Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Okul Yöneticisi Olmaya İlişkin İsteklilik ve Uyum Ölçeği”‘nin Geliştirilmesi

Yıl 2014, , 2 - 12, 11.07.2016
https://doi.org/10.21449/ijate.239567

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin okul yöneticisi olmaya ilişkin isteklilik ve uyum düzeylerini belirlemeye yönelik olarak likert tipinde geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek geliştirilmesi sürecinde öncelikle detaylı bir alan yazın taraması yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliliği, başvurulan uzman görüşleri doğrultusunda ölçeğin tekrar düzenlenmesi sonucunda sağlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 221 ilk ve orta dereceli okul öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda dört boyuttan oluşan ve toplam varyansın 60.075’ini açıklayan 28 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise .91 olarak hesaplanmıştır

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eryiğit, S. (2000). Kariyer yönetimi. Kamu-İş: İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 6(1).
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama. (7.
  • Baskıdan çeviri) (Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. İnandı, Y. ve Tunç, B. (2012). Kadın öğretmenlerin kariyer engelleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 203-222.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı kavramlar, uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ömürbile, V. ve Usal, H. (2008). Muhasebe mesleğinin seçilmesinde etkin olan etkenlerin faktör analiziyle incelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 37, 164-173.
  • Pekkaya, M. ve Çolak, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin önem derecelerinin AHP ile belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(4), 797-818.
  • Selçuk, Z. (2001). Gelişim ve öğrenme. (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Taymaz, H. (2007). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tüzel, E. (2014). Eğitim örgütlerinde kadın yöneticilerin kariyer engellerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı.
  • Yurdugül, H. (2005). Davranış bilimlerinde ölçek geliştirme çalışmaları için bazı ayrıntılar.http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri adresinden 26.02.203 tarihinde erişilmiştir

Development of “Willingness to Become School Administrator and Adjustment Scale”

Yıl 2014, , 2 - 12, 11.07.2016
https://doi.org/10.21449/ijate.239567

Öz

The purpose of this study is to develop a likert-style reliable and valid scale in order to measure teachers’ level of willingness and adjustment to become school administrator. Before developing the scale, the literature had been carefully reviewed. The content validity was provided by making the corrections according to experts’ suggestions. 221 primary and secondary school teacher participated in the validity and reliability studies. The exploratory factor analyses revealed that the scale involves 28 items within four factors. The explained variance was calculated 60.075% and Cronbach Alpha coefficient is .9075 for the reliability.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eryiğit, S. (2000). Kariyer yönetimi. Kamu-İş: İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 6(1).
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama. (7.
  • Baskıdan çeviri) (Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. İnandı, Y. ve Tunç, B. (2012). Kadın öğretmenlerin kariyer engelleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 203-222.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı kavramlar, uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ömürbile, V. ve Usal, H. (2008). Muhasebe mesleğinin seçilmesinde etkin olan etkenlerin faktör analiziyle incelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 37, 164-173.
  • Pekkaya, M. ve Çolak, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin önem derecelerinin AHP ile belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(4), 797-818.
  • Selçuk, Z. (2001). Gelişim ve öğrenme. (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Taymaz, H. (2007). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tüzel, E. (2014). Eğitim örgütlerinde kadın yöneticilerin kariyer engellerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı.
  • Yurdugül, H. (2005). Davranış bilimlerinde ölçek geliştirme çalışmaları için bazı ayrıntılar.http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/FA_OrneklemGenislikleri adresinden 26.02.203 tarihinde erişilmiştir
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA43AV25KB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Temel Çalık Bu kişi benim

Emel Tüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Çalık, T., & Tüzel, E. (2016). Development of “Willingness to Become School Administrator and Adjustment Scale”. International Journal of Assessment Tools in Education, 1(1), 2-12. https://doi.org/10.21449/ijate.239567

23823             23825             23824