Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FRP BOX GAMES TO GRAPHICS, DESIGN TRENDS IN DIGITAL SEQUENCE BASED (DIGITAL TURN BASED) GAMES

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 35 - 43, 28.01.2018

Öz



Although the game description is initially thought of as a childhood event, it can be addressed to everybody in digital platforms today. In the absence of computer technology, people played box games played with two or more people. Nowadays, with the technology, the cards and envelopes in the hands become digitalized and become a data flow. A variety of games that are very popular on digital platforms are also sequence based games. In other words, it is the kind of game that players play in order. The design trends of these games, which are played on mobile and computer platforms, are an important motive for playing the game.



Kaynakça

  • Binark, M. (2007) dijital oyunlar: sektör içerik ve oyuncular, Folklor ve edebiyat, Sanal Ortamda Dijital Kültür Sayısı, Sayı 50:11-23. (https://dijitaloyun.files.wordpress.com/2009/01/fe2.pdf adresinden erişildi (E.T. 10.11.2017)
  • Binark, M., Sütcü, G., Fidaner I. B. (2009) Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türkleri ve Oyuncu
  • Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Socıal Medıa Bıble Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. Hoboken, New Jersey.: John Wiley & Sons,Inc. (http://msport04.free.fr/Books/The%20Social%20Media%20 Bible.pdf Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.ancient.eu/Khmer_Empire/Adresinden erişildi (E.T. 21.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga_Wiki Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.britannica.com/topic/Khmer Adresinden erişildi (E.T. 05.11.2017)
  • https://www.civilization.com/ Adresinden erişildi (E.T. 08.11.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-oyun-sistemi Adresinden erişildi (E.T. 22.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/rpg-tarihcesi Adresinden erişildi (E.T. 19.10.2017)
  • https://forum.strategyturk.com/konu-sira-tabanli-strateji-tbs-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a2f08a4932cb3.29885476 Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • http://media.gettyimages.com/photos/indonesia-bali-mid-adult-woman-wearing-traditional-costume-portrait-picture-id200556090-002 Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://cdn.2kgames.com/civilization.com/DLC6-Indonesia-khmer/Gitarjah-Indonesia.jpg Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://1.bp.blogspot.com/_VmZpep1KUeg/TRwAh6F28rI/AAAAAAAAAEk/OJ6bdmQE4U0/s1600/5.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.ytimg.com/vi/POvyttyA8EU/maxresdefault.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.imgur.com/Q3Z62Ai.png Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • https://i.imgur.com/AEb2EMf.png Adresinden erişildi (E.T. 15.10.2017)
  • https://www.forbes.com/sites/games/2014/01/17/the-banner-saga-review-beautiful-but-not-quite-brilliant-pc/#7738c29e4825 Adresinden erişildi (E.T. 12.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga Adresinden erişildi (E.T. 13.10.2017)

FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 35 - 43, 28.01.2018

Öz



Oyun tanımı ilk bakışta çocukluk dönemine ait bir etkinlik
olarak düşünülse de günümüzde özellikle dijital platformlarda her kitleden
insana hitap edebilmektedir. Bilgisayar teknolojilerinin olmadığı dönemlerde
insanlar iki veya daha fazla kişi ile oynanan kutu oyunları oynamışlardır.
Günümüzde teknolojiyle birlikte ellerindeki kartlar ve zarlar dijitalleşip bir
veri akışı haline gelmiştir. Dijital platformlarda çok tutulan oyunların bir
çeşidi de sıra tabanlı oyunlardır. Yani oyuncuların sıra ile hamle yaptıkları
oyun çeşididir. Mobil ve bilgisayar platformlarda oynanan bu oyunların tasarım
trendleri oyuncuyu oynamaya iten önemli bir etmendir.



Kaynakça

  • Binark, M. (2007) dijital oyunlar: sektör içerik ve oyuncular, Folklor ve edebiyat, Sanal Ortamda Dijital Kültür Sayısı, Sayı 50:11-23. (https://dijitaloyun.files.wordpress.com/2009/01/fe2.pdf adresinden erişildi (E.T. 10.11.2017)
  • Binark, M., Sütcü, G., Fidaner I. B. (2009) Dijital Oyun Rehberi, Oyun Tasarımı, Türkleri ve Oyuncu
  • Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Socıal Medıa Bıble Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. Hoboken, New Jersey.: John Wiley & Sons,Inc. (http://msport04.free.fr/Books/The%20Social%20Media%20 Bible.pdf Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.ancient.eu/Khmer_Empire/Adresinden erişildi (E.T. 21.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga_Wiki Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://www.britannica.com/topic/Khmer Adresinden erişildi (E.T. 05.11.2017)
  • https://www.civilization.com/ Adresinden erişildi (E.T. 08.11.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/frp-oyun-sistemi Adresinden erişildi (E.T. 22.10.2017)
  • https://frpnet.net/rehber/rpg-tarihcesi Adresinden erişildi (E.T. 19.10.2017)
  • https://forum.strategyturk.com/konu-sira-tabanli-strateji-tbs-nedir Adresinden erişildi (E.T. 25.10.2017)
  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a2f08a4932cb3.29885476 Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • http://media.gettyimages.com/photos/indonesia-bali-mid-adult-woman-wearing-traditional-costume-portrait-picture-id200556090-002 Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://cdn.2kgames.com/civilization.com/DLC6-Indonesia-khmer/Gitarjah-Indonesia.jpg Adresinden erişildi (E.T. 08.10.2017)
  • https://1.bp.blogspot.com/_VmZpep1KUeg/TRwAh6F28rI/AAAAAAAAAEk/OJ6bdmQE4U0/s1600/5.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.ytimg.com/vi/POvyttyA8EU/maxresdefault.jpg Adresinden erişildi (E.T. 16.10.2017)
  • https://i.imgur.com/Q3Z62Ai.png Adresinden erişildi (E.T. 18.10.2017)
  • https://i.imgur.com/AEb2EMf.png Adresinden erişildi (E.T. 15.10.2017)
  • https://www.forbes.com/sites/games/2014/01/17/the-banner-saga-review-beautiful-but-not-quite-brilliant-pc/#7738c29e4825 Adresinden erişildi (E.T. 12.10.2017)
  • https://bannersaga.gamepedia.com/The_Banner_Saga Adresinden erişildi (E.T. 13.10.2017)
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Çeken

Kübra Çiçekli Bu kişi benim 0000-0002-3870-1254

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Çeken, B., & Çiçekli, K. (2018). FRP KUTU OYUNLARINDAN GRAFİĞE, SIRA TABANLI (DIJITAL TURN BASED) DİJİTAL OYUNLARDAKİ TASARIM TRENDLERİ. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 3(5), 35-43.

All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.