciences, 55, 20-27.
  • Işık, A. ve Baran Kaya, T. (2017). Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Matematiksel Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 117-145 DOI: 10.17556/Erziefd.291219
  • İnceoğlu, M. (2000). Tutum – Algı – İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın, Ankara.
  • Kartal, B. Ve Çınar, C. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Çokgenlere Dair Geometri Bilgilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) , 375-399.
  • Kaya, D. ve Keşan, C. (2012). Üniversite adayı sayısal bölümü öğrencilerine yönelik kavramsal ve işlemsel uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.1(3), 2146-9199.
  • Konyalıoğlu, A., Tortumlu, N., Kaplan, A., Işık, A. ve Hızarcı, S. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının İntegral Kavramını Kavramsal Anlamaları Üzerine. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1),1-8.
  • Lucus, C. A.(2006). Is subject matter knowledge affected by experience? The case of composition of functions. In Novotná, J., Moraová, H., Krátká, M. & Stehlíková, N. (Eds.). Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4,( s. 97-104). Prague: PME.
  • Ma, L.(1999). Knowing And Teaching Elementary Mathematics: Teachers’ Understanding Of Fundamental Mathematics İn China And The Unite States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002). İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği.V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, İçinde (s. 860-865).Erişim adresi: https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/matematik-tutum-olcegi-matt-kisaltilmis-formu-ilkogretim-icin-toad.pdf
  • Özerdem, E. (2007). Lisans Düzeyinde Analitik Geometri Dersindeki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesine Yönelik Bir Araştırma (Yayınlanmış Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.(UMİ no: 211625)
  • Özer, B. ve Gelen, İ. (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine Sahip Olma Düzeyleri Hakkında Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9), 39-55.
  • Özkan, E. (2010). Geometri öz-yeterliği, cinsiyet, sınıf seviyesi, anne-baba eğitim durumu ve geometri başarısı arasındaki ilişkiler. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi (UMİ No: 263439)
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara Erişim Adresi: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/1111 5355_yyretmenlyk_mesle yy_genel_yeterlyklery.pdf.
  • Pazarbaşı, B. N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi,(Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi (UMİ No: 388151).
  • Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli? Matematikte Yeni Bir Boyut. (F. Halatçı, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. (Orijinal Basım 1990).
  • Schoenfeld, A. E. (1992). Learning To Think Mathematically: Problem Solving, Metacognition, And Sense Making İnmathematics İn Grouws D. A. (Ed.), Handbook Of Researchon Mathematics Teaching And Learning, 334-370.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Öğretmen Yeterlilikleri ve Mesleki Gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Soylu, Y. ve Aydın, S.(2006).Matematik Derslerinde Kavramsal Ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.8(2),83-95.
  • Sulak, H. ve Ardahan H. (1999), Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi Ve Alınması Gereken Tedbirler. Araştırma Vakfı Projesi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Proje No:96-123.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. Taşpınar, S.İ. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Geometrik Cisimler Hakkındaki Konu Alan Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi. (Umi No: 613532)
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Uygun, S., Ergen, G., ve Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa'da Öğretmen Eğitimi Programlarında Uygulama Eğitiminin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 10(2), 389-425.
  • Van de Wella, J.E., (1989). Elementary School Mathematics, Virjinia Commonwealth Universty. 6
  • Yavuz,(2020). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumlarının Ve Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi( UMİ No: 613029).
  • Yazıcı,N. ve Kültür,M.(2017). Matematik Öğretmenlerinin Kümeler Ünitesinde Yer Alan Temel Kavramlara İlişkin Matematiksel Bilgilerinin İncelenmesi.Journal Of Computer And Education Research,5(9),100-124
  • Yeşilyurt-Çetin, A.( 2017). Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel İspatta Önceden Belirlenen Anahtar Fikirleri Yazabilme Süreçleri .(Yayınlanmış Doktora Tezi). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi.( UMİ No: 480352)
  • Yıldızlı, H. ve Sarı, M. H. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Geometrik Cisimlere İlişkin Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 601-636.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Vektörel Çarpım Konusundaki Alan Bilgilerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 58, 21.07.2022

Öz

Bu araştırma, ilköğretim matematik öğretmenliği ikinci sınıf lisans öğrencilerinin vektörel çarpım konusundaki bilgi düzeyi ile analitik geometriye yönelik görüşlerinin belirlenmesini ve bunların cinsiyet değişkeni açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin vektörel çarpım konusundaki bilgi düzeyi ile analitik geometriye olan genel görüşleri arasındaki ilişkide araştırılmak istenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında, Buca Eğitim Fakültesinde ilköğretim matematik öğretmenliği okumakta olan ikinci sınıf lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada ilk olarak vektörel çarpım konusunu içeren 16 maddelik test uygulanmıştır. İkinci veri toplama aracı ise Ilgün, Azak ve Takunyacı’nın (2012) geliştirdiği “Analitik Geometri Tutum ve Öz Yeterlilik” ölçeğidir. Araştırmada genel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın sonucunda lisans öğrencilerin vektörel çarpım konusunda başarılı oldukları ve öğrencilerin vektörel çarpım başarı puanlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Lisans öğrencilerinin analitik geometriye yönelik genel görüşlerinin puan ortalamaları incelendiğinde yüksek düzeyde olduğu aynı zamanda ölçeğinin alt boyutlarından olan öz-yeterlik ve başarı gerekliliğinin yüksek olduğu ancak zorluk alt boyutunun orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Lisans öğrencilerin analitik geometriye yönelik genel görüşlerinin ve alt boyutlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın incelediği son alt problemin ulaştığı sonuca göre lisans öğrencilerin vektörel çarpım konusunu öğrenme düzeyi ile analitik geometriye yönelik görüşleri arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ak Beyatlı, M. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tam Sayılarla Toplama Ve Çıkarma İşlemlerine Yönelik Konu Alan Bilgilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. (UMİ No : 608511)
  • Aksu, M.(1985).Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı, Eğitim ve Bilim Dergisi: 9(54), 12-16.
  • Akyıldız, P. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının lineer cebire yönelik tutumları ve alan dili becerilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede Matematik Öğretimi, İstanbul: Aktüel.
  • Altun, M. ve Arslan, Ç. (2006). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Baki, M. ve Çekmez, E. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının limit kavramının formal tanımına yönelik anlamalarının incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(2), 81-98.
  • Baki, A.ve Kartal, T. (2004). Kavramsal Ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Değerlendirilmesi.Türk Eğitim Bilimleri Dergisi2(1), 27-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26129/275228
  • Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The Exercise Of Control. New York: Freeman.
  • Bekdemir, M. (2012). Öğretmen Adaylarının Çember ve Daire Konularında Kavram Ve İşlem Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 83-95.
  • Bindak, R. (2004). Geometri Tutum Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması ve Bir Uygulama. (Yayımlanmış Doktora Tezi), Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Anabilim Dalı, Diyarbakır.(UMİ No: 150678)
  • Bostancı, Kuzu ve Sıvacı, (2020). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Öz- Yeterlik Algıları Ve Geometrik Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 54, 282-310.
  • Bozkurt, A. ve Koç, Y.(2012). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Prizma Kavramına Dair Bilgilerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(4), 2941 - 2952.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.F., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Tarama Araştırmaları. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (25.Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çakmak, Z., Konyalıoğlu, A.C. ve Işık, A. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu cisimlere ilişkin konu alanı bilgilerinin incelenmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 8, 28-44.
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 207-237.
  • Çıkrıkçı F. H. (2015). Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Alan ve Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.(UMİ No: 395286)
  • Duatepe-Paksu, A. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çokgenlerin Kritik Özelliklerine İlişkin Alan Bilgisi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 34-46.
  • Duran, M . ve Kaplan, A . (2016). Lise Matematik Öğretmenlerinin Türevin Tanımına ve Türev-Süreklilik İlişkisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 795-831. DOI: 10.17556/jef.68600
  • Edwards, B. ve Ward, M. B. (2008). The Role Of Mathematical Definitions İn Mathematics And İn Undergraduate Mathematics Courses. In M. P. Carlson And C. Rasmussen (Eds.), Making The Connection: Research And Teaching İn Undergraduate Mathematics (s. 223-232). Washington, DC: Mathematical Association Of America.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M., ve Kesici, S. (2011). Gender Differences İn Geometry Andmathematics Achievement and Self-Efficacy Beliefs in Geometry. Eurasian Journal of Educational Research, 43, 91-106.
  • Even, R.(1993).Subject-Matter Knowledge And Pedagogical Content Knowledge: Prospective Secondary Teachers And The Function Concept. Journal For Research İn Mathematics Education, Vol. 24, No. 2, Pp. 94-116, 1993.
  • Gedik, S. D.(2014).Matematik Alan Bilgisi Geliştirme Sürecine Hata Temelli Aktivitelerin Etkisi(Yayınlanmış Doktora Tezi).Atatürk Üniversitesi.: (UMİ No: 381620).
  • Genç, M. Ve Akıncı, M. (2019). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Eğitiminde Alınan Matematik Konu Alan Derslerine İlişkin Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 483-514.DOI: 10.17522/balikesirnef.569955.
  • Gökkurt, B.(2014).Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Geometrik Cisimler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi(Yayınlanmış Doktora Tezi).Atatürk Üniversitesi.(UMİ No: 381641)
  • Gökkurt, B., Koçak, M. ve Soylu, Y. (2014). Öğretmen Adaylarının Kesirler Konusuna Yönelik Konu Alan Bilgileri Ve Öğretim Stratejileri Bilgilerinin İncelenmesi. On birinci ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresinde sözlü bildiri. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2016a). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Prizma Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 451- 481
  • Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2016b). Ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin bazı bileşenler açısından incelenmesi: koni örneği. Elementary Education Online, 15(3), 946 - 973
  • Güler,(2014). Öğretmen adaylarının matematik öğretme bilgilerinin incelenmesi: Cebir örneği.(yayınlanmış yüksek lisans tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. (UMİ No: 380249)
  • Gürel, R.( 2016) .Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Merkezi Eğilim Ve Yayılım Ölçülerine İlişkin Öğretim Bilgilerinin incelenmesi.(Yayınlanmış doktora tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi.( UMİ No: 443569)
  • Ilgün, M., Azak, A. Z. ve Takunyaci, M. (2012). Development Of Self Efficacy And Attitude Toward Analytic Geometry Scale (SAAG-S). Procedia-Social And Behavioral Sciences, 55, 20-27.
  • Işık, A. ve Baran Kaya, T. (2017). Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Matematiksel Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 117-145 DOI: 10.17556/Erziefd.291219
  • İnceoğlu, M. (2000). Tutum – Algı – İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın, Ankara.
  • Kartal, B. Ve Çınar, C. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Çokgenlere Dair Geometri Bilgilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) , 375-399.
  • Kaya, D. ve Keşan, C. (2012). Üniversite adayı sayısal bölümü öğrencilerine yönelik kavramsal ve işlemsel uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.1(3), 2146-9199.
  • Konyalıoğlu, A., Tortumlu, N., Kaplan, A., Işık, A. ve Hızarcı, S. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının İntegral Kavramını Kavramsal Anlamaları Üzerine. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1),1-8.
  • Lucus, C. A.(2006). Is subject matter knowledge affected by experience? The case of composition of functions. In Novotná, J., Moraová, H., Krátká, M. & Stehlíková, N. (Eds.). Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4,( s. 97-104). Prague: PME.
  • Ma, L.(1999). Knowing And Teaching Elementary Mathematics: Teachers’ Understanding Of Fundamental Mathematics İn China And The Unite States. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E. (2002). İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği.V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, İçinde (s. 860-865).Erişim adresi: https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/matematik-tutum-olcegi-matt-kisaltilmis-formu-ilkogretim-icin-toad.pdf
  • Özerdem, E. (2007). Lisans Düzeyinde Analitik Geometri Dersindeki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesine Yönelik Bir Araştırma (Yayınlanmış Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.(UMİ no: 211625)
  • Özer, B. ve Gelen, İ. (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine Sahip Olma Düzeyleri Hakkında Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9), 39-55.
  • Özkan, E. (2010). Geometri öz-yeterliği, cinsiyet, sınıf seviyesi, anne-baba eğitim durumu ve geometri başarısı arasındaki ilişkiler. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi (UMİ No: 263439)
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara Erişim Adresi: http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/1111 5355_yyretmenlyk_mesle yy_genel_yeterlyklery.pdf.
  • Pazarbaşı, B. N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi,(Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi (UMİ No: 388151).
  • Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli? Matematikte Yeni Bir Boyut. (F. Halatçı, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. (Orijinal Basım 1990).
  • Schoenfeld, A. E. (1992). Learning To Think Mathematically: Problem Solving, Metacognition, And Sense Making İnmathematics İn Grouws D. A. (Ed.), Handbook Of Researchon Mathematics Teaching And Learning, 334-370.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Öğretmen Yeterlilikleri ve Mesleki Gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Soylu, Y. ve Aydın, S.(2006).Matematik Derslerinde Kavramsal Ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.8(2),83-95.
  • Sulak, H. ve Ardahan H. (1999), Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi Ve Alınması Gereken Tedbirler. Araştırma Vakfı Projesi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Proje No:96-123.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen Yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. Taşpınar, S.İ. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Geometrik Cisimler Hakkındaki Konu Alan Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi. (Umi No: 613532)
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Uygun, S., Ergen, G., ve Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa'da Öğretmen Eğitimi Programlarında Uygulama Eğitiminin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 10(2), 389-425.
  • Van de Wella, J.E., (1989). Elementary School Mathematics, Virjinia Commonwealth Universty. 6
  • Yavuz,(2020). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumlarının Ve Bilgilerinin İncelenmesi.(Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi( UMİ No: 613029).
  • Yazıcı,N. ve Kültür,M.(2017). Matematik Öğretmenlerinin Kümeler Ünitesinde Yer Alan Temel Kavramlara İlişkin Matematiksel Bilgilerinin İncelenmesi.Journal Of Computer And Education Research,5(9),100-124
  • Yeşilyurt-Çetin, A.( 2017). Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel İspatta Önceden Belirlenen Anahtar Fikirleri Yazabilme Süreçleri .(Yayınlanmış Doktora Tezi). Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından Erişildi.( UMİ No: 480352)
  • Yıldızlı, H. ve Sarı, M. H. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Geometrik Cisimlere İlişkin Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 601-636.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makale
Yazarlar

Sidar Güzel Bu kişi benim 0000-0001-9006-2157

Süha Yılmaz 0000-0002-8330-9403

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güzel, S., & Yılmaz, S. (t.y.). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Vektörel Çarpım Konusundaki Alan Bilgilerinin İncelenmesi. International Journal of Active Learning, 7(1), 23-58.
----------