Although the game description is initially thought of as a childhood event, it can be addressed to everybody in digital platforms today. In the absence of computer technology, people played box games played with two or more people. Nowadays, with the technology, the cards and envelopes in the hands become digitalized and become a data flow. A variety of games that are very popular on digital platforms are also sequence based games. In other words, it is the kind of game that players play in order. The design trends of these games, which are played on mobile and computer platforms, are an important motive for playing the game.
Binark, M. (2007) dijital oyunlar: sektör içerik ve oyuncular, Folklor ve edebiyat, Sanal Ortamda Dijital Kültür Sayısı, Sayı 50:11-23. (https://dijitaloyun.files.wordpress.com/2009/01/fe2.pdf adresinden erişildi (E.T. 10.11.2017)
Binark, M., Sütcü, G., Fidaner I. B. (2009) Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türkleri ve Oyuncu
Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Socıal Medıa Bıble Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. Hoboken, New Jersey.: John Wiley & Sons,Inc. (http://msport04.free.fr/Books/The%20Social%20Media%20 Bible.pdf Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
Oyun tanımı ilk bakışta çocukluk dönemine ait bir etkinlik
olarak düşünülse de günümüzde özellikle dijital platformlarda her kitleden
insana hitap edebilmektedir. Bilgisayar teknolojilerinin olmadığı dönemlerde
insanlar iki veya daha fazla kişi ile oynanan kutu oyunları oynamışlardır.
Günümüzde teknolojiyle birlikte ellerindeki kartlar ve zarlar dijitalleşip bir
veri akışı haline gelmiştir. Dijital platformlarda çok tutulan oyunların bir
çeşidi de sıra tabanlı oyunlardır. Yani oyuncuların sıra ile hamle yaptıkları
oyun çeşididir. Mobil ve bilgisayar platformlarda oynanan bu oyunların tasarım
trendleri oyuncuyu oynamaya iten önemli bir etmendir.
Binark, M. (2007) dijital oyunlar: sektör içerik ve oyuncular, Folklor ve edebiyat, Sanal Ortamda Dijital Kültür Sayısı, Sayı 50:11-23. (https://dijitaloyun.files.wordpress.com/2009/01/fe2.pdf adresinden erişildi (E.T. 10.11.2017)
Binark, M., Sütcü, G., Fidaner I. B. (2009) Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türkleri ve Oyuncu
Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Socıal Medıa Bıble Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. Hoboken, New Jersey.: John Wiley & Sons,Inc. (http://msport04.free.fr/Books/The%20Social%20Media%20 Bible.pdf Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.