Bu çalışmada kişilik özelliklerinin hiyerarşik bir sınıflandırması olan
beş faktör kişilik kuramına göre muhasebe finansman öğretmenlerinin kişilik
özellikleri ile performansları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Katılımcılar
(n=195) Kütahya, Eskişehir ve Ankara illerinde Mesleki ve Teknik Anadolu
Liselerinde görev yapan muhasebe ve finansman öğretmenlerinden oluşmaktadır. Öğretmenler,
özel alan yeterlilikleri temel alınarak oluşturulan 87 soruluk anket ve 40 soruluk
beş faktör kişilik testi ölçütleri içeren bir dizi anket doldurmuşlardır. Veri anketi, betimsel istatistikler, Spearman korelasyon katsayısı analizi
istatistik testi ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin eğitim düzeyleri ile beş
faktör kişilik özelliğinin alt boyutlarının ortalamaları arasındaki ilişki
incelendiğinde kişilik yapısıyla eğitim durumları arasında pozitif ya da
negatif bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Örneklemdeki alan yeterliliklerinin
alt maddelerinin arasında ise yüksek derecede pozitif bir ilişki olduğu
belirlenmiştir. Alan derslerinin öğretmenlere dağıtımında alan öğretmen
etkileşiminin dikkate alınmasının dersin verimliliğini yükseltebileceği
düşünülmektedir.
Beş Faktör Kişilik Kuramı Özel Alan yeterlilikleri Kişilik ve Performans
Bu makale Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim dalı öğrencisi Süleyman YILMAZ’ ın Yüksek Lisans Tezinin genişletilmiş ve gözden geçirilmiş halidir.
In this study, the relationship between
personality traits and performances of accounting finance teachers was
investigated according to the five factor personality theory which is a
hierarchical classification of personality traits. Participants (n = 195)
consist of accounting and finance teachers who work in Vocational and Technical
Anatolian High Schools in Kütahya, Eskişehir and Ankara. Teachers completed a
series of questionnaires with a questionnaire consisting of 87 questions and
five factor personality tests based on specific field competences. Data
questionnaire, descriptive statistics, Spearman correlation coefficient
analysis were analyzed by statistical test. When the relationship between the
educational level of teachers and the averages of the sub-dimensions of the
five-factor personality trait were examined, it was determined that there was no
positive or negative relationship between the personality structure and the
educational status. A high positive relationship was found between the
sub-items of the field competences in the sample. Considering the teacher
interaction taking place in the distribution of the field courses to the
teachers, it is thought that the efficiency of the course can be increased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 8 |
All rights reserved. International Journal of Afro-Eurasian Research (IJAR) is an International refereed journal and published biannually. Authors are responsible for the content and linguistic of their articles. Articles published here could not be used without referring to the Journal. The opinions in the articles published belong to the authors only and do not reflect those of International Journal of Afro-Eurasian Research.